به این دلایل امسال قیمت خانه در جی تی ای پایین تر هم می آید

Submitted on Mon, 01/14/2019 - 20:42

گزارش ماهانه ی مشاوران املاک تورنتو که در آغاز ژانویه منتشر شد حاکی از آن است که در دسامبر گذشته تعداد فروش خانه ۲۲/۵ درصد نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش داشت و متوسط قیمت فروش انواع خانه به ۷۵۰۱۸۰ دلار رسید .این نشانگر ۲/۱ درصد افزایش قیمت است که شامل خانه های مستقل نیز می شود. دلیل اصلی این افزایش قیمت، کاهش تعداد خانه های جدید لیست شده برای فروش است. کاهش عرضه ی خانه منجر به کاهش قیمت خانه شده است ولی در کل قیمت خانه افزایش اندکی نشان داد.

هافپست کانادا در آخرین گزارش خود توسط استیفن براون، کارشناس ارشد اقتصاد و سرمایه پیش بینی کرد که بازار فروش خانه امسال بدتر می شود و دلیل آن ساخت و ساز انبوه خانه می باشد.

وی در گزارش خود اشاره کرد در سال های اخیر در سراسر کانادا خانه های بسیاری ساخته شده است که در ونکوور و تورنتو تعداد این خانه ها بیشتر است. و مشاوران املاک معتقدند که با افزایش عرضه و کاهش تقاضا قیمت خانه کاهش خواهد یافت.

به گزارش تورنتوپرشنز، براون، تورنتو و ونکوور را به عنوان نمونه مثال زد. در سال ۲۰۱۸ فروش خانه در تورنتو ۱۵ درصد کمتر از متوسط تاریخی بود درحالیکه در ونکوور۴۰ درصد کمتر از متوسط تاریخی بود. البته، این مشکل حتی در ونکوور نیز مشهود است در دو سال آینده ۴۰۰۰۰ خانه ی جدید به بازار اضافه خواهد شد و بازار خانه های ونکوور دو برابر خواهد شد. در مواردی که خانه به فروش نرود، قیمت خانه پایین می آيد.

براون اشاره کرد برای ثابت نگه داشتن قیمت خانه، خانه سازان در ونکوور می توانند تعداد خانه هایی که قرار است ساخته شود را کاهش دهند. اما بین زمان شروع و اتمام ساخت خانه زمانی وجود دارد، به این معنی که حتی اگر ونکوور به طور کامل ساخت خانه های جدید را متوقف کند، وضعیت بازار به دلیل عرضه ی بیش از حد، در دو سال آینده دشوار خواهد بود.

براون همچنین در این گزارش گفت که وضعیت در تورنتو بهتر است زیرا که تنها ۱ درصد از خانه های جدید به فروش نرفته است درحالیکه این رقم در ونکوور ۷ درصد است. با این وجود براون اعتقاد دارد که تورنتو دیر یا زود از ونکورر پیروی خواهد کرد و شرایط مشابهی خواهد داشت که خانه ها فروش نروند و قیمت ها پایین بیفتد.

اما این نظر براون است و به این منظور نیست که بقیه نظر براون را قبول دارند.

برای مثال، در گزارش بانک مونترال آمده است که با توجه به سیاست های مهاجرت دولت فدرال تعداد مهاجرانی که وارد کانادا می شوند افزایش می یابد و خانه های تازه ساخته شده را می خرند.

فیل لپر، مدیر بانک رویال بر خلاف براون فکر می کند. لپر می گوید زمان شوک دخالت دولت در بازار املاک گذشته است و بازار املاک کاهش خود را داشته است. ممکن است امسال بسیاری از خانه ها فروش نروند و این به خاطر این است که تعداد خانه ها کم است و تقاضا زیاد است.

لپر گفت دو مشکل اصلی در بازار کانادایی وجود دارد. یکی فشار مورتگیج است که بر همگان روشن است. مشکل دیگر مسئله ی عرضه ی خانه است که تعداد آن کافی نمی باشد که در این مورد باید گفت بازار املاک کانادا آینده ای روشن و روشن تر خواهد داشت. روشن تر از آنچه که اکثر مردم فکر می کنند.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز