دستور دولت به <هایدرو وان> برای به حداقل رساندن افزایش سالانه بهای الکتریسیته

Submitted on ش., 12/30/2017 - 16:46

دستور دولت به هیددرو وان برای به حداقل رساندن افزایش سالانه بهای الکتریسیته

اتاوا- هیئت انرژی انتاریو
(OEB)
به شرکت
Hydro One

دستور داده است که افزایش سالانه بهای الکتریسیته را به حداقل برساند. این در حالیست که
Hydro One قصد داشت نرخ را در سال 2018 به میزان 4.8 درصد افزایش بدهد.
OEB
، برای سال 2018، افزایش حداکثر 0.2 درصد را تعیین کرده است.

حزب محافظه کار پیشرو، به افزایش بهای الکتریسیته اعتراض دارد، اما گلن تیبولت (وزیر انرژی) می گوید که افزایش نرخ بر اساس نرخ تورم طی 4 سال آینده افزایش خواهد یافت.

اکثر انتاریویی ها خواهان حاکمیت حزبی جز لیبرال بر استان
تورنتو- با توجه به فرصت چند ماهه باقی مانده تا برگزاری انتخابات استانی در انتاریو، نتیجه به دست آمده از نظرسنجی اخیر موسسه Ipsos نشان می دهد که اکثر انتاریویی ها خواهان تغییر حاکمیت بر استان می باشند. هم اکنون، حزب محافظه کار پیشرو از موقعیت بهتری در مقایسه با لیبرال برخوردار است. اما حزب نیودموکرات انتاریو نیز موفق شده، رتبه خود را ارتقاء بدهد.

اگر فردا انتخابات استانی در انتاریو برگزار شود، پاتریک براون (رهبر حزب محافظه کار پیشرو) با کسب 36 درصد آرا، پیروز خواهد شد. نکته مهم درباره این پیش بینی اینکه، شانس پیروزی براون در نظرسنجی ماه سپتامبر، 39 درصد برآورد شده بود. از سوی دیگر شانس پیروزی آندریا هوروات (رهبر حزب نیودموکرات انتاریو) با 6 رتبه ارتقاء به 28 درصد رسیده است.

در کل، 81 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی معتقد بودند که باید حزبی جز لیبرال دولت انتاریو را تشکیل بدهد.

در حالی که اکثریت قریب به اتفاق ساکنان انتاریو بر این باور هستند که تغییر باید رخ بدهد، تعدادی متغیر از جمله حوزه های انتخاباتی کلیدی، محبوبیت نامزد و همچنین گرایش یک نفر از هر 10 رای دهنده انتاریویی به سوی حزبی غیر از سه حزب اصلی، از جمله حزب سبز، می تواند در تصمیم گیری نهایی رای دهندگان موثر باشد.

به نظر می رسد که بیشترین رقابت در منطقه 905 در اطراف GTA مشاهده شود. در این مناطق شانس پیروزی لیبرال ها با 34 درصد و محافظه کاران با 32 درصد، بسیار به یکدیگر نزدیک است. حزب نیودموکرات 24 درصد در جایگاه سوم قرار دارد. دارل بریکر، مدیر Ipsos Global Affairs معتقد است که محبوبیت آندریا هوروات می تواند کلیدی باشد. زیرا وین از محبوبیت چندانی برخوردار نیست و براون نیز برای بسیاری از رای دهندگان انتاریویی ناشناخته است. 47 درصد از رای دهندگان آندریا هوروات، 37 درصد بران و 22 درصد وین را بهترین فرد برای کسب مقام ریاست دولت، می دانند. با نزدیک تر شدن موعد انتخابات و شناخت بهتر نامزدها و برنامه هایشان، احتمال تغییر این اعداد و ارقام بسیار زیاد می باشد.

نظرسنجی Ipsos در فاصله 8 تا 14 دسامبر، بصورت آنلاین و با شرکت 829 انتاریویی بالای 18 سال برگزار شد.

کلاهبرداری همسر مرد کانادایی سبب از دست رفتن خانه و دویست و پنجاه هزار دلار پول بی زبان
کلاهبرداری همسر مرد کانادایی سبب از دست رفتن خانه و دویست و پنجاه هزار دلار پول بی زبان
ونکوور- واندا موسیپان در دوران خدمت 20 ساله خود در بیمارستان عمومی ونکوور به عنوان مسوول أمور اداری، بیش از نیم میلیون دلار از این بیمارستان سرقت کرد. او در فاصله سال های 2003 تا 2011، مبلغ 574 هزار و 647 دلار از بیمارستان کلاهبرداری کرد. قاضی لئونارد مرچند که به پرونده شکایت بیمارستان بر علیه بیوه واندا موسیپان رسیدگی می کرد، در خاتمه دادگاه شوهر او میروسلاو موسیپان را در قبال تقلب همسر متوفی اش مسوول دانسته و او را به پرداخت 250 هزار دلار جریمه محکوم کرد.

واندا موسیپان، بخشی از پول های بدست آمده از راه خلاف را برای تامین مخارج زندگی و کمک به همسر بی کار و سه فرزندشان و سفرهای تفریحی خانوادگی هزینه کرده و در طول 20 سال، حداقل 13 اتومبیل و موتورسیکلت خرید. راز کلاهبرداری واندا در سال 2011 کشف شد، اما او یک سال بعد در اثر ابتلا به سرطان در گذشت.

میروسلاو در دادگاه مدعی شد که از کلاهبرداری های همسرش بی اطلاع بود و فکر می کرد که پدرزنش در تامین مخارج زندگی به آنها کمک می کرد. اما قاضی مرچند معتقد بود که میروسلاو می بایست متوجه تفاوت بین سبک زندگی واندا و خواهر و برادرانش می شد. زیرا آنها، از سخاوت و گشاده دستی پدرشان برخوردار نبودند.

بر اساس حکم دادگاه، میروسلاو موسیپان مجبور است از 50 درصد سهم خود از ارزش خانه شان در شمال ونکوور، که قیمت آن 1.49 میلیون دلار برآورد شده، صرفنظر کند و مبلغ 246 هزار و 73 دلار جریمه بپردازد.

دردسرهای میروسلاو تمامی ندارد، زیرا کلاهبرداری های واندا به بیمارستان عمومی ونکوور محدود نبود. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز شکایتی را بر علیه خانواده واندا به جریان انداخته است. واندا موسیپان با اتهام کلاهبرداری 677 هزار دلاری از این دانشگاه روبرو بود. واندا در دوران خدمت، 80 درصد حقوق و دستمزدش را از بیمارستان و 20 درصد باقی مانده را از دانشگاه دریافت می کرد. اما مسوولین دانشگاه پس از مدتی متوجه شدند که او خود را کارمند تمام وقت دانشگاه جا زده و حقوق می گیرد.

نیاز کانادا به افزایش سه برابر جمعیت سی و پنج میلیونی اش!
اتاوا- داگ ساندرز، نویسنده و روزنامه نگار کانادایی معتقد است که جمعیت کانادا بایستی سه برابر افزایش یابد. او جمعیت 35 میلیونی را بهیچوجه کافی نمیداند. ساندرز که از ستون نویسان
Globe and Mila
می باشد، نقطه نظراتی را مطرح کرده که ممکن است برای بسیاری از کانادایی ها، عجیب و شوکه کننده به نظر برسد. بخصوص کانادایی های ساکن شهرهای عمده، مانند تورنتو که هم اکنون نیز از تراکم و ترافیک سنگین گله دارند.

ساندرز در کتاب جدید خود به نام
Maximum Canada
، به سیر تحول کانادا از سال 1812 به اینسو اشاره کرده و می نویسد: بسیاری از کانادایی ها نمی دانند که در 100 سال نخست تشکیل کشور کانادا، به همان تعداد که مهاجر وارد کشور شد، مهاجر کانادا را ترک کرد. حال زمان افزایش جمعیت کشور فرا رسیده است. او در بخش دیگری از کتابش می نویسد: بازار مصرفی ما بسیار کوچک است. به همین دلیل شرکت های مستقل کانادایی توانایی رقابت را ندارند. منابع مالیاتی ما برای ارائه خدمات دولتی محدود است و مهمتر اینکه چگالی جمعیت پایین است. به دلیل پایین بودن تراکم جمعیت در شهرهای عمده، با مشکل روبرو هستیم. بایستی تراکم جمعیت را به دلایل اقتصادی، زیست محیطی و همچنین فرهنگی افزایش بدهیم.

وی معتقد است که شهرهای در مقیاس متوسط، بخصوص شهرهای دانشگاهی، بیشترین سود را از افزایش جمعیت کشور خواهد برد. زیرا اینها شهرهایی هستند که مهاجران مایل به زندگی در آن می باشند. این شهرها باید به مراکز علمی، کارآفرینی و نوآوری کانادا تبدیل شوند. ساندرز تنها مهاجرت را در افزایش جمعیت موثر نمی داند، بلکه معتقد است که با تدوین سیاست های مناسب حمایت از خانواده می توان به افزایش جمعیت کشور کمک کرد. زیرا فقدان اینگونه سیاست ها، مانع تشکیل خانواده توسط زوج های جوان کانادایی می شود. ضمن اینکه سبب ایجاد شدن رقابت شدید بین آنها و مهاجرین تازه وارد بر سر منابع حمایتی موجود، می شود.

لازم به یادآوریست که دولت فدرال اخیرا تعداد مهاجران پذیرفته شده در هر سال را از 250 هزار نفر به 300 هزار نفر افزایش داد.

ادعای خسارت یک میلیارد دلاری از سوپرمارکت های کانادایی به دلیل زد و بند قیمت نان
انتاریو- ایرن بریکان، از فعالان اجتماعی و دبیر ائتلاف مبارزه با فقر، که در
Elliot Lake
انتاریو زندگی می کند، در پی اعتراف Loblaw Companies Ltd. و George Weston Ltd.


به زد و بند با یکدیگر و چند تولید کننده و سوپرمارک زنجیره ای دیگر، بر سر قیمت نان در طول بیش از ده سال، شکایت و ادعای خسارت 1 میلیارد دلاری را به جریان انداخت.


بریکان، بطور مرتب از فروشگاه
No Frills (یکی از فروشگاه های تابعه Loblaw) نان مارک
Country Harvest
را تهیه می کرد. او با شنیدن این خبر که
Loblaw
برای جبران اشتباه خود، کارت هدیه 25 دلاری به مشتریانش اهدا می کند، خشمگین شده و می گوید: 25 دلار بابت 14 سال اجحاف، هیچ است. مردم بابت خرید غذای شان مجبور به پرداخت مبلغ بیشتر شده اند. نان، جزء اصلی غذای روزانه مردم است. شرکت های بزرگ باید تنبیه بشوند.

در دادخواست خانم بریکان از
Canada Bread، Walmart، Sobeys، Giant Tiger ، Metro و همچنین Lablaw Companies Ltd. و George Weston Ltd.
نام برده شده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز