قابل توجه صاحبخانه ها ! سال آینده کرایه خانه افزایش می یابد. این افزایش بیش از ۲/۲٪ نیست.

Submitted on Mon, 06/24/2019 - 13:33

دولت اونتاریو اعلام کرد که سال آینده اجاره خانه ها از ۲/۲٪ اضافه نخواهد شد از سال ۲۰۱۳ این بیشترین درصد اضافه ی اجاره بها می باشد بدون اینکه نیازی باشد که کمیته ی مالک و مستأجر (Landlord and Tenant Board) آن را تثبیت کنند. و صاحبخانه ها می توانند خود کرایه خانه را زیاد کنند ولی اگر بخواهند بیش از ۲/۲ درصد کرایه را افزایش دهند، باید به کمیته ی مالک و مستأجر گزارش کنند.

این سیاست بر مبنای راهنمای منطقه ای دولتی و با توجه به تورم و شاخص هزینه ی مصرف اونتاریو ایجاد شده است از اول ژانویه ی سال ۲۰۲۰ قرارداد جدید اعمال می شود. اگر اجاره ی مستأجران در آغاز سال ۲۰۰۰ دلار کانادایی باشد، در انتهای سال اجاره بهاء به میزان ۲۴۴۰ دلار بالا خواهد شد.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، این قانون فقط برای واحدهای مسکونی استیجاری خصوصی بکار می رود و شامل واحدهای مسکونی خالی، خانه های نگهداری از افراد از جمله سالمندان، خانه های دولتی، واحدهای تجاری مشاور املاک و مسکن اجتماعی نمی شود. این قانون همچنین شامل خانه های جدید و بیسمنت نمی شود.

بنا به اظهارات Geordie Dent، مدیر اجرایی شورای مستأجران، این افزایش نسبتاً کم است اما برای کسانی که با کمک هزینه های ثابت زندگی می کنند، همین کم زیاد می باشد. Geordie Dent، گفت اگرچه تصمیم دولت این است به هنگام افزایش هزینه هایی که در اثر تورم حاصل می شود به صاحبخانه ها کمک کند ولی این قانون نمی تواند صاحبخانه هایی که اجاره بها را بیش از حد لازم بالا می برند، کنترل کند.

این گزارش نشان می دهد که متوسط اجاره بهای اونتاریو بیشتر از دیگر استان های کاناداست. برای مثال اجاره ی یک آپارتمان در اونتاریو حداقل ۶۰۰ دلار بیش از آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا و کبک است.

بنا بر این قیمت پایه ی اجاره در اونتاریو خیلی بالاست و دولت نباید کرایه خانه را بالا ببرد. Dent، اعتقاد دارد که افراد بسیاری در تورنتو به کمک های دولتی وابسته هستند. کمک هزینه های دولتی از قبیل کمک هزینه ی سربازان بازنشسته و کمک های اجتماعی که زندگی آنها را بهبود بخشیده است. این افزایش اجاره معادل پول غذای یک هفته ی آنهاست. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سیاست افزایش اجاره بهای اونتاریو سبب افزایش ۱/۸ درصدی
بود و در سال ۲۰۱۷ این افزایش حتی کمتر و معادل ۱/۵٪ بود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز