تورنتو، بعد از ونکوور، دومین شهر برتر آمریکای شمالی از نظر کیفیت زندگی

Submitted on جمعه, 03/23/2018 - 17:34

تورنتو، بعد از ونکوور، دومین شهر برتر آمریکای شمالی از نظر کیفیت زندگی
تورنتو- در پایان نظرسنجی سالانه Mercer از 231 شهر جهان، تورنتو پس از ونکوور، از نظر کیفیت زندگی به عنوان دومین شهر برتر آمریکای شمالی انتخاب شد. اما شهرمان در جدول جهانی، موفق شد رتبه شانزدهم را در جمع 20 شهر برتر جهان کسب کند. در جدول جهانی، وین/اتریش، برای نهمین سال متوالی در صدر قرار گرفت.


در اینجا لیست 10 شهر برتر آمریکای شمالی ارائه می شود:

ونکوور
تورنتو
اتاوا
مونترال
سن فرانسیسکو
کلگری
بوستون
هونولولو
سیاتل
نیویورک
این شهرها برحسب فاکتورهای زیر رتبه بندی شده اند:

جو سیاسی و اجتماعی
فضای اقتصادی
فضای فرهنگی
وضعیت بهداشت و درمان
آموزش و پرورش
خدمات عمومی و حمل و نقل
امکانات ورزشی و تفریحی
تنوع کالاهای مصرفی
مسکن
فضای سبز

یازده کشته در تصادفات با عابر پیاده از ابتدای سال تا کنون!
تورنتو- به دنبال افزایش نگران کننده میزان تلفات عابرین پیاده در سوانح رانندگی در سطح خیابان ها و معابر تورنتو، شهرداری اقداماتی را جهت تامین امنیت عابرین در نظر گرفته است. این اقدامات شامل نصب تابلوها و علائم هشدار در محدوده اطراف مدارس و ایجاد خط کشی های جدید برای هرچه بیشتر کردن فاصله بین اتومبیل های متوقف شده پشت خط عابر پیاده با رهگذران.


از ابتدای سال جاری به این سو، 11 عابر پیاده در تورنتو جان خود را در اثر تصادف از دست داده اند. در حالی که تعداد قربانیان در 3 ماهه نخست سال گذشته 7 نفر بود.

برنامه جدید شهرداری، بر روی محافظت از عابرین پیاده، دانش آموزان، سالمندان و دوچرخه سواران تدوین شده و به اجرا گذاشته می شود.

تعطیلی و جریمه رستوران های عرضه کننده قلیان
تورنتو- با اینکه مدتی از ممنوع شدن hookah lounge در تورنتو می گذرد، اما بازرسان آژانس بهداشت عمومی تورنتو برای برخورد با متخلفین، یعنی رستوران ها و کافه های عرضه کننده قلیان جریمه های سنگین تری را در نظر گرفته اند.

Layalina Lounge واقع در خیابان Church (در نزدیکی دانشگاه رایرسون)، اولین بیزنسی است که به دلیل نقض قانون ممنوعیت عرضه قلیان، دستور تعطیلی موقت را دریافت کرده است. با اینکه از تصویب قانون ممنوعیت به این سو، چندین کافه و رستوران عرضه کننده قلیان جریمه شده اند، اما Layalina اولین مکانی است که به مدت چند روز تعطیل شده است. همچنین برای این مکان، 1 هزار دلار جریمه در نظر گرفته شده است. صاحبان hookah lounge، به ممنوعیت عرضه قلیان معترضند و آن را ضدیت با یک فرهنگ خاص می دانند.

ممنوعیت عرضه قلیان دسامبر 2015 توسط اعضای شورای شهر تورنتو به تصویب رسید و قرار بود از سال 2016 به اجرا گذاشته شود، اما در واقع از آوریل 2017 به اجرا در آمد.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز