طی 2016 تا 2018 صورت گرفت، ثبت 10 هزار مرگ ناشی از مصرف مواد مخدر در کانادا

Submitted on چ., 04/10/2019 - 22:34

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کانادا بیش از 10 هزار کانادایی طی مدتی حدود 2 و نیم سال در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر ( اووردوز) جان سپرده‌اند.


An OPP officer displays bags containing fentanyl as Ontario Provincial Police host a news conference in Vaughan, Ont., on February 23, 2017. THE CANADIAN PRESS/Chris Young

بر اساس گزارش وزارت بهداشت کانادا بیش از 10 هزار کانادایی طی مدتی حدود 2 و نیم سال در اثر مصرف بیش از اندازه مواد مخدر (اووردوز) جان سپرده‌اند.

به نقل از سی تی وی، آمارهای جدید که امروز منتشر شده اند نشان دهنده ثبت 10.300 مورد مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از اندازه مواد مخدر از ژانویه 2016 تا سپتامبر 2018 است.

بر اساس این گزارش وزارت بهداشت کانادا اعلام کرد تنها در 9 ماهه نخست سال 2018 ، 3.286 به دلیل اووردوز فوت کرده‌اند . در این میان 93 درصد از مرگ و میرها ناگهانی و غیر مترقبه بوده است.

در این میان فنتالین یکی از بدترین انواع موادمخدر بوده که طی این مدت بیشترین مورد (73 درصد ) از مرگ و میر ناشی از اووردوز نیز به آن مرتبط است.

بیانیه وزارت بهداشت کانادا در این رابطه نشان می‌دهد که فنتانیل و مشتقات آن همچنان سهم قابل توجهی را در بحران مواد مخدر کشور بر عهده دارند.
به گفته وزارت بهداشت کانادا اگرچه کل کشور درگیر این بحران هستند با این وجود استانهای بریتیش کلمبیا، انتاریو و آلبرتا نسبت به سایر استانها تاکنون مرگ و میر بیشتری داشته‌اند.

وزارت بهداشت کانادا همچنین گفت که از ژانویه تا ژوئن 2018 بیشترین مرگ و میر ناشی از اوور دوز (76درصد) به مردها اختصاص داشته است. همچنین از نظر سنی بیشتر این افراد از قشر جوان و یا میانسال بوده‌اند.

Ginette Petitpas Taylor ، وزیر بهداشت کانادا، نیز گفت: آمار و ارقام جدید به ما یادآوری می‌کنند که مواد مخدر هنوز در کانادا یک بحران است.

او روز چهارشنبه در یک گفتگوی رسانه‌ای افزود: هر مرگ برای یک خانواده ، دوستان و جامعه غم‌انگیز است.

Taylor در همین رابطه گفت که دولت فدرال پیشنهاد 30.5 میلیون دلار بودجه بیشتر طی 5 سال آینده برای این معضل داده است.

این رقم به جزء یک میلیون دلاری است که دولت برای کاهش آسیب و درمان مصرف کنندگان مواد مخدر درنظر گرفته است.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز