خانه های گرانقیمت و لوکس تورنتو خصوصی و توسط مشاور املاک به فروش می روند زیرا که فروشندگان نمی خواهند MLS اطلاعات خانه را افشاء کند

Submitted on Mon, 07/15/2019 - 15:11

روند جدیدی در بازار خانه های لوکس در تورنتو پدید آمده است که بیشتر صاحبخانه ها تصمیم به فروش خانه به طور خصوصی می کنند و اطلاعات خانه ی مورد فروش را در اختیار MLS قرار نمی دهند.
این احتمالا مربوط به دعوی هیئت امناء املاک تورنتو و موسسه رقابت کانادا در مورد افشای معاملات عمومی مسکن است. قرار نمی دهند.

بنا به گزارش آژانس خبری کانادایی، مشاور املاک بین المللی Sotheby اعلام کرد که اطلاعات در بازار لوکس کانادایی در نیمه ی اول سال ۲۰۱۹ نشان می دهد که اکثر شهرهای معروف که خانه های لوکس دارند در مونترال است که قیمت آن ها بیش از ۴ میلیون دلار است و ۲/۶۷ برابر نسبت به سال گذشته فروش داشته است. فروش خانه های لوکس در تورنتو و ونکوور کاهش یافته است. در اکثر قسمت های جی تی ای حجم معاملات خانه با سرمایه گذاری بیش از ۴ میلیون دلار در مقایسه با همین زمان در سال گذشته به نسبت ۱۹٪ تنزل داشته است.

Don Kottick، مدیر Sotheby در کانادا گفت که فروشنده های خانه های لوکس که قیمتی بیش از ۴ میلیون دلار دارند بیشتر و بیشتر خانه هایشان را از طریق مشاور املاک به فروش می رسانند و نمی خواهند MLS آن را بفروشد. علت اصلی آن نگرانی های امنیتی است.

وی گفت این مشتریان از بازاریابی قوی و شبکه ی ارتباطی مشاوران املاک استفاده می کنند و اطلاعات در سیستم MLS باز می باشد. هم اکنون فروش تعداد خانه های لوکس به طریق خصوصی دارد در طی چند سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش تورنتوپرشنز، در مقابل، فروش خانه هایی که قیمت یک میلیون به بالا دارند در مقایسه با سال گذشته ۱۲٪ افزایش یافته است و این نشان می دهد که هر چه قیمت خانه گران تر است، نگرانی در مورد حریم شخصی بیشتر می شود.

Matt Smith، مشاور املاک شرکت ENGEL & VÖLKERS درتورنتو به این نکته اشاره کرد که بسیاری از خانه ها با قیمتی بیش از ۲ میلیون دلار برای فروش خصوصی گذاشته می شوند. این چیز بدی نیست.

وی گفت بسیاری از فروشنده های قدیمی تر نمی خواهند که اطلاعات خانه به طور کامل فاش شود. آنها نمی خواهند اطلاعات خانه برای همسایگان کنجکاو و صدها خریدار فاش شود. فروشندگان این خانه ها می خواهند خریدار را خود انتخاب کنند و خانه را سریع تر بفروشند. وی همچنین گفت در یورک ویل فقط چند روز طول می کشد تا خانه به طور خصوصی فروخته شود.

Smith به این نکته اشاره کرد که اطلاعات فروش عمومی برای عموم خوب است اما برای بازار خوب نیست زیرا که بازار به دقیق ترین اطلاعات نیاز دارد و در این بازار لوکس در تقابل است و انتشار اطلاعات دقیق در بازار را کاری دشوار می سازد.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز