طالبان: ممنوعیت کار زنان با سازمان ملل، «ارزش داخلی افغانستان» است و سازمان ملل به آن احترام بگذارد

Submitted on چ., 04/12/2023 - 09:00

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان بدون توجه به اصول و کارشیوه سازمان ملل که یوناما در اعلامیه‌ی خود بر آن تاکید کرده بود، در اعلامیه‌ امروز چهارشنبه ۲۳ حمل خود تاکید کرده که طالبان درپی ایجاد مشکل برای سازمان ملل نیست و تاکید کرده که ممنوعیت کار زنان، برای فعالیت‌های «هیچ کسی دیگر» مشکلی ایجاد نمی‌کند.

یوناما یا نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان، روز گذشته ۲۲ حمل در اعلامیه‌ای به ممنوعیت کار زنان افغانستان با سازمان ملل واکنش نشان داد و هشدار داد که عواقب این «تصمیم غیرقانونی» گروه طالبان، به دوش این گروه خواهد بود.

یوناما تاکید کرده بود که ممنوعیت کار زنان با سازمان ملل و نهادهای مربوط به این سازمان، سازمان ملل را وادار به انجام «تصمیم وحشتناک» ادامه حمایت از مردم افغانستان و یا پابندی به هنجارها و اصولی که موظف به رعایت آن است، می‌کند.

اینک اما سخنگوی طالبان از سازمان ملل می‌خواهد تا به این تصمیم طالبان، احترام بگذارد و می‌گوید که ممنوعیت کار زنان، به هیچ‌وجه به معنی برخورد «تبعیض‌آمیز» این گروه با زنان نیست.

ذبیح‌الله مجاهد در کنار مخالفت با این درخواست یوناما، از سازمان ملل خواسته تا روی آزادسازی پول‌های افغانستان، رفع محدودیت‌های سفر مقام‌های طالبان و دیگر محدودیت‌ها کار و تلاش کند.

عملکرد یوناما در برابر طالبان، اخیر مورد انتقادهای زیادی قرار گرفته و خیلی‌ها یوناما را به «همسویی» و «مدارا» با طالبان متهم کرده‌اند.

طالبان نیز درپی وضع محدودیت‌های گوناگون بر زنان، اخیرا ممنوعیت کار زنان با نهادهای غیردولتی را به سازمان ملل نیز گسترش دادند.

سازمان ملل تاکنون در برابر محدودیت‌های سخت‌گیرانه طالبان و موارد نقض حقوق بشر توسط این گروه،‌ منفعلانه عمل کرده و باید دید برای برگشتاندن این تصمیم تازه طالبان، کاری از پیش خواهد برد و یا همانند گذشته، عقب‌نشینی خواهد کرد.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز