تورنتو از رقابت جا ماند، نیویورک و ویرجینیا آمدند / تورنتو شانس پنجاه هزار موقعیت شغلی جدید را از دست داد

Submitted on جمعه, 11/16/2018 - 20:20

تورنتو از رقابت جا ماند، نیویورک و ویرجینیا آمدند / تورنتو شانس پنجاه هزار موقعیت شغلی جدید را از دست داد
تورنتو از رقابت برای میزبانی فروشگاه‌های جدید آمازون جا ماند و شهرهای نیویورک و ویرجینیا در آمریکای شمالی جایگزین آن شدند، واکنش جان توری شهردار تورنتو.

به نقل از سی تی وی، این فروشگاه خرده‌فروشی عظیم اعلام کرد که پایگاه اصلی جدیدش با نام (HQ2) بوده و به دنبال ناامید شدن از تورنتو در نیویورک یا آرلینگتون(ویرجینیا) ایجاد خواهد شد و بیش از 50 هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

برای ایجاد این فروشگاه از شهرهای مختلف کانادا درخواست‌هایی به آمازون فرستاده شده بود ولی در نهایت 20 شهر کاندید نهایی بودند.

جان توری شهردار تورنتو با انتشار بیانیه‌ای در این رابطه گفت: «تورنتو » در مسیر توسعه است و این فرایند به ما اجازه می‌داد که به موفقیت بیاندیشیم …. صنایع «های تک» و قابلیت‌های ما در کنار هم …. شهرتی جهانی پیدا می‌کردند.

جان توری شهردار تورنتو در این بیانیه افزود: هیچ جای دیگر در امریکای شمالی دارای شرایط و قابلیت‌های ما در زمینه کیفیت زندگی ، قدرت و طراوت اقتصادی نخواهد بود.

جان توری در ادامه تصریح کرد: تورنتو جهانی (Global Toronto)ارتباط خود را برای بدست آوردن فرصت‌های آینده ( به شرط اینکه جزئیاتی اضافه نشود) با شرکت آمازون حفظ خواهد کرد.
جان توری شهردار تورنتو بدون اینکه منابع خود را ذکر کند در رابطه با تبلیغات فروشگاه جدید آمازون در تورنتو خاطر نشان کرد: در طی مدت فرایند انتخاب شهر برای فروشگاه جدید آمازون حدود 143 میلیون دلار صرف تبلیغات شهری آن در تورنتو شده است و البته ما بلافاصله منتظر دریافت پاسخ نیستیم.

این شرکت اعلام کرده که می‌خواهد فروشگاه جدیدش را در نزدیکی یک منطقه شهری با بیش از یک میلیون نفر جمعیت احداث کند که در فاصله 45 دقیقه‌ای با فرودگاهی بین‌المللی بوده و فناوری‌های جدید را در آن عرضه نماید.

همچنین این فروشگاه جدید باید بیش از 740 هزار متر مربع وسعت داشته و به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی داشته باشد.

این شرکت درنهایت و بالاخره تصمیم دارد منابع خود را گسترش دهد.

موقعیت فروشگاه HQ2’s New York آمازون در شهر Long Island City – منطقه Queens است و دفتر Arlington آن در منطقه National Landing واقع شده است. هر کدام از این مکانها حدود 25 هزار نفر اشتغالزایی دارند.

آمازون همچنین از صرف بیش از 5 میلیارد دلار آمریکا برای ایجاد این فروشگاه طی 17 سال آینده خبر داده است. پیش‌بینی می‌شود این فروشگاه‌ها همانند فروشگاه آمازون در سیاتل دارای 23 ساختمان مسکونی 23 رستوران باشد. علاوه بر این یک مرکز در Nashville برای خدمات آنلاین نیز پیش‌بینی شده است.

شرکت آمازون طی ماه‌های اخیر فعالیت‌های خود را در کانادا گسترش داده است از جمله در ماه جولای یک مرکز در اتاوا و یک مرکز دیگر در کالدون – انتاریو ایجاد کرده و بیش از 1400 فرصت شغلی تمام وقت در انتاریو ایجاد کرده است.

این شرکت همچنین در صدد ایجاد 9 انبار در سراسر کانادا و یک هاب در ونکوور است.

هشدار نخست وزیر جاستین ترودو در رابطه با شبکه‌های اجتماعی / حمله لفظی ترودو به ترامپ
نخست وزیر جاستین ترودو در کنفرانس «صلح پاریس» خطاب به سیاستمداران جهان در رابطه با بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی هشدار داد.

به نقل از گلوبال نیوز، وی که در این کنفرانس سخنرانی می‌کرد با بیان این مطلب افزود: سیاستمداران باید طرق بهره‌برداری از شبکه‌های اجتماعی را بیاموزند تا دموکراسی به خطر نیافتد.

جاستین ترودو، در ادامه سخنان خود بدون اینکه نام شخصی را بیاورد پیشنهاد کرد سیاستمداران سعی کنند از این تکنولوژی‌ها برای کارهای انتخاباتی‌شان استفاده کنند.

نخست وزیر ترودو( Prime Minister)،تصریح کرد: با یک توییت خیلی راحت‌تر می‌شود یک فرد خشمگین و پرخاشگر را آرام کرد و گفتگوی مثبتی را به وجود آورد.

وی در ادامه بحث را به سمت «دونالد ترامپ» سوق داد، کسی که مرتب با انتشار توییت‌های خود در صدد بالا بردن مخاطبین و پاسخگویی به منتقدین‌اش است.

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که چگونه «ترامپ» بعد از کنفرانس جی 7 در «کبک» با ارسال توییت‌های متعدد نظرات خود را راجع به مباحث تجاری بیان می‌کرد.
وی اظهار داشت: «ترامپ» فقط «ترامپ» است ولی مهم این است که مردم در توییتر حضور واقعی دارند و رئیس‌جمهور آمریکا قطعا یکی از آنهاست.

نخست وزیر جاستین ترودو بدون اینکه نامی را به زبان بیاورد در حالیکه مشخص بود راجع به «ترامپ» و تکرار مرتب «ملی گرایی آمریکایی»سخن می‌گوید نسبت به خطر ملی‌گرایی (ناسیونالیسم) نیز هشدار داد.

«ترودو» در ادامه به بیان اقدامات دولت کانادا در رابطه با دیجیتالی شدن و شبکه‌های اجتماعی پرداخت.

گفتنی است نخست وزیر کانادا استفاده از داده‌ها و تکنولوژی‌های جدید در اولویت برنامه‌های دولت فدرال قرار داده و از این ابزارها در تصمیم‌گیری‌های کشور بهره برده است.

در ماه سپتامبر نیز دولت مرکزی «استانداردهای دیجیتال» با عنوان «دولت دیجیتال موثر» را برای کمک به خدمات عمومی ایجاد کرد و البته هنوز راه و کارهای زیادی باقی مانده است.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز