در آغاز سال نو میلادی کدام سیاست گذاری های مالیاتی بر زندگی کانادایی ها اثر خواهد گذاشت؟

Submitted on Mon, 12/31/2018 - 18:23

امروز روز آخر سال ۲۰۱۸ است و زنگ ها برای فرا رسیدن سال ۲۰۱۹ به صدا در می آیند. در آغاز سال نو میلادی کدام سیاست های مالیات گذاری بر زندگی ما اثر خواهد گذاشت؟ مقاله ی سی بی سی سیاست های جدید مالیاتی را که از فردا اجرایی خواهد شد لیست کرده است:

‌Canada Pension Plan (CPP) افزایش و EI کاهش می یابد
از ژانویه ی ۲۰۱۹ اگر درآمد سالانه ی فرد بین ۳۵۰۰ تا ۵۷٬۴۰۰ دلار باشد، Canada Pension Plan (CPP) از ۴/۹۵ درصد به ۵/۱ درصد افزایش خواهد یافت. Canada Pension Plan (CPP) به افزایش خود بعد از ۵ سال ادامه می دهد و کم کم در سال ۲۰۲۳ به ۵/۹۵ خواهد رسید.

Jamie Golombek مدیر بخش دارایی و مالیات بانک سی آی بی سی، اظهار داشت که ممکن است الآن کمی احساس ناراحتی بکنید زیرا که از حقوق شما با این سیاست مالیاتی پول برداشت می شود ولی لازم نیست زیاد نگران باشید زیرا پولی (CPP) که شما می پردازید به شما باز می گرداند و پول بیشتری بدست خواهید آورد.

متقابلا، از ژانویه ی ۲۰۱۹ قواعد جدیدی در ارتباط با EI وجود خواهد داشت که در ازای هر ۱۰۰ دلار از ۱.۶۶ دلار به ۱/۶۲ دلار کاهش خواهد داشت. علاوه بر این، سال

۲۰۱۹ برای اولین بار کم درآمد ها از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد.CWB ( Canada Workers Benefit ) و افزایش این مزایا از ۳۰۰ دلار به ۴۰۰ دلار خواهد بود و این بستگی به این دارد که درآمد فرد چقدر است. اگر فرد مجرد باشد مقدار ماکزیمم پولی در یک سال شاملش می شود ۱٬۳۵۵ دلار خواهد بود. مادران و پدرانی که به تنهایی فرزند را بزرگ می کنند و زوجینی که با هم زنگی می کنند نیز در یکسال ۲٬۳۳۵ دلار دریافت می کنند. از آنجاییکه سال ۲۰۱۹ اولین سالی است که این قانون اجرایی شده است، افراد کم درآمد بلافاصله همین امسال پول را دریافت نمی کنند و باید تا سال ۲۰۲۰ صبر کنند.

‌نرخ گازوییل و گاز طبیعی بالا می رود
دولت فدرال لیبرال در سطح ملی مالیات کربن carbon tax را در سال ۲۰۱۹ اجرایی خواهد کرد که به افزایش قیمت گازويیل و گاز طبیعی منجر می شود. اینچنین تخمین زده می شود که در استان هایی که carbon tax به اجرا در می آید هر لیتر گازوییل تا ۴/۴۲ سنت بالا می رود و هر متر مکعب گاز طبیعی ۳/۹۱ سنت، پروپان ۳/۱۰ سنت افزایش خواهد داشت.

در چهار استانی که در آنها مالیات کربن اجرایی نمی شود، دولت فدرال مالیات می گیرد ولی مالیات کربن را با سوبسیدی کردن مصرف گازوییل، گاز طبیعی و دیگر مصارف وابسته به انرژی خانوار ها باز خواهد گرداند.سوبسید های پرداختی بستگی به درآمد خانوار، تعداد افراد خانوار و مصارف معمول خانوار دارد. سوبسیدی پرداختی برای خانوار با متوسط ۲/۶ نفر در اونتاریو ۳۰۰ دلار، در New Brunswick ۲۴۸ دلار، در ManitobaManitoba ۳۳۶ دلار و در Saskatchewan ۵۹۸ دلار می باشد.

‌مالیات کسب و کار کوچک از ۱۰ درصد به ۹ درصد تقلیل می یابد
به گزارش تورنتوپرشنز، با آغاز سال نو میلادی دولت جاستین ترودو نرخ مالیات را برای کسب و کار کوچک یک درصد کم کرده است و از ۱۰ درصد به ۹ درصد رسانده است.

از ژانویه ی ۲۰۱۹ TFSA سالانه برای هر کانادایی بالای ۱۸ سال به سقف ۶۰۰۰ دلار می رسد از سال ۲۰۰۹ کانادایی ها قادر بوده اند سهم کوچکی پس انداز خود را که بعد از پرداخت مالیات باقی می ماند در حساب فارغ از مالیات پس انداز کنند. (اگر هنوز مالیات بر سود، سود سهام یا سود سرمایه ای را در سرمایه گذاری های خود در یک حساب کاربری ثبت نشده ثبت می کنید، وقت آن است که TFSA را مرور کنید سقف فارغ از مالیات پول در بانک که قبلا ۵۵۰۰ دلار بود در سال ۲۰۱۹ به ۶۰۰۰ دلار می رسد و).

بعلاوه با توجه به نرخ تورم در سال ۲۰۱۹ Basic Personal Amount به ۱۲٬۰۶۹ افزایش می یابد اگر دریافتی کمتر ازبه ۱۲٬۰۶۹ دلار باشد نیازی به پرداخت مالیات نیست.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز