روز خوب برای کانادا پس از یکسال، آمریکا و کانادا در لغو تعرفه‌های وارداتی فولاد توافق کردند + ویدیو

Submitted on جمعه, 05/17/2019 - 21:46
Videos

یکسال پس از امضاء توافق USMCA ، که جایگزین توافقنامه نفتا شد، کانادا و آمریکا بر لغو تعرفه‌های وارداتی فولاد توافق کردند. روز خوب برای کانادا پس از

یکسال پس از امضاء توافق USMCA ، که جایگزین توافقنامه نفتا شد، کانادا و آمریکا بر لغو تعرفه‌های وارداتی فولاد توافق کردند.

به نقل از سی تی وی، بنابر گزارش رسانه‌های کانادا، ظهر جمعه جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا، به همیلتون – انتاریو، رفت و در جمع کارگران فولاد Stelco steel گفت: تعرفه‌های فولاد کاملا برداشته می‌شود و ما طبق برنامه با ایالات متحده کار می‌کنیم.

بر اساس بیانیه امروز (جمعه) وزارت امور خارجه کانادا، دو کشور با انعقاد تفاهمنامه‌ای دو جانبه متعهد شدند ظرف 48نسبت به رفع هرگونه اختلاف تجاری از جمله لغو تعرفه‌ها و پیگیری های قضایی در سازمان تجارت جهانی (WTO) تحت عنوان بخش 232 که کانادا در رابطه با آمریکا اقدام کرده بود، پایان دهند.
بر همین اساس ترودو امروز را برای کارگران فولاد و آلومینیوم کانادا در سراسر کانادا، روز خوب نامید.

نخست وزیر جاستین ترودو با تاکید بر تداوم کمک‌های لیبرالها برای کمک به جبران عوارض مربوط به اعمال تعرفه‌های وارداتی فولاد از همراهی و حمایت کارگران و اتحادیه‌ها در پافشاری برای رسیدن اهداف دولت در رابطه با تعرفه‌ها قدردانی کرد.

بنابر بیانیه وزارت امور خارجه کانادا، دو کشور متعهد شدند اقدامات موثری را در رابطه با جلوگیری از ورود فولاد و آلومینیوم به قیمت دامپینگ یا از کشورهای دیگر (به جزء کانادا و آمریکا) و مشورت در صورت بروز چنین شرایطی برای دو کشور انجام دهند.
به گزارش سی تی وی از منابع آگاه، آمریکا توافقنامه مشابهی را نیز با مکزیک منعقد کرده است.

ترودو نیز گفته کانادا از امروز برای حفظ صنایع داخلی خود در بازار فولاد و آلومینیوم هم با آمریکا و هم با مکزیک همکاری و تجارت خواهد کرد.

وی همچنین در رابطه توافق امروز خود با آمریکا گفت که این توافق یکروزه نبوده و مقامات در سطوح مختلف در این رابطه اقدام کرده بودند.

اندور شییر، رهبر حزب محافظه کار کانادا، در رابطه رابطه با لغو تعرفه‌های وارداتی فولاد گفت که باید جزئیات توافقنامه جدید را بررسی کند ولی از دیر هنگام بودن این توافق انتقاد کرد.

بنابر این گزارش امروز جمعه تنی چند از مقامات دولتی و وزرا از جمله کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا، بیل مورنو، وزیر اقتصاد و دارایی،ناودیپ بیانس، وزیر نوآوری، علم و توسعه اقتصادی، کارینا گلوود، نهادهای دموکراتیک، فیلومنا تاسی، وزیر سالمندان ، باب براتین از نمایندگان لیبرال Hamilton East-Stoney Creek و تری شیهان، نماینده لیبرال در Sault Ste. Marie – انتاریو او را همراهی می‌کردند.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز