قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۸

Submitted on چ., 12/19/2018 - 19:40

قیمت طلا، قیمت سکه و قیمت ارز امروز چهارشنبه ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
قیمت سکه تمام‌بهار آزادی در بازار تهران ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان شد.
امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت 3 میلیون و 430 هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت 3 میلیون و 250 هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و 770 هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و 40 هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی 620 هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای 18عیار هم 305 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت 1251.3 دلار معامله می‌شود.

** قیمت های درج شده برای انواع سکه و طلا از اتحادیه طلا و جواهر گرفته شده است.

گفتنی است، صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم با افزایش 160 تومانی نسبت به صبح دیروز 10 هزار و 100 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم 140 تومان گرانتر صبح دیروز با قیمت 10 هزار و 60 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت خرید دلار در بانک‎ها ۹۷/۰۹/۲۸| افزایش قیمت تمام ارزها
قیمت خرید دلار امروز در شعب ارزی بانک‌ها ۱۰ هزار و ۹ تومان تعیین شد.
بعد از شتاب ریزش قیمت ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می کنند. دستور بانک مرکزی به بانک ها بعد از آن صادر شد که صرافی ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک های عامل قیمت دلار را 10 هزار و 9 تومان و 1 ریال، قیمت یورو را 11 هزار و 392 تومان و قیمت پوند انگلیس را 12 هزار 667 تومان و 9 ریال برای خرید از مردم اعلام کرده اند.

قیمت خرید دلار در بانک های عامل نسبت به دیروز 159 تومان، قیمت یورو 216 تومان و قیمت پوند انگلیس نیز 233 تومان افزایش یافته است.

واعظی: قیمت خودرو مانند فنری است که باز شده | قیمت‌ها متعادل می‌شود

رئیس دفتر روحانی در خصوص آشفتگی قمیت خورو در بازار گفت: قیمت خودرو مانند فنری است که باز شده و باید بازار را تنظیم کرد.


خودرو سازي

به گزارش ایسنا، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت، درباره آشفتگی قیمت خودرو در بازار نیز گفت: از هفته گذشته موضوع قیمت‌های بازار خودرو را پی‌گیری می کنیم، به دنبال این هستیم خودرو بتواند قیمت تعادلی در جامعه داشته باشد. جلسات متعددی هم برگزار شده و فکر می‌کنم قیمت‌ها به زودی جایگاه اصلی خود را در بازار پیدا می‌کند.

واعظی با بیان اینکه قیمت خودرو از تعادل خارج شده بود، افزود: مدت‌ها قیمت نهایی خودرو را که قیمت کارخانه‌ای آن بود در یک نقطه نگه داشته بودند، و اکنون که قیمت خودرو در بازار بالا رفته است، فقط دلال‌ها سود می‌بردند و کارگری که در تولید بود و یا تامین کننده مواد اولیه، سود نمی‌بردند؛ شرایط امروز بازار خودرو مانند یک فنری است که باز شده است، اما باید بازار تنظیم شود که این اتفاق خواهد افتاد.

رئیس جمهور در جریان انتصاب دامادش در وزارت صنعت نبود
واعظی با بیان اینکه رئیس‌جمهور هیچ توصیه‌ای برای انتصاب دامادش در وزارت صمت نداشت گفت، مهدی‌زاده به احترام افکار عمومی استعفا کرد.


واعظي

به گزارش ایسنا، رئیس‌دفتر روحانی در پایان جلسه هیات دولت درباره انتصاب داماد رییس جمهور در پست معاونت وزارت صنعت معدن و تجارت هم گفت: دکتر روحانی در جریان این‌انتصاب نبوده هیچگاه کسی‌را توصیه نکرده و ‌نمی‌کند، عملکرد ایشان روشن بوده است. دکترمهدی زاده از دوستان‌قبلی‌ آقای رحمانی بوده و همشهری‌ ‌هستند. او دکترای زمین‌شناسی دارد و ‌صاحب سبک و علم‌ است.

واعظی با بیان اینکه رئیس جمهوری از انتصاب داماد خود در وزارت صمت اطلاعی نداشتند و توصیه ای هم نکردند، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت از سوابق و تخصص و کارنامه مهدی زاده دفاع می کند و معتقد است وی بهترین گزینه برای ریاست سازمان زمین شناسی است؛ اما برای احترام به افکار عمومی و اینکه حساسیت در اذهان عمومی ایجاد نشود خود آقای مهدی زاده از این سمت استعفا کرده و به همان فعالیت علمی سابق خود برگشته‌اند.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز