تعلیق پزشک ایرانی پس از شکایت از کادر بیمارستان آموزشی به اتهام آزار

Submitted on چ., 04/04/2018 - 18:34

انتاریو- به نقل از National Post: دکتر آنا صفوی که از یکی از اعضای کادر آموزشی دانشکده پزشکی Northern Ontario School of Medicine به اتهام آزار جنسی خود و همچنین از یکی از پزشکان بیمارستان آموزشی Health Sciences North به اتهام آزار و توهین شکایت کرده بود، از خدمت تعلیق شد.

دکتر صفوی در گفتگو با خبرنگاران گفت: NOSM و من در حال مذاکره با یکدیگر برای تدوین برنامه بازگشت به کار هستیم. مساله اساسی حفظ امنیت من در برابر انتقامجویی فرد یا افرادی است که ممکن است از افشاگری من به رسانه ها آزرده شده باشند. تا آنجایی که می دانم، بازگشت به کار من منوط به ارائه تعهدنامه کتبی در مورد امن بودن محیط کار HSN می باشد. NOSM همچنان این واقعیت که مرخصی با حقوق من را رد می کند.

با اینکه دکتر صفوی و دانشکده پزشکی در مورد لزوم تحقیقات مستقل در مورد ماوقع با یکدیگر به توافق رسیده اند، اما ماهیت و دامنه تحقیقات مشخص نشده است. در پی تماس خبرنگاران National Post با مسوولین دانشکده پزشکی، آنها از اظهار نظر خودداری کردند. مسوولین HSN نیز آنها را به دانشکده پزشکی ارجاع دادند. دانشکده با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: در طول این فرایند، NOSM با پزشک رزیدنت برای رسیدگی به مساله همکاری کرده است. این یک موضوع بسیار پیچیده و حساس است. با توجه به ماهیت محرمانه مساله، همچنین تعهد ما به حفظ حریم شخصی افراد (از جمله دکتر صفوی) و در جریان بودن موضوع، قادر به اظهار نظر بیشتر نیستیم.

صفوی، به جز وارد کردن اتهام آزار جنسی، یکی دیگر از اعضای هیئت علمی را به ارعاب و آزار و اذیت خود متهم کرده است.

صفوی گفت که دو هفته پس از آغاز کار رزدینسی در بیمارستان، به نمایندگی از طرف یکی از پزشکان بر بالین یکی از بیماران حاضر شد. صفوی می گوید: بیمار به دلیل افت شدید فشار خون بیهوش شد. من و پرستار تیم مراقبت های حیاتی یا critical care response team کمک خواستیم و تا آمدن پزشک ICU در کنار بیمار باقی ماندیم. خوشبختانه بیمار احیاء شد. صبح روز بعد، پزشک زن تیم مراقبت های حیاتی مرا به دلیل کمک خواستن از آنها تحقیر کرد. او گفت که شرم آور است که یک رزیدنت با CCRT تماس بگیرد و پزشک را به گفتگو با دکتر ICU وادار کند. این پزشک به من گفت که با دخالت دادن او در ماجرا، او را در موقعیت پزشک مسوول بیمار قرار داده بودم، در حالی که مسوولیت بیمار با او نبود. زیرا در آن هنگام درگیر بیماران خودش و شرکت در جلسات تحقیقاتی بود. این پزشک، شخصا مرا از تماس با CCRT در طول سال منع کرد. در حالی که این ممنوعیت ناقض مقررات و سیاست های بیمارستان است.

صفوی می گوید: به مسوولین گفتم که مایل نیستم با این پزشک زن کار کنم، چون معتقدم با این کار سلامتی بیمارانم را به مخاطره می اندازم. اما آنها گفتند که کاری از دست شان بر نمی آید، زیرا او ارشدتر است. آنها حتی از بررسی شواهد و مدارک من خودداری کردند. فکر نمی کنم پزشک خاطی با توبیخ یا اخطار روبرو شده باشد. آنها ادعاهای من در مورد آن پزشک را بی اساس تشخیص دادند.

صفوی موضوع را با یکی دیگر از مسوولین برنامه آموزشی در میان گذاشت و شنید که آزار جنسی و توهین لفظی، در دوره رزیدنسی عادی است و محیط کار یک پزشک با شرکتی که در آن کارمند از حمایت human resources یا برخوردار است، تفاوت دارد. مسوولین به دلیل شکایت صفوی، کمپین گسترده ای را بر علیه وی به راه انداختند.

صفوی می گوید: بررسی اعتبار برنامه آموزشی، 2 مارچ 2017 انجام شد. اعتبار این برنامه آموزشی به دلیل شکایات قبلی در مورد آزار و توهین، تایید نشده بود. بنابراین مسلم بود که مسوولین آن نمی خواستند به دلیل سر و صدایی که ایجاد شده بود، بار دیگر با جواب رد روبرو شوند.

صفوی 29 ژانویه با مدیران ملاقات کرد تا در باره ادعاهایش با آنها صحبت کند. وی 4 روز بعد از خدمت معلق شد. او هنوز موفق به بازگشت به کار نشده است.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز