مامور مالیات به دنبال شکار ساکنان محله های اعیان نشین کانادا

Submitted on ی., 12/03/2017 - 20:16

اتاوا- اداره مالیات کانادا با هدف شناسایی و برخورد با متخلفین مالیاتی و همچنین نشان دادن جدیت خود در عادلانه کردن سیستم مالیاتی، پروژه ای را به اجرا گذاشته که متمول ترین شهروندان کانادایی را بر اساس محل زندگی یا به عبارتی کد پستی شان، هدف قرار داده است. پروژه
Postal Code
، محله ها و مناطق اعیان نشین در سراسر کشور را در بر گرفته و طی آن سوابق مالیاتی ساکنان متمول این خانه های اعیانی مورد ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت. بازرسان اداره مالیات به دنبال شناسایی دارایی و ثروت اعلام نشده است که می تواند نشان بدهد مالیات دهنده، ثروتمندتر از آن است که در اظهارنامه مالیات بر درآمد اعلام کرده است!
زولتان سپرگی، سخنگوی اداره مالیات کانادا
(CRA)
گفت: مقایسه سبک زندگی یک فرد، قایق ها، اتومبیل ها و خانه اش، با آنچه در اظهارنامه مالیات ذکر شده به ما برای شناسایی متخلفین مالیاتی کمک خواهد کرد.
لازم به ذکر است که پروژه
Postal Code
، از تابستان امسال به اجرا گذاشته شده، ولی هفته گذشته از طریق قانون در اختیار خبرگزاری
CBC
قرار گرفت. اداره مالیات طی چند سال اخیر بر روی افرادی که بخشی از دارایی و درآمدشان را برای فرار از پرداخت مالیات در بهشت های مالیاتی ذخیره می کنند، تحقیق کرده است. تا به این لحظه، چندین سری مدارک افشاگرانه تحت عنوان
Panama Papers و اخیرا Paradise Papers
حاوی نام و مشخصات صدها هزار نفر، از جمله هزاران کانادایی،
منتشر شده است.
با اینکه داشتن حساب در بهشت های مالیاتی غیرقانونی نیست، اما پرسش اینجاست که چرا قوانین مالیاتی کانادا، اجازه استفاده از این راه گریزها را برای ثروتمندان کانادایی فراهم کرده است؟
این اداره 5 منطقه یا محله اعیان نشین در 5 منطقه کشور یعنی
Pacific ، Prairies، انتاریو، کبک و Atlantic
، را انتخاب کرده است.
از تابستان سال جاری به این سو، اداره مالیات 1 هزار و 150 خانوار متمول ساکن این مناطق را مورد ارزیابی قرار داده و مستقیما با 33 مالیات دهنده ثروتمند تماس گرفته است. این اقدام اداره مالیات از سوی گروه هایی که خواهان منصفانه شدن سیستم مالیاتی کشور می باشند، از جمله گروه
Canadians for Tax Fairness،
با استقبال روبرو شده است.

نرخ جرم و جنایت در شهرهای عمده کانادا

اتاوا- خبر خوب اینکه طی یک دهه گذشته، نرخ جرم و جنایت در کانادا 25 درصد کاهش یافته است. در سال 2016 نرخ جرم و جنایت در سطح کشور 5 هزار و 904 در ازای هر 100 هزار نفر بود.
اما خبر بد. تعداد جرائم خشونت آمیز در کانادا در حال افزایش می باشد.
دست اندرکاران مجله
MacLeans
اخیرا نرخ جرم و جنایت در شهرهای عمده کشور را منتشر کردند. در این جدول که بر اساس
Crime Severity Index
تنظیم شده است، شهر
North Battleford
ساسکاچوان با 353 مورد در صدر قرار گرفت.
پس از این شهر،
Thompson (مانیتوبا)
، Prince Albert (ساسکاچوان)
، Williams Lake
بریتیش کلمبیا) و)
Red Deer (آلبرتا)
به ترتیب با 284، 244، 222 و 207 مورد مکان های دوم تا پنجم جدول را اشغال کردند.
شهر رجاینا در ساسکاچوان با 132 مورد، مکان بیستم، ساسکاتون (مرکز استان ساسکاچوان) با 128 مورد مکان بیست و یکم، ویکتوریا (بریتیش کلمبیا) با 119 مورد مکان سی ام، ادمونتون با 118 مورد مکان سی و یکم، سوری (بریتیش کلمبیا) با 117 مورد مکان سی و دوم، ونکوور با 114 مورد مکان سی و پنجم، وینی پگ با 108 مورد مکان چهلم و کلگری با 74 مورد مکان نود و سوم را به خود اختصاص دادند.
شهر لندن (انتاریو) با 77 مورد مکان هشتاد و سوم، مونترال با72 مورد مکان نود و هفتم، همیلتون (انتاریو) با 63 مورد مکان صد و شانزدهم، تورنتو با 59 مورد مکان صد و بیست و چهارم را اشغال کردند.
نرخ جرم و جنایت در منطقه صنعتی و کشاورزی
North Battleford
، چهار برابر بالاتر از میزان جرم در سایر مناطق کشور می باشد. سال گذشته در این شهر با جمعیت 14 هزار نفر، 25 جرم مسلحانه، 248 مورد رانندگی تحت تاثیر الکل و مواد مخدر و 1 هزار و 192 مورد اغتشاش و بر هم زدن نظم عمومی، گزارش شد.

کاهش مالیات و بهای برق در صورت پیروزی محافظه کاران در انتخابات انتاریو

تورنتو- پاتریک براون، رهبر حزب محافظه کار پیشروی انتاریو، با شرکت در کنفرانس متشکل از 1 هزار و 500 عضو حزب محافظه کار پیشرو، قول داد که در صورت تشکیل شدن دولت محافظه کار در انتاریو در پی انتخابات استانی سال آینده، نرخ مالیات برای طبقه متوسط را کاهش داده، هزینه نگهداری از فرزندان را به خانواده ها پرداخت کرده و بهای الکتریسیته را 12 درصد کاهش بدهد.
حزب محافظه کار پیشرو، اوایل هفته گذشته، برنامه های خود را اعلام کرد. این برنامه به صورت یک مجله 78 صفحه ای و تحت عنوان
People’s Guarantee
منتشر شد. کاهش مالیات، پرداخت هزینه نگهداری از فرزندان و کاهش بهای برق، سه قول از قول های انتخاباتی محافظه کاران است که همچنین شامل اختصاص 1.9 میلیارد دلار طی ده سال آینده برای ایجاد سیستم مراقبت بهداشت روانی و معرفی لایحه ای برای افزایش یکپارچگی و پاسخگویی دولت می باشد.
براون گفت که اگر در صورت پیروزی در انتخابات و تشکیل دولت محافظه کار، نتواند به 5 قول عمده اش عمل کند، به دنبال کسب مقام ریاست دولت انتاریو برای بار دوم نخواهد بود.
با کاهش نرخ مالیات، هزینه انتاریوهای کم درآمد تا سال 2022 کاهش خواهد یافت. افراد با درآمد سالانه 42 هزار و 960 دلار، شاهد کاهش نرخ مالیات از 5.05 درصد فعلی به 4.5 درصد خواهند بود. افراد با درآمد سالانه بالای 42 هزار و 960 دلار تا 85 هزار و 923 دلار نیز شاهد کاهش نرخ مالیات از 9.15 درصد به 7.1 درصد خواهند بود.
دولت محافظه کار همچنین تخفیف مالیاتی
Ontario Child Care Refund
مالیات قابل برگشت بر اساس میزان درآمد خانوار) را معرفی خواهد کرد. بر این اساس، مادر یک فرزند زیر 6 سال، با درآمد سالانه 35 هزار دلار مبلغ 6 هزار و 750 دلار بابت هزینه های مراقبت از فرزند، اعتبار دریافت خواهد کرد. این مبلغ به صورت چک های ماهانه پرداخت خواهد شد.
محافظه کاران همچنین قول دادند که بهای برق برای خانوارهای انتاریویی را 12 درصد یا 173 دلار در سال کاهش بدهند.
قول دیگر محافظه کاران ایجاد سیستم جامع مراقبت بهداشت روانی با سرمایه گذاری 1.9 میلیارد دلار طی یک دهه آینده است. آنان همچنین قول تدوین قانون
Trust, Integrity and Accountability
را برای زدودن فساد سیاسی از استان را دادند، تا بر اساس آن شکاف ها و راه گریزهای فعلی در فرایند جمع آوری اعانه و کمک مالی برای احزاب بسته شده و اختیارات لازم برای نظارت بر آگهی های تبلیغاتی دولتی به سربازرس کل بازگردانده شود.
پلت فرم انتخاباتی حزب محافظه کار، شامل 140 وعده دیگر می باشد، که طیف گسترده ای از موضوعات از جمله ترانزیت و خدمات بهداشتی و درمانی را در بر می گیرد. حزب محافظه کار قول داد که 5 میلیارد دلار به پروژه های فعلی مترو در تورنتو اختصاص بدهد.
همانطور که انتظار می رفت، کتلین وین، رئیس دولت لیبرال انتاریو، به وعده های براون واکنش نشان داده و آنها را بی اساس خواند و مدعی شد که برآورده شدن قول های براون بدون کاهش قابل توجه خدمات آموزشی و یا درمانی، و هزینه های دولتی دیگر غیرممکن خواهد بود. اشاره وین به تعهد براون مبنی بر کاهش مالیات بر درآمد و حذف برنامه زیست محیطی دولت یعنی برنامه
cap-and-trade
می باشد که سالانه 1.9 میلیارد دلار برای انتاریو درآمدزایی می کند.
Cap-and-Trade
که با اسامی
Carbon Tax و Emissions Trading
نیز شناخته می شود، با هدف کاهش آلودگی از طریق اعطای مشوق های اقتصادی جهت تشویق کارخانجات و تولیدکنندگان به کاهش میزان امیشن دی اکسید کربن و دیگر آلاینده ها، به اجرا گذاشته شده است. بر این اساس، دولت برای میزان انتشار گازهای گلخانه ای در صنایع مختلف، سقف تعیین می کند. این سقف به مرور کاهش می یابد تا میزان آلودگی نیز کاهش پیدا کند. دولت می تواند اعتبار کربن را به صورت رایگان در اختیار شرکت ها قرار داده، آن را حراج کند و یا به صنایع مختلف بفروشد. این اعتبار، یک مجوز یا سند قابل معامله است که حق انتشار مقدار مشخصی دی اکسید کربن یا هر نوع گاز گلخانه ای دیگر در اتمسفر را به دارنده این اعتبار اعطا می کند. شرکت ها و کارخانجاتی که به دلیل نوع فعالیت به اعتبار اضافی نیاز دارند، می توانند آن را از شرکت های دیگر که به اعتبار کامل نیاز ندارند، خریداری کنند.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز