طوفان در انتاریو و کبک برق 50 هزار مشترک را قطع کرد / هوای شرجی و گرما در کبک و انتاریو ادامه دارد

Submitted on س., 08/07/2018 - 20:14

طوفان در انتاریو و کبک برق 50 هزار مشترک را قطع کرد / هوای شرجی و گرما در کبک و انتاریو ادامه دارد


طوفان

برق بیش از 34 هزار مشترک در کبک به دنبال طوفان ی که در ساعات آخر روز دوشنبه وزیدن گرفت قطع شد.

به نقل از سی تی وی، بر اساس گزارش Hydro One در انتاریو نیز بیش از 16 هزار گزارش بی برقی که در پی شرایط جوی به وجود آمده بود دریافت شده است.

بر اساس این گزارش بیشتر برق رفتگی های استان کبک در حومه جنوبی مونترال بوده است.

سرعت این طوفان بنابر گزارش های واصله حدود 82 کیلومتر در ساعت بوده و در جنوب مونترال موجب شکسته شدن درختان نیز شده است.

در غرب کبک نیز نسبت به بروز طوفان به مردم هشدار داده شده و این درحالی است که این روزها مونترال میزبانی مسابقات جام راجرز تنیس بانوان را نیز بر عهده دارد.

در تورنتو که میزبانی بخش مردان این تورنومنت را بر عهده دارد امروز بعدازظهر به دلیل باران مسابقات با سه ساعت تاخیر همراه بود.

سازمان آب و هوا و محیط زیست کانادا پیش از این نسبت به افزایش دما در جنوب کبک و تداوم آن تا حداقل روز چهارشنبه هشدار داده بود.

در مونترال نیز پیش بینی های وضعیت آب و هوا بیانگر افزایش دما تا 32 درجه و همراه با رطوبت و به دلیل افزایش دمای هوا به بیش از 22 درجه احتمال بروز طوفان را اطلاع داده بودند.

دفتر سلامت عمومی کانادا در همین رابطه به مردمی که فعالیت بیرون از منزل دارند توصیه کرده است حدالامکان از فعالیت زیاد بپرهیزند.

ناجی های حاضر در استخرهای مونترال نیز به مردم سفارش می کنند ضمن اینکه مایعات مورد نیاز بدنشان را تامین می کنند حداقل یک ساعت خود را در معرض نور خورشید قرار دهند.

همچنین به مردم تصویه شده چنانچه در منزل امکانات تهویه هوا و کولر ندارند برای در امان ماندن از آسیب های افزایش دما به مراکز عمومی مانند کتابخانه ها ، فروشگاه های بزرگ و هرجای عمومی که دستگاه های خنک کننده وجود دارد بروند.

توقف پروازهای هواپیمایی های عربستان سعودی به تورنتو

عربستان سعودی
Foreign Affairs Minister Chrystia Freeland, in Vancouver on Monday, addressed the tension with Saudi Arabia. “We are deeply concerned that Saudi Arabia has expelled Canada’s ambassador in response to Canadian statements in defence of human rights activists detained in the kingdom.” (JIMMY JEONG / THE CANADIAN PRESS)

عربستان سعودی با انتشار پست رسمی در توییتر گفت، پروازهای این کشور از و به تورنتو متوقف است.
کانادا به نقل از رویترز، این اقدام را در راستای قطع روابط تجاری – بازرگانی با کانادا که از روز دوشنبه آغاز شده است.

گفتنی است با توجه به اقدامات ریاض (عربستان سعودی) در خصوص زندانی کردن چند فعال حقوق بشر ، موجب خشم حاکمان این کشور و تصمیم برای بیرون کردن سفیر کانادا و قطع روابط اقتصادی و تحصیلی دانشجویان با کانادا شد.

واکنش وزیر امور خارجه کانادا به اقدامات عربستان

به نقل از تورنتو استار، در همین رابطه کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، نیز با انتشار پستی در توییتر نسبت به اقدامات و مواضع عربستان سعودی در خصوص اخراج سفیر کانادا، توقف بورس حدود 16 هزار دانسجو و دستور برای انتقال آنها به کشور دیگر واکنش نشان داد.

وی روز دوشنبه نیز در جمع خبرنگاران در ونکوور گفت: کانادا از موضعی که در مقابل اقدامات عربستان سعودی گرفته بسیار خرسند (راحت) است. ماهمیشه در برابر اقدامات ضد حقوق بشری موضع گیری و همواره از حقوق زنان دفاع می کنیم و این موضع ما هیچ وقت تغییر نمی کند.

فریلند تصریح کرد: کانادایی های انتظار دارند سیاست خارجی کشور نیز بر اساس ارزش های کانادایی هدایت شود.

لزوم پافشاری بر مواضع کانادا

بسما مومانی(Bessma Momani) ، یکی از کارشناسان خاورمیانه و استاد دانشگاه واترلو نیز طی گفتگویی در رابطه با تصمیم عربستان در رابطه با جا به جایی دانشجویان عربستان از کانادا گفت: من نگران وضعیت این دانشجویان هستم با این وجود ما باید روی مواضع مان پافشاری کرده و از حقوق بشر دفاع کنیم.

وی افزود: من فکر نمی کنم عربستان سعودی درک درستی از سیاست خارجی داشته باشد بنابراین آنها به این روند ادامه می دهند و ما در تنگنا قرار خواهند داد.

وی همچنین با انتشار توییتی نسبت به این اقدام عربستان واکنش نشان داد و جا به جایی دانشجویان این کشور را از کانادا ناعادلانه خواند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز