مواظب کودکان خود باشید! تنقلات حاوی ماریجوانا در اواخر ماه اکتبر قانونی می شوند

Submitted on ی., 06/16/2019 - 17:50

بنا بر گزارش استار اسنک های حاوی ماریجوانا از اکتبر امسال به طور رسمی قانونی می شود. مردم قبل از پایان سال می توانند انواع نوشیدنی ها و اسنک حاوی ماریجوانا را از بازارها خریداری کنند.

سازمان بهداشت کانادا روز جمعه اعلام کرد که اسنک های دارای ماریجوانا به طور رسمی در روز ۱۷ اکتبر رسمی می شود. رسمی شدن اسنک های حاوی ماریجوانا قبل از انتخابات و در روزی که ترودو ماری جوانا را قانونی اعلام کرد، انجام می شود. بعد از مدت زمانی که محصولات دارای ماریجوانا لایسنس بگیرند، مردم می توانند نوشیدنی، دارو و دیگر محصولات حاوی ماریجوانا را قبل از اواسط ماه دسامبر از بازار بخرند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، به عبارت دیگر این کریستمس بازار پر از انواع آدامس، بیسگوییت، کیک،... حاوی ماریجوانا خواهد بود. والدین حقیقتاً باید چشم خود را باز تر کنند و مراقب باشند.

وزیر بهداشت گفت استفاده از ماریجوانا در مواد خوراکی دارای استاندارد است . وی تصریح کرد که THC اسنک های دارای ماریجوانا نباید بیش از ۱۰ میلی گرم باشد. THC موجود در بسته های غذایی موجود در بازار شهرهای کالیفرنیا، کلرادو و واشنگتن بیشتر از ۱۰ میلی گرم است.(THC ماده ی روانگردان موجود در ماریجوانا می باشد)

افرادی که این نوع خوراکی ها را می فروشند انتقاد کرده اند که این قوانین بسیار سختگیرانه است زیرا که استفاده از ماریجوانا قانونی شده است. چرا استانداردها در مکان های مختلف باید متفاوت است. آنها گفته اند چرا کانادا نباید مانند آمریکا از میلی گرم بیشتری در مواد خوراکی استفاده کند.

هفته ی گذشته گزارشی که توسط Deloitte Certified Public Accountants (Deloitte) نشان داد که غذاهایی که حاوی ماریجوانا می باشد سودآوری بیشتری برای فروشندگان دارد. بر اساس تخمینی که زده شده است، کانادا هر سال بیش از ۱/۶ بیلیون دلار برای تولید غذاهای حاوی ماریجوانا هزینه می کند و ۵۲۹ میلیون دلار صرف نوشیدنی های دارای ماریجوانا می شود. کل فروش داروهای موضعی، کنسانتره، تنتور و کپسول بیش از۴۰۰ میلیون دلار است

برای خانواده های ایرانی این رسمی شدن ماریجوانا نگران کننده است. شکلات، بیسگوییت، آبنبات چیزهایی هستند که کودکان دوست دارند و اینکه به آنها بفهمانی این تنقلات دارای مواد مخدر است کاری دشوار است. اگر این تنقلات دارای مواد مخدر به مدارس راه پیدا کند باید چکار کنیم؟
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز