ده مورد از مهم ترین اقداماتی که داگ فورد در طی 100 روز اول انتصابش انجام داد

Submitted on Mon, 10/08/2018 - 20:35

ده مورد از مهم ترین اقداماتی که داگ فورد در طی 100 روز اول انتصابش انجام داد
از آنجایی که حزب محافظه کار در انتخابات بهار پیروز شد، دفتر قانونگذاری روزهای پرمشغله ای را در تابستان و پاییز تجربه کرد.

در اینجا لیستی از مهم ترین کارهایی است که نخست وزیر داگ فورد در طی 100 روز اول کاری اش انجام داده است عنوان شده است:
*کم کردن تعداد مشاوران تورنتو*
چند روز بعد از انتخاب شدن، داگ فورد اعلام کرد که میخواهد تعداد مشاوران شهر را از 47 نفر به 25 نفر کاهش دهد.
کم اثر کردن آموزش های جنسی سال *2015*
دولت اعلام کرده که در این مورد با والدین مشورت میکند. بعضی نهادها به علت این تغییرات شکایت کرده اند. Lydia Miljan میگوید دولت دلیل روشنی برای این کار نداشته است.
*تحقیق در مورد کسری بودجه 15 بیلیون دلاری*
فورد این مورد را بزرگترین رسوایی نسل نامیده. کمیته ویژه ای در حال بررسی اسناد و مدارک و تحقیق راجع به موارد مالی دولت لیبرال قبلی است.
*لغو کردن لایحه مربوط به آلاینده های کربنی و انرژی پاک*
فورد در اولین اقدامش این قانون را که به صنایع آلوده کننده اجازه میداد معافیت کربنی بخرند لغو کرد. در نتیجه امکان ایجاد خانه هایی با بهره انرژی بهتر و خرید ماشین برقی برای مردم دوباره فراهم شد.
*جلوگیری از تاسیس مکان های تزریق امن*
فورد در کمپین انتخاباتی نیز اعلام کرده بود که با کمپ های تزریق امن و جلوگیری از اوردوز مخالف است.
*قطع کردن یارانه افراد کم بضاعت*
دولت لیبرال این طرح را برای مبارزه با فقر شروع کرده بود و طی آن به 4000 نفر مبالغی کمک مالی پرداخت میکرد. این کمک مالی لغو شد تا با اقدامات بهتری جایگزین شود.
*اخراج مدیر عامل و هیئت مدیره Hydro One*
فورد در کمپین انتخاباتی اعلام کرده بود که مرد 6 میلیون دلاری را اخراج خواهد کرد. در توانایی فورد برای این کار شک هایی وجود داشت، اما این افراد تحت فشار مجبور به استعفا شدند.
*بازبینی لایحه محل کار مناسب و کار بهتر*
اواخر سپتامبر وزیر کار اعلام کرد که افزایش حداقل حقوق به 15 دلار اتفاق نخواهد افتاد. داگ فورد اعلام کرده که دولتش این قانون را لغو خواهد کرد.
*لغو کردن قوانین دارویی جدید*
طبق برنامه قبلی تمام افراد زیر 25 سال میتوانستند از داروی رایگان استفاده کنند. اما دولت جدید این امر را محدود به کسانی کرد که بیمه خصوصی ندارند.
*فراهم کردن امکان فروش خصوصی ماریجوانا*
طبق قوانین جدید فروش ماریجوانا دیگر انحصارا دست دولت نیست، و افراد میتوانند با دریافت مجوزهای لازم اقدام به خرده فروشی ماریجوانا کنند.

دو سوم کودکان کانادایی سواد فیزیکی کافی ندارند
جدیدترین مطالعه بر روی بیش از 10 هزار کودک کانادایی حاکی از این امر است که تنها یک سوم آنان سواد فیزیکی لازم را دارند. مقوله"سواد فیزیکی" فراتر از تندرستی است و شامل انگیزه، اعتماد به نفس و دانش کودک برای شرکت در فعالیت های فیزیکی می شود. همچنین مهارت های ابتدایی مانند پرت کردن، گرفتن، دویدن، ضربه زدن و پریدن نیز جزئی از سواد فیزیکی محسوب می شوند.

دکتر Mark Tremblay، محقق ارشد موسسه پژوهشی CHEO در اتاوا بیان داشت مطالعات جدید نشان می دهد تنها 20% کودکان از راهنمایی لازم برای فعالیت های فیزیکی برخوردار میشوند. وی همچنین در ادامه سخنان خود از اهمیت سواد فیزیکی بر سلامت و زندگی آینده کودکان سخن گفت.

این تحقیق بین سال های 2014 تا 2017 در 11 شهر کانادا انجام شده، و نتایج آن روز سه شنبه در ژورنال سلامت عمومی BMC منتشر شد.

کانادا نیز به جمع شاکیان روسیه در خصوص حملات سایبری میپوندد
دولت کانادا نیز به جمع کشورهای شاکی از حملات سایبری روسیه، که در چند سال اخیر بسیار شده اند پیوست.

ایالات متحده اقدام به شکایت های جدید از 7 مامور اطلاعاتی روسیه کرده که متهم به هک آژانس های مبارزه با دوپینگ هستند. در کنار شکایت کشورهای مختلف به علت حملات سایبری از طرف روسیه، تحقیقات جدید راجع به یک مامور دوجانبه و دخترش نیز که گمان زده میشود توسط دولت روسیه مسموم شده و به قتل رسیدند در جریان است.

بیانیه ای که در روز سه شنبه منتشر شد اعلام میکند "امروز، کانادا به متحدانش میپیوندد تا در مورد حملات خرابکارانه سایبری انجام شده توسط ارتش روسیه تحقیقاتی انجام دهد. این اقدامات سایبری بخشی از اقدامات دولت روسیه است که از اصول اخلاقی به دور است، آنها به قوانین بین المللی احترام نمیگذارند و نظم جهانی برایشان اهمیتی ندارد. کانادا از تمامی آنهایی که این ارزش ها برایشان مهم است میخواهد تا برای دفاع به یکدیگر ملحق شوند."

کمی بعد سازمان قضایی آمریکا در کنفرانس خبری اعلام کرد که از 7 افسر اطلاعاتی روسیه شکایاتی دارد. همه این هفت نفر در روسیه هستند.

Mark Flynn عضو RCMP نیز اعلام کرد که آنها در کنار آمریکا خواهند ایستاد، او همچنین افزود که تحقیقات مشابهی در کانادا نیز در حال انجام است. اما به جزییات آن اشاره نکرد.

شکایت های مشابهی از سوی هلند و انگلیس نیز ارائه شده است.

در سال 2016 نیز به علت هک شدن وبسایت مبارزه با دوپینگ، اطلاعات شخصی ورزشکاران در اختیار افراد خلافکار قرار گرفت.

کانادا با اطمینان میگوید که این کار توسط هکرهای روسی انجام شده است. چنین اتفاق مشابهی برای یکی از سازمان های ورزشی کانادا نیز رخ داده است.

جراحی خرس عروسکی تدی برای کودک هشت ساله توسط یکی از جراحان سرشناس کانادایی
دکتر Daniel McNeely با اینکه هیچ تجربه ای در مورد مسائل پزشکی خرس تدی نداشت، اما قبول کرد آن را عمل جراحی کند. صاحب این خرس عروسکی، کودک هشت ساله ای به نام Jackson McKie است که به دلیل مشکلات مغزی از بدو تولد تحت نظر دکتر McNeely بوده.

دکتر McNeely که در مرکز سلامت IWK در هالیفکس، نوا اسکوشیا، مشغول به کار است، در توئیتی نوشت: "یکی از مریض ها از من خواست قبل از بیهوشی اش برای عمل جراحی خرس عروسکی او را جراحی کنم، چطور می توانستم نه بگویم؟" او عکسی از زمان عمل جراحی خرس را نیز ضمیمه کرد. این توئیت بیش از 7 هزار بار به اشتراک گذاشته شد.

دکتر McNeely مشکل خرس را پارگی زیر بغل تشخیص داد و در طول عمل برای یک خرس عروسکی ماسک اکسیژن نگذاشته بود. این خرس همراه همیشگی Jackson است که به هیدروسفالی (تجمع بیش از حد مایع در جمجمه) مبتلاست.

عمل جراحی Jackson و خرس تدی با موفقیت انجام شد و اکنون حال هر دوی آنان رو به بهبودی است.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز