فیلم کتاب سبز بهترین فیلم جشنواره بین المللی تورنتو شد

Submitted on Mon, 09/17/2018 - 20:42

فیلم کتاب سبز بهترین فیلم جشنواره بین المللی تورنتو شد

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو

فیلم «کتاب سبز» ساخته «پیتر فارلی» با کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم تورنتو (تیف) نام خود را به عنوان یک رقیب جدی در جوایز اسکار ۲۰۱۹ مطرح کرد.

به نقل از هالیوود ریپورتر، جشنواره فیلم تورنتو که نام خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در آمریکای شمالی و جهان تثبیت کرده با اعلام برنده بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به کار خود پایان داد و در نهایت فیلم «کتاب سبز» جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان جشنواره را به خود اختصاص داد.

جشنواره بین المللی فیلم تورنتو یک جشنواره فیلم غیررقابتی است که هیات داوران و بخش رقابتی ندارد و هر ساله جایزه بهترین فیلم را به انتخاب تماشاگران اعطاء می‌کند.

پیش از این فیلم‌های «میلیونر زاغه‌نشین»، «دوازده سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه»، «زیبای آمریکایی» و «ارابه‌های آتش» پس از کسب جایزه بهترین فیلم جشنواره تورنتو توانسته‌اند جایزه بهترین فیلم جوایز سینمایی اسکار را نیز از آن خود کنند.

در سال ۲۰۱۶ این جایزه به فیلم «لالالند» رسید و سال گذشته نیز «سه بیلبورد خارج از میزوری اِبینگ» بهترین فیلم جشنواره تورنتو نام گرفت که هر دو فیلم نیز نامزد شاخه بهترین فیلم اسکار شدند.

در فیلم «کتاب سبز»، «ویگو مورنتنسن» در نقش یک بادیگارد ایتالیایی-آمریکایی بازی کرده است که قرار است یک پیانیست سیاه‌پوست به نام علی را در تور کنسرت‌های وی در قلب جنوب آمریکای دهه ۱۹۶۰ میلادی همراهی کند. در میانه راه آنها باید به کتاب سبز مراجعه کنند که تنها شامل نام رستوران و هتل‌هایی است که می‌توانند پذیرای سیاه پوستان باشند.

از دیگر فیلم‌های مهم حاضر در جشنواره که شانس زیادی برای کسب عنوان بهترین فیلم داشتند می‌توان به «اگر خیابان بیل می‌توانست حرف بزند» ساخته «بری جنکینز»، «روما» از «آالفونسو کوارون» و «یک ستاره متولد شده است» ساخته «بردلی کوپر» اشاره کرد.

در سایر بخش‌ها جایزه بهترین اثر مستند از نگاه مخاطبان به فیلم «سولوی آزاد» به کارگردانی مشترک «شای واسارهلی» و «جیمی شین» رسید و «زمین» از «سیندیا سوری» نیز برنده بهترین فیلم کوتاه جشنواره شد.

هیات داوران انجمن بین‌المللی منتقدین (فیپرشی) نیز جایزه دیسکاوری خود را به فیلم «همچون پروانه شناور باش» اعطاء کردند و «پوست» از «گای ناتیف» نیز برنده جایزه فیپرشی بخش‌ نمایش‌های ویژه نام گرفت.

پیشی گرفتن کشته شده های تصادفات عابران پیاده بر قتلهای جنایی مونترال


تصادفات
A special evening session of Montreal's public security committee will address both pedestrian and cyclist safety — and the general public will be able to ask questions. ALLEN MCINNIS / MONWP

افزایش تصادفات عابرین پیاده کمیته امنیت عمومی را برای حل این موضوع به فکر چاره انداخته است.

به نقل از مونترال گزت، کمیته امنیت عمومی مونترال طی یک نشست عصرگاهی به بررسی سلامت دوچرخه سواران، عابران پیاده و عموم اجتماع پرداخته و به سوالات مردم پاسخ دادند.

دوشنبه شب گذشته یک زن 87 ساله در اثر تصادف با یک خودرو در خیابان St-Laurent مونترال کشته شد و به این ترتیب تعداد کشته های تصادف عابران پیاده از تعداد کشته های حوادث جنایی شهر پیشی گرفت.

در این جلسه گفته شد: در حالی که همه ما باید بابت کاهش تعداد قتل (مرگ های ناشی از جنایات) از 46 نفر در سال 2017 به 22 نفر خوشحال باشیم، مسئله مهم این است که به نظر می رسد مونترالی ها باید نگران خطرات موجود در هنگام راه رفتن در خیابان باشند.

تخطی از قانون دلیل این موضوع و مرگ و میرهای اجتناب ناپذیر ناشی از تصادفات است. بر اساس این گزارش 19 عابر پیاده از ابتدای سال 2018 در خیابان های مونترال کشته شده اند و روز به روز هم بر تعداد آن افزوده می شود.

آلکس نوریس (Alex Norris)، رئیس کمیته امنیت عمومی مونترال، در این رابطه گفت: آمار تکان دهنده و حل آن به هر طریق ممکن در اولویت لیست کاری ما است.هربار که خبری از این تصادفات (عابران پیاده) می شنوم قلبم برای فرد کشته شده و خاتواده اش می گیرد.

شهر ما نگران این افراد است و بر همین اساس 24 سپتامبر نشستی توسط کمیته امنیت عمومی برگزار می شود. در این جلسه پلیس مونترال به سوالات شرکت کنندگان در رابطه با سلامت عابران پیاده، دوچرخه سواران و سایر آحاد جامعه پاسخ می دهد.

آمار اخیر مرگ و میر تصادفات دوچرخه سواران نیز نگران کننده است . طی سه سال سه زن در شرایط مشابه (له شدن توسط کامیون های کمپرسی که وارد خطوط مخصوص دوچرخه سواران شدند) در Rosemont—La-Petite Patrie borough کشته شدند.

البته آمار مرگ و میر دوچرخه سواران هرچند ناراحت کننده است ولی در مقایسه با تلفات تصادفات عابران پیاده جای امیدواری است سال گذشته 4 دوچرخه سوار در مونترال کشته شدند حال آنکه طی سال های 2006 تا 2017، تعداد این تلفات 45 نفر بوده است. همچنین طی همین بازه زمانی، تعداد مرگ و میر عابران پیاده در تصادفات 179 بوده است. هر دو گروه تعداد زیادی هم مجروح داشته اند.

تجزیه و تحلیل های صورت گرفته توسط پاتریک مورنسن (Patrick Morency) در موسسه (Institut de recherche en santé publique de l’université de Montréal) که اخیرا سرفصلهای خود را منتشر کرده همچنین نشان می دهد که اکثر حوادث مربوط به مرگ یا نقص عضو در هسته مرکزی شهر اتفاق می افتد.

در طول این تحقیق ویلی ماری(Ville-Marie) با 26 مورد مرگ عابران پیاده صدرنشین است در حالی که رزمونت( Rosemont ) با 10 کشته ، بیشترین آمار (20درصد) تلفات دوچرخه سواران را به خود اختصاص داده است.

افزایش تلفات (کشته و مجروح) تصادفات عابران پیاده و دوچرخه سواران به دلیل تراکم جمعیت در شهرهای بزرگ وضعیت بدتری دارد بنابراین باید افراد حتما از پیاده رو یا مسیرهای دوچرخه سواری برای تردد استفاده کنند. این موضوع نه تنها برای تردد خودشان بهتر است بلکه موجب سلامت محیط زیست و جامعه شده ترافیک نیز کاهش می دهد.

طراحی بهتر خیابان ها و بازسازی زیرساخت ها می تواند کمک بزرگی به این مشکل کند. مونترال دارای مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روهای گسترده است علاوه بر این رصد خودروهایی را که به پیاده روها می روند را نیز آغاز کرده است. اما تحول یک شبه و یا حتی یکساله انجام نمی شود و نیاز به استمرار دارد.

از طرفی برای مقابله با خطرات، باید رفتارها عوض شوند. دوچرخه سواران و عابران پیاده به اندازه رانندگان مسئول ایمنی راه ها هستند، اما، البته، رانندگان باید با توجه به آسیب بالقوه ای که می توانند ایجاد کنند، بیشتر احتیاز به خرج بدهند. قانون ترافیک بزرگراه های کبک نیز در همین رابطه اخیرا تغییراتی داشته است تا منعکس کننده این واقعیت باشد هرچند که قوانین جدید شامل جریمه های بالا برای دوچرخه سواران نیز می شود.

رئیس کمیته امنیت عمومی مونترال امیدوار است نشست پرسش و پاسخ روز 24 سپتامبر برای شرکت کنندگان راهگشا باشد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز