تصویب اصلاحیه جدید قانون ماری جوانا

Submitted on جمعه, 06/01/2018 - 11:07

تصویب اصلاحیه جدید قانون ماری جوانا
اتاوا- اعضای یکی از کمیته های مجلس سنای کانادا، ده ها ماده اصلاحی به لایحه قانونی شدن ماری جوانا را تصویب کردند. بر اساس یکی از اصلاحیه ها، دولت های استانی و حوزه های کانادا می توانند در صورت صلاحدید، پرورش خانگی ماری جوانا در استان خود را ممنوع نمایند. لازم به ذکر است که کمیته مجلس، اصلاحیه پیشنهادی در مورد ممنوعیت کامل پرورش خانگی ماری جوانا را رد کرد.

لایحه Bill C-45 به کانادایی ها اجازه می دهد که حداکثر 5 بته ماری جوانا را در منزل پرورش بدهند. اما دولت های کبک و مانیتوبا، با پرورش خانگی ماری جوانا مخالفت کردند. مخالفت آنها باعث ایجاد شدن چالش حقوقی بین دولت فدرال و دولت استانی شد. اما مجلس سنا، اختیار تصمیم گیری در مورد مجاز یا ممنوع بودن آن را به دولت های استانی و حوزه ها واگذار کرد.

دولت فدرال ادعا می کند که با هدف مبارزه با بازار سیاه ماری جوانا در کانادا، لایحه قانونی شدن مصرف تفننی ماری جوانا را ارائه کرده است.

اکثر کارفرمایان کانادایی مایل به تامین هزینه مهدکودک برای کارکنان خود نیستند
کلگری– یکی از شروط تعیین شده از سوی جنا پیکرینگ برای بازگشت به کارش در دفتر مرکزی Suncor Energy Inc. در دان تاون کلگری این بود که پسرش لوک بتواند به مهدکودک موجود در همان برج اداری برود. مادر 33 ساله می گوید: وقتی 6 ماهه باردار بودم، نام فرزندم را در لیست انتظار وارد کردم.

وقتی شیا، همسر 34 ساله جینا دو سال قبل شغلی در ساختمان Suncor پیدا کرد و دختر 18 ماهه شان هانا نیز وارد مهدکودک شد، مشکل رفت و آمد خانواده بین خانه، مهد و محل کار حل شد. آنها هر صبح بچه ها را به مهدکودک واقع در طبقه سوم می بردند و هر کدام به محل کار خود در دیگر طبقات ساختمان می رفتند. پیکرینگ ها می دانند که جزو معدود خانواده های خوش شانس کانادا هستند که در ساختمان محل کارشان مهدکودک وجود دارد.

علیرغم افزایش قابل توجه تعداد زنان شاغل و تلاش دولت فدرال برای کمک به ورود تعداد بیشتری از مادران به بازار کار، تعداد اندکی از کارفرمایان کانادایی، خدمات مهدکودک یا هزینه آن را در اختیار کارکنان خود قرار می دهند.

آخرین بار در سال 2000، دولت فدرال وجود 338 مهدکودک وابسته به شرکت در کشور را اعلام کرد. از آن زمان به این سو، آمار جدید ارائه نشده است. متاسفانه به نظر می رسد که علیرغم تعیین شدن پاداش یا انگیزه های مالی از سوی دولت فدرال برای شرکت ها جهت تشویق آنها به ارائه خدمات مهدکودک، کارفرمایان مایل به انجام این کار نیستند.

دولت لیبرال، در لایحه بودجه سال گذشته خود، به صورت بی سر و صدا برنامه دولت استیون هارپر برای ارائه تخفیف مالیاتی 25 درصدی (معادل 10 هزار دلار) بابت ایجاد هر فضای جدید در مهدکودک یا ساخت و توسعه مهدهای دارای مجوز را، حذف کرد. هدف دولت هارپر از معرفی این برنامه ایجاد سالانه 5 هزار فضای جدید در مهدکودک های وابسته به شرکت های کانادایی بود. اما کمتر از 100 نفر و 20 شرکت به صورت سالانه از این تخفیف مالیاتی استفاده کردند.

عدم تمایل کارفرمایان به ارائه خدمات مهدکودک، ناامید کننده است. بسیاری از والدین مجبور می شوند برای نگهداری از فرزندان خود در خانه بمانند، زیرا دستمزدی که دریافت می کنند، تمام صرف هزینه مهدکودک می شود. این در حالیست که کارفرمایان می دانند در دسترس قرار دادن خدمات مهدکودک برای جذب کارکنان و متخصصین زن تا چه حد اهمیت دارد.

کانادا می تواند تا سال 2026 با استخدام تعداد بیشتری متخصص زن در عرصه فن آوری 150 میلیارد دلار به اقتصاد کانادا تزریق کند. متاسفانه هم اکنون سهم کارکنان زن در بخش علوم، فن آوری، مهندسی و ریاضی که اصطلاحا STEM خوانده می شود، تنها 20 درصد می باشد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز