یک‌هفته پس از انفجار استانبول، ترکیه مواضع کردها در سوریه و عراق را بمباران کرد

Submitted on Mon, 11/21/2022 - 06:10

وزارت دفاع ترکیه در مورد بمباران مواضع کردها گفت که این عملیات زیر نام «پنجه شمشیر» راه‌اندازی شد که درپی آن شمار از مواضع کردها که برای حمله به ترکیه از آنها استفاده می‌شد، هدف قرار گرفتند.

همزمان با شروع این عملیات، وزارت دفاع ترکیه عکسی از یک جنگنده همراه با ویدیوی از یک انفجار در توئیتر نشر کرد و نوشت که «زمان اقدام» فرار رسیده است.

هلوسی آکار، وزیر دفاع ترکیه پس از عملیات پنجه شمشیر گفت که «پناه‌گاه‌ها، سنگرها، تونل‌ها و انبارهای تروریست‌ها به طور موفقیت‌‌آمیزی تخریب شدند.»

ترکیه درحالی کردها را مقصر انفجار یک هفته پیش استانبول می‌دانند که نیروهای حزب کارگران کردستان یا (پ‌‌ک‌ک) پیش از این اعلام کردند که این حمله کار نیروهای این حزب نبوده و تاکید کرده که این گروه، غیرنظامیان را هدف قرار نمی‌دهند.

در همین حال، سخنگوی کردهای سوریه نیز گفته که نیروهای ترکی، دو روستای پرجمعیت که بیشتر آواره‌گان درگیری‌های منطقه در آن ساکن بودند را هدف قرار داده است.

هرچند تاکنون مشخص نیست در این حمله چه شمار از افراد کشته و یا زخمی شده‌اند، اما گزارش‌ها نشان می‌دهد که این حمله تلفاتی نیز برجا گذاشته است.

یک هفته پیش، انفجاری در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر استانبول ترکیه رخ داد که درپی آن ۶ تن کشته شدند و بیش از ۸۰ تن دیگر نیز زخمی شدند.

به دنبال این انفجار، مقام‌های ترکیه، شبه‌نظامیان پ‌‌ک‌ک کردها را عامل آن دانستند. شبه‌نظامیان پ‌ک‌ک از سوی ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می‌شوند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز