قیمت خانه هنوز پایین نیست. ساکنان جی تی ای که توان خرید دارند رغبتی به خرید خانه نشان نمی دهند!

Submitted on س., 02/05/2019 - 21:50

بنا بر آخرین گزارش واصله از تورنتو استار، نظر سنجی که از افراد پولدار توسط Leger انجام شد و این تحقیق توسط کمپانی Re/Max به انجام رسید، نشان داد که بیش از ۵۲٪ پاسخگویان علیرغم اینکه از نظر اقتصادی توان خرید خانه را دارند ولی به دو دلیل در خرید تعلل می کنند: ۱- قیمت خانه هنوز بالاست و ۲- وضعیت اقتصادی ناپایدار است.

با توجه به این نظرسنجی در بین ۵۹۰ پاسخگو، ۸۰٪ کسانی هستند که به خرید خانه علاقه مندی نشان داده اند و گفته اند که درآمد خوبی دارند و بدهی شان کم است. تمامی این افراد کاملا قادر به خرید خانه هستند و پرداخت پیش پرداخت برایشان آسان است. این افراد مجرد هستند یا هرگز ازدواج نکرده اند و یا جدا شده اند و یا اینکه جدا زندگی می کنند و یا اینکه بیوه هستند.

۴۳ نفر از این افراد مجرد کردیت کارت هایشان کمتر از ۵۰۰۰ دلار بدهی دارد.

بنا به گزارش تورنتو پرشنز، بیش ای ۳۵٪ این افراد گفتند که پیش پرداخت خانه هایشان را قبلا پس انداز کرده اند. در این نظرسنجی آشکار شد که به علت هزینه های بالای صاحب خانه شدن، شهروندان مجرد ساکن شهر بیش از ساکنان حومه ی شهر در خرید خانه درنگ می کنند. این نظرسنجی به این نتیجه رسید که بعلت هزینه های بالا صاحب خانه شدن، مجردانی که در شهر زندگی می کنند بیش از مجردانی که در حومه ی شهر زندگی می کنند برای خرید خانه تعلل می ورزند. ۴۸٪ مجردان شهرنشین و ۴۳٪ مجردان حومه نشین به در خرید خانه درنگ می کنند. در بین مجردان ۳۸٪ هنوز اعتقاد دارند که خرید خانه سرمایه گذاری خوبی است و درصد حومه نشینان حتی بیشتر است و بالغ بر ۵۱٪ می شود که اعتقاد دارند خرید خانه سرمایه گذاری خوبی است.

تورنتو استار همچنین با یک فرد ثروتمند و مجرد که می تواند مشت نمونه ی خروار باشد مصاحبه کرد این فرد Frazer Hadwin نام دارد. Frazer Hadwin گفت وی کلاً مجردی است که زندگی خوبی دارد. دلیلش اینست که درآمد خوبی دارم. وی مدیر ساخت و ساز در پروژّ های بین المللی است.
وی در پروژّه های London Olympics project, the Toronto Pan American Games و دیگر پروژّ های کار کرده است پیش پرداخت ۷۰۰۰۰ دلار را جمع کرده است.

وی گفت که خوشحال است بدین جهت که در مورد خرید خانه نگران نیست. وی تا کنون نیز از اجاره نشینی خشنود بوده است.اگرچه در دو سال اخیر قیمت خانه بسیار پایین آمد و وی فکر کرد که اگر خانه بخرد بسیار خوب است.

وی می خواهد مجرد بماند و در مرکز شهر کاندو بخرد.

وی می خواست کاندویی در Queen St. W. and Dufferin St. بخرد که قیمت اولیه اش ۴۵۰۰۰۰ دلار بود. وی فکر کرد که این خانه نهایتا به قیمت ۴۹۰۰۰۰ دلار فروخته می شود و به همین دلیل ۴۰ هزار دلار اضافی به همین منظور برای این خانه در نظر گرفت و مطمئن بود که این خانه از آن وی می باشد ولی به طور غیر قابل منتظره ای قیمت پیشنهادی اش رد شد و در نهایت همان خانه به قیمت ۶۵۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

وی گفت که به او ضربه ی بزرگی وارد شده است. وی فکر کرده بود که حباب خانه در تورنتو شکسته شده است و قیمت خانه پایی آمده است. من فکر کردم که درآمدم برای خرید کاندو مناسب است ولی فکر نمی کردم که قیمت خانه هنوز گران است. اصلا به این قیمت فکر نمی کردم.

او به تورنتو استار گفت که از این موضوع ناراحت شده است و فکر خرید خانه را از سر به در کرده است و در خیابان Roncesvalles Ave. مستأجر باقی می ماند و در این آپارتمان شیک اجاره ای احساس راحتی می کند. وی همچنین گفت که اتومبیل دارد اما نمی خواهد در تورنتو رانندگی کند و ترجیح می دهد از مترو و یا اتوبوس استفاده کند.

Christopher Alexander، مدیر اجرایی ریمکس راجع به این گزارش تورنتو استار گفت که نمی توان Hadvin را نمونه یا تمام افراد مجرد تصور کرد. بعلاوه علاوه بر فاکتورهای اقتصادی وقیمت خانه فاکتورهای دیگری مانند فاکتور انسانی وجود دارد که خریداران را برای خرید خانه بی رغبت می کند بخصوص استرس تست دولت فدرال که بسیاری از مردم را برای گرفتن مورتگیج واجد شرایط نمی داند و این افراد از بازار خرید خانه جدا می مانند اگردولت استرس تست را لغو نکند بازار املاک در کانادا خصوصاً جی تی ای بسیار بعید است که فعال شود.
تورنتوپرشنز

بیشترین بازدید اخبار امروز