روحانی اول مهر به نیویورک می‌رود | برنامه‌های رئیس جمهور در سازمان ملل

Submitted on پ., 09/20/2018 - 22:53

روحانی اول مهر به نیویورک می‌رود | برنامه‌های رئیس جمهور در سازمان ملل
رئیس جمهور برای سخنرانی و تبیین مواضع کشورمان در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی، یکشنبه یکم مهر به نیویورک سفر می‌کند.

فارس نوشت: حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان طبق سنوات گذشته، امسال نیز جهت شرکت در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر خواهد کرد.

پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، در همین رابطه و درخصوص برنامه های این سفر گفته است که آقای روحانی در نیویورک علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی، سخنرانی دیگری نیز در اجلاس صلح برای بزرگداشت نلسون ماندلا در صحن عمومی سازمان ملل خواهد داشت.

اسماعیلی جلسه با مدیران ارشد و نخبگان رسانه ای حاضر در نیویورک، نشست با جمعی از نخبگان سیاست خارجی و نیز دیدار با تعدادی از رهبران جوامع اسلامی در امریکا را از دیگر برنامه های رئیس جمهور در این سفر اعلام کرد.

وی همچنین از مصاحبه با برخی رسانه های بین المللی و نیز برگزاری کنفرانس خبری عمومی در انتهای سفر خبر داد و افزود: آقای روحانی طی سفر به مقر سازمان ملل با تعدادی از سران کشورهای حاضر در مجمع عمومی، دبیرکل سازمان ملل و نیز برخی رؤسای سازمان های بین المللی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، آقای روحانی عصر چهارشنبه چهارم مهر نیویورک را به سوی میهن اسلامی ترک خواهد کرد.

سیل و طوفان در ۹ استان کشور | یک کشته و ۳ مفقودی در سیل شاهرود
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل، طوفان و رعد و برق در ۹ استان کشور گفت: یک نفر در اثر این حادثه در شاهرود جان خود را از دست داد و ۳ نفر مفقود شدند.

فارس نوشت: مرتضی سلیمی در ارتباط با وقوع سیل و طوفان در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۹ استان‌ آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی، زنجان، سمنان، گلستان‌، مازندران و همدان درگیر سیل، طوفان، و رعد‌وبرق شدند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۲۱ شهر و روستا، گفت: تعداد زیادی حادثه‌دیده در این زمینه اسکان اضطراری یافتند؛ همچنین ۳ نفر مصدوم شدند که یکی از آنها به مراکز درمانی انتقال یافت و ۲ نفر دیگر سرپایی مداوا شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به فوت یک نفر در شاهرود به دلیل این حادثه، افزود: امدادرسانی همچنین ادامه دارد و تعداد زیادی چادر و نایلون میان افراد آسیب‌دیده توزیع شده است.

سلیمی افزود: همچنین ۳ نفر در روستای شاهرود به دلیل وقوع سیل و طوفان مفقود شده که تلاش امدادگران جهت نجات جان آنها ادامه دارد.

ساعت رسمی کشور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود
ساعت رسمی کشور به روال گذشته از ساعت ۲۴ سی‌ام شهریور یک ساعت به عقب کشیده می‌شود.

به گزارش مهر، بر اساس قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ سی ام شهریور یک ساعت به عقب برگردانده می‌شود.

ساعت رسمی کشور هر سال در ساعت ۲۴ روز اول فروردین یک ساعت به جلو کشیده می‌شود و در ساعت ۲۴ روز سی‌ام شهریور به حال سابق برگردانده می‌شود.

ایران خواستار محکومیت تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل شد
نمایندگی ایران در سازمان ملل طی نامه‌ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان تهدید چندی قبل نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم را تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی خواند.

فارس نوشت: جمهوری اسلامی ایران از سازمان ملل خواست تا تهدید چندی قبل رژیم صهیونیستی علیه کشورمان را محکوم کند.

نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان از این تهدید که چندی قبل توسط نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد کرده است.

در این نامه، داشتن تسلیحات هسته‌ای توسط رژیمی که سابقه‌ای طولانی در تجاوز، اشغال، نظامی‌گری، تروریسم دولتی و دیگر جنایات بین المللی دارد، برزگترین تهدید برای صلح و امنیت منطقه‌ای عنوان و از جامعه بین‌المللی خواسته شده است در برابر اقدامات لجام گسیخته و تهدید هسته‌ای رژیم صهیونیستی موضعی قوی اتخاذ کند و آن را به تبعیت از مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل وادار سازد.

ایران همچنین از سازمان ملل خواسته است ضمن محکومیت تهدید اخیر رژیم صهیونیستی، آن را وادار کند تا به پیمان منع گسترش سلاح های سلاح هسته‌ای بپیوندد و برنامه هسته‌ای اش را تحت نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دهد.

در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه ایران خود قربانی تسلیحات کشتار جمعی و بطور مشخص سلاح شیمیایی است، خطر این سلاح ها یادآوری و اعلام شده که اعضای سازمان ملل نه تنها نباید این تهدید هسته ای را نادیده بگیرند بلکه باید اقدام قاطعی جهت اطمینان از محو تمامی تسلیحات هسته ای آن به عمل آورند چون این تنها تضمین قطعی در برابر تهدید یا استفاده از این تسلیحات خطرناک بشمار می‌رود.

قرار است نامه جمهوری اسلامی ایران به عنوان سند شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل منتشر شود.

گزینه‌های ژاپن برای جایگزینی نفت ایران | آخرین محموله از ایران اکتبر به ژاپن می‌رسد
خریداران ژاپنی نفت ایران در واکنش به فشارهای واشنگتن و ابهام نسبت به موفقیت دولت ژاپن برای دریافت معافیت از تحریم‌ها، نفت مورد نیاز خود را از منابع دیگر تامین می‌کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن و رییس هیات مدیره پالایشگاه ایدمیتسو کوسان اظهار کرد تحریم‌های آمریکا تاثیر چندانی روی پالایشگاه‌های ژاپنی نخواهد گذاشت.

وی در ژوییه گفته بود پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا از اواسط سپتامبر بارگیری نفت ایران را متوقف خواهند کرد و آخرین محموله نفت ایران در نیمه اول اکتبر به ژاپن می‌رسد.

انتظار می‌رود پالایشگاه‌های ژاپنی به دلیل این‌که تحریم‌های آمریکا از پنجم نوامبر به اجرا گذاشته می‌شود مبادلات نفت ایران را تا پایان دوم نوامبر تسویه کنند.

بر اساس گزارش پلاتس، برخی از پالایشگاه‌های ژاپنی واردات کمتر از ایران را با خرید بالاتر از قطر جبران کرده‌اند. خریداران ژاپنی نفت ایران، نفت ابوظبی، بحرین و آمریکا را در میان منابع جایگزین برای گریدهای متوسط و سنگین ایران می‌بینند. یک خریدار ژاپنی دیگر نفت ایران نیز اظهار کرد عربستان سعودی، کویت و عراق از جمله تامین‌کنندگان جایگزین برای نفت ایران هستند.

واردات نفت ژاپن از ایران در ژوییه برای سومین ماه متوالی بر مبنای سال به سال افزایش یافت، زیرا پالایشگاه‌های ژاپنی تلاش کردند پیش از این‌که تحریم‌های آمریکا در نوامبر اجرایی شوند محموله‌های نفت بیشتری از ایران خریداری کنند.

با افزایش خرید در ماه‌های مه، ژوئن و ژوییه، افت واردات نفت ایران از سوی ژاپن از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به یک درصد رسید، در حالی که واردات نفت ژاپن از ایران درفاصله ژانویه تا آوریل ۱۳ درصد کاهش داشت.

ژاپن در فاصله ژانویه تا ژوییه به طور میانگین ۱۶۵ هزار و ۳۴۳ بشکه در روز نفت ایران را در مقایسه با ۱۵۳ هزار و ۷۴ بشکه در روز در فاصله ژانویه تا آوریل وارد کرد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز