سه‌شنبه ۲۰ آذر | قیمت خرید دلار در بانک‎ها؛ دلار ۱۰۶۵۳ تومان شد

Submitted on س., 12/11/2018 - 14:36

سه‌شنبه ۲۰ آذر | قیمت خرید دلار در بانک‎ها؛ دلار ۱۰۶۵۳ تومان شد
قیمت خرید دلار امروز با کاهش بیش از ۲۳۰ تومانی نسبت به روز قبل در شعب ارزی بانک‌ها ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان تعیین شد.

ارز
بعد از شتاب ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و فروش ارز برای فروش ارزهای خانگی، بانک مرکزی از بانک‌ها خواست نسبت به خرید ارزهای مردمی فعال شوند.

برهمین اساس شعب ارزی بانک‌ها هر روز بعد از دریافت نرخ از بانک مرکزی، نسبت به خرید ارز از مردم اقدام می‌کنند. دستور بانک مرکزی به بانک‌ها بعد از آن صادر شد که صرافی‌ها از خرید ارزهای مردمی خودداری و میدان را به دلال‌ها واگذار کرده بودند.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان و ۲ ریال، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۱۱۱ تومان و ۲ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۴۰۰ تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

گفتنی است قیمت دلار با کاهش ۲۳۸ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۳۳۵ تومانی و قیمت پوند با کاهش ۴۸۳ تومانی در بانک‌های عامل نسبت به روز گذشته اعلام شده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود دو هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

سه‌شنبه ۲۰ آذر | قیمت ارز مسافرتی؛ یورو ۱۲۴۶۵ تومان شد
شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۴۶۵ تومان اعلام کرده‌اند.

ارز
شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۴۶۵ تومان و ۶ ریال می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان می‌رسد. نرخ امروز نسبت به روز گذشته با کاهش ۳۴۸ تومانی همراه بوده است.

گفتنی است، امروز در صرافی‌های دولتی، قیمت فروش یورو با کاهش ۳۵۰ تومانی نسبت به صبح دیروز به ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است.

با اعلام قیمت امروز فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانکی و البته آغاز معاملات صرافی‌های دولتی، مشخص شد که امروز قیمت فروش یورو مسافرتی ارزان‌تر از فروش یورو در صرافی های دولتی است.

مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

سه‌شنبه ۲۰ آذر | قیمت ارز در صرافی ملی؛ دلار ۱۰۷۵۰ تومان شد
قیمت دلار تزریقی در صرافی‌های دولتی نسبت به صبح روز گذشته ۲۴۰ تومان کاهش یافت.

ارز
صرافی‌های دولتی قیمت دلار را برای فروش به مردم با کاهش ۲۴۰ تومانی نسبت به صبح دیروز ۱۰ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۰ هزار و ۷۳۰ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت فروش یورو نیز در صرافی‌های دولتی با کاهش ۳۵۰ تومانی نسبت صبح دیروز به ۱۲ هزار و ۶۵۰ تومان رسیده است؛ قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی ۱۲ هزار و ۵۵۰ تومان اعلام شده است.

۵ صرافی دولتی در خیابان فردوسی و با داشتن کارت ملی، کارت شتاب و شماره همراه به نام متقاضی از ساعت ۱۰ تا ۱۵ تا ۲۰۰۰ دلار آمریکا به متقاضیان واجد شرایط عرضه می‌کنند.

این صرافی‌ها در طول روز متناسب با نوسان قیمتی در بازار آزاد، خرید و فروش دلار و یورو را با قیمت‌های مختلفی انجام می‌دهند.

بانک‌ها دلار را گران‌تر از بازار می‌خرند
بانک‌ها امروز دلار را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان از مردم می‌خرند این درحالی است که قیمت دلار در بازار آزاد به ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان نزول کرده است.


ارز
ریزش قیمت‌ها در بازار ارز موجب شده تا قیمت صرافی‌های آزاد و اندک دلال‌هایی که هنوز در خیابان فردوسی حضور دارند از قیمت‌های رسمی صرافی‌های دولتی کمتر شود.

هم اکنون دلار در بازار آزاد ۱۰ هزار و ۳۰۰ تومان فروخته می‌شود این درحالی است که صرافی دولتی با وجود کاهش قیمت نسبت به صبح، دلار را ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان به مردم می‌فروشد.

اما نکته جالب‌تر در بازار امروز ارز این است که بانک‌ها دلار را گران‌تر از قیمت‌های فعلی در بازار آزاد از مردم می‌خرند؛ قیمت خرید دلار در بانک‌ها ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان است درحالی که قیمت بازار آزاد ۱۰ هزار و ۴۵۰ تومان شده است.

با چند شعبه خریدار ارز تماس گرفت تا اگر قیمت‌های خرید ارز در روز جاری از سوی بانک مرکزی تغییر کرده، نسبت به انتشار آن اقدام کند؛ ولی شعب می‌گویند: قیمت‌ها همان است که صبح ابلاغ شد.

امروز بانک‌های عامل قیمت دلار را ۱۰ هزار و ۶۵۳ تومان و ۲ ریال ، قیمت یورو را ۱۲ هزار و ۱۱۱ تومان و ۲ ریال و قیمت پوند انگلیس را ۱۳ هزار ۴۰۰ تومان برای خرید از مردم اعلام کرده‌اند.

گفتنی است قیمت دلار با کاهش ۲۳۸ تومانی، قیمت یورو با کاهش ۳۳۵ تومانی و قیمت پوند با کاهش ۴۸۳ تومانی در بانک‌های عامل نسبت به روز گذشته اعلام شده است.

نرخ خرید ارز در بانک‌ها، از زمان اعلام تا هفته گذشته عموما رو به افزایش بوده است؛ به طوری‌که نرخ خرید دلار در شعب ارزی بانک‌ها در ابتدا از ۹۵۰۰ تومان آغاز شد و به بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسید، اما از حدود سه هفته پیش بانک‌ها نرخ خرید دلار را کاهش دادند.

سه‌شنبه ۲۰ آذر | ارزانی ۱۲۶ هزار تومانی سکه در بازار
قیمت سکه و طلا در بازار امروز هم روند کاهشی داشت؛ به‌گونه‌ای که به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، هر عدد سکه تمام بهار طرح جدید با ۱۲۶ هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته (دوشنبه) به سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان رسید.


سلطان سكه
به‌ گزارش ‌ایسنا، از یکشنبه‌ هفته‌ جاری که روند کاهشی قیمت سکه و طلا آغاز شد، به نظر می‌رسد که این روند هم‌چنان ادامه‌ داشته باشد، چراکه به گفته ابراهیم محمد ولی، روند کنونی بازار، کاهش قیمت‌ها را نشان می‌دهد و این وضعیت هم‌چنان ادامه‌دار خواهد بود تا نرخ طلا و سکه به قیمت‌های واقعی و مدنظر بازار برسد.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: در بازار امروز هر مثقال طلای ۱۷ عیار یک میلیون و ۳۸۲ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۱۹ هزار و ۳۰۰ تومان قیمت دارد.

وی با بیان این‌که قیمت اونس جهانی طلا امروز ۱۲۴۹ تومان است، گفت‌: با وجود افزایش قیمت طلا در بازار جهانی نرخ آن در بازار داخلی رو به کاهش است و سکه نیز همین روند را ادامه‌ داده است، چراکه هر عدد سکه طرح جدید تمام بهار آزادی، سه میلیون و ۶۱۰ هزار تومان و هر عدد سکه طرح قدیم، سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله می‌شود.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا و جواهر تهران، ادامه‌ داد: نیم سکه، یک میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود، ربع سکه یک میلیون و ۶۰ هزار تومان و سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

محمدولی تاکید کرد: کاهش قیمت سکه و طلا به دلیل این است که مسوولان در تلاش هستند تا آن را به اندازه کافی و قیمت مناسب برای مردم تامین کند و اگر بتوانند جلوی افزایش قیمت آن را بگیرند، هم‌چنان انتظار کاهش قیمت وجود دارد و رونق به بازار زندگی مردم برمی‌گردد.

وی با اشاره به حباب قیمتی حدود ۵۰۰ هزار تومانی هر عدد سکه تمام بهار آزادی، گفت‌: این حباب می‌تواند کمتر باشد، به شرط این که بانک مرکزی سکه را در بازار و بین مردم به اندازه کافی عرضه کند چراکه اگر سکه به وفور در بازار باشد، حباب آن به حداقل خواهد رسید.

روحانی: صادرات نفت ایران بعد از ۱۳ آبان بهتر شده است
رئیس جمهور با بیان اینکه به رغم انتظار آمریکایی‌ها بخش اقتصادی کشور در آرامش است گفت به صراحت می‌گویم بعد از دور جدید تحریم‌های آمریکا وضعیت صادرات نفت ایران بهتر شده است.

سران قوا
به گزارش ایرنا، حسن روحانی، امروز، سه‌شنبه ۲۰ آذر، در پایان نشست سران قوا با بیان اینکه دولت تلاش می‌کند آرامش در بخش اقتصادی ادامه یابد و مشکلات بر دوش مردم را بکاهد، افزود: آمریکایی‌ها بعد از ۱۳ آبان بسیار در انتظار این بودند که یک بهم ریختگی در زمینه اقتصاد کشور شاهد باشند ولی مردم و فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که همه برعکس شد.

وی ادامه داد: آمریکا می‌خواست بعد از ۱۳ آبان تورم اقتصادی بازار ارز را به نحو دیگری ببیند اما هم بانک مرکزی، هم بخش‌های دیگر اقتصادی و مردم به گونه‌ای عمل کردند که برای دنیا و داخل کشور شرایط محسوس است و آرامش مردم بعد از این تاریخ مقداری بیشتر شده است.

رییس جمهوری اظهارداشت: تلاش دولت این است که آرامش در بخش اقتصادی را ادامه دهیم و مشکلاتی که بر دوش مردم است را بکاهیم.

روحانی در ادامه سخنان خود به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب درباره بودجه سال آینده اشاره کرد و گفت: ایشان رهنمودی دادند و بر مبنای این رهنمود جدید امروز جلسه‌ای برگزار شد که این سیاست را چگونه اجرایی کنیم. وی افزود: البته جلسات دیگری هم در این هفته خواهیم داشت و تا هفته آینده نکات مورد نظر رهبرمعظم انقلاب را نهایی خواهیم کرد و ممکن است بر مبنای این نظر در بودجه سال آینده اصلاحاتی لازم باشد تا انجام دهیم.

رییس جمهوری با تشریح نشست امروز سران سه قوه گفت: در این نشست عمدتا درباره مسایل اقتصادی و سیاسی کشور و منطقه‌ تبادل نظر و گفت و گو شد. روحانی اظهارداشت: در بخش اقتصاد در هفته‌های گذشته چهارچوبی را تنظیم کرده بودیم که سیاست‌های این چهارچوب به نحوی بودجه سال آینده را هم در بر می‌گرفت. وی تاکید کرد: لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ آماده است و بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

رییس قوه مجریه با قدردانی از تلاش‌های صادرکنندگان برای پیشرفت خوب در سال جاری نسبت به سال گذشته خاطرنشان کرد: صادرکنندگان در هشت ماهه امسال نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشتند و بیش از ۱۳ درصد افزایش صادرات را شاهد بودیم و با چهارچوبی که برای بازگشت ارز صادراتی تعیین شده راه حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی پیش‌بینی شده است. روحانی با بیان این که این راه را ادامه می‌دهیم، یادآور شد: در بخشی از نشست امروز وزیر نفت گزارشی از شرایط فروش نفت ارائه کرد.

وی افزود: هدف آمریکا این بود که جلو صادرات نفت ایران را بگیرد ولی به صراحت به مردم می‌گویم که صادرات نفت بعد از ۱۳ آبان به مراتب بهتر شده است. رییس جمهوری یادآور شد: گزارش امروز وزیر نفت امیدوار کننده بود و مواردی هم که تسهیلات می خواست مورد توافق سران سه قوه قرار گرفت.

روحانی اضافه کرد: آمریکایی‌ها در زمینه نفت ناموفق بودند. آنها در زمینه اوپک هم خیلی تلاش کردند که کاری کنند تا تولید کشورهای عضو اوپک کاهش نیابد و ثابت بماند که الحمدالله کاهش پیدا کرد و کشورهای غیر اوپک هم همین تصمیم را داشتند.

وی افزود: آمریکایی‌ها در این باره ناموفق بودند و جمهوری اسلامی ایران موفقیت‌های خوبی به دست آورد و روند فروش نفت ایران به همان صورتی که قبل از این اجلاس بود، ادامه خواهد یافت.

رییس قوه مجریه ابراز امیدواری کرد با توفیقاتی که مردم در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب خواهند داشت، شاهد توفیقات بزرگ‌تری باشیم.

رییس جمهوری گفت: در یکی دو سفری که به استان‌ها داشتم و بقیه مسئولین به استان‌ها سفر کردند، شاهد افتتاح‌های بسیار زیاد و به ثمر رسیدن بسیاری از پروژه‌ها هستیم و در زمینه پروژه‌های ناتمام تصمیمات خوبی گرفتیم که به مردم واگذار شود.

روحانی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم روند اشتغال را برای سال آینده حفظ کنیم تا مردم در زمینه کالای اساسی دچار مشکل نشوند و این اولویت ما برای سال ۹۸ است و مردم برای تامین کالای اساسی و مواد ضروری اطمینان داشته باشند و ارز ثبات داشته باشد و افرادی که حقوق ثابت دارند در حدی که توان داریم رشد دهیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که در زمینه مسائل منطقه‌ای حرکت‌ها به سود مردم منطقه است، اظهار داشت: شرایط یمن به گونه ای است که آنهایی که می‌خواستند این کشور را در اشغال خود داشته باشند امروز احساس می‌کنند راهی جز صلح با مردم یمن ندارند. روحانی خاطرنشان کرد: ما همواره از مذاکرات یمنی - یمنی پشتیبانی کرده و در حال حاضر هم پشتیبانی می‌کنیم و امروز علامت‌ها برای رسیدن به یک آرامش در یمن بیش از گذشته است.

رییس جمهوری ادامه داد در سوریه هم شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر است و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه‌ای است.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز