بسیاری از کارفرمایان آمادگی پذیرش ماری جوانای قانونی را ندارند!

Submitted on جمعه, 06/15/2018 - 18:33

بسیاری از کارفرمایان آمادگی پذیرش ماری جوانای قانونی را ندارند!
نیوبرانزویک– جیسون فلمینگ، معاون بخش منابع انسانی شرکت MeReleaf، از تولیدکنندگان ماری جوانای دارویی در انتاریو می گوید که به دلیل فقدان شیوه موثر تشخیص مصرف ماری جوانا و همچنین فقدان برنامه های آموزش کارکنان در مورد سیاست های جدید دولت در قبال مصرف تفننی ماری جوانا، بسیاری از کارفرمایان کانادایی آماده قانونی شدن مصرف آن نیستند.

فلمینگ گفت: کارفرمایان باید سیاست های داخلی خود را تدوین کرده و کارکنان خود را آماده کنند، در حالی که اکثر آنان به اطلاعات موثق و به روز شده دسترسی ندارند. اولین گام، کسب آمادگی از طریق آشنایی با تفاوت بین انواع مختلف ماری جوانا و بخصوص مصرف تفننی و دارویی است. فقدان این اطلاعات برای بسیاری از کارفرمایان مشکل ساز بوده است.

تشخیص وجود ماده THC ماری جوانا با آزمایش ادرار و بزاق ممکن است. اما اثر آن پس از 24 تا 48 ساعت از بدن خارج می شود. جواب کارمند یا کارگری که دود دست دوم ماری جوانا را استنشاق کرده نیز می تواند مثبت باشد. به همین دلیل تشخیص اینکه خود آن را مصرف کرده یا خیر، آسان نیست.

فلمینگ معتقد است که برای آشنایی کارفرمایان با قانون جدید و آموزش خود و کارکنان، به زمان بیشتر نیاز هست.

افشای ماجرای دست درازی جنسی ترودو به خبرنگار زن در رسانه های اجتماعی
بریتیش کلمبیا- به نقل از Toronto Sun و به قلم برایان لیلی: جاستین ترودو فوریه سال جاری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره اتهام آزار جنسی که به برخی نمایندگان لیبرال مجلس فدرال وارد شد، گفت که . با این حساب، جناح لیبرال مجلس فدرال بایستی درباره خود ترودو نیز تحقیق کند.

احتمالا شما هم در باره مقاله ای که در سال 2000 توسط یکی از نشریات بریتیش کلمبیا تهیه شد، شنیده اید. در آن مقاله، ترودو به دست درازی جنسی به یک خبرنگار زن متهم شده بود. اما مقاله، طی تمام این سال ها در آرشیو Creston Valley Advance باقی ماند، تا اینکه هفته گذشته به رسانه های اجتماعی راه یافت. در آگوست سال 2000 ترودو که در جشنواره موسیقی Creston شرکت کرده بود، به یک خبرنگار زن جوان دست درازی کرد. خبر به نشریه محلی رسید و مقاله ای تحت عنوان Open Eyes آماده شد. در بخشی از مقاله سردبیر آمده بود: اینکه یک خبرنگار جوان، بخصوص خبرنگار زن شاغل در یک نشریه کوچک محلی، نادیده گرفته شده و به او بی احترامی شود، اتفاق نادری نیست. اما آیا پسر نخست وزیر سابق نباید از کارهایی که باید و نباید در جمع انجام بدهد مطلع باشد؟ آیا او از تجربه حضورش در جامعه یاد نگرفته که دست درازی به یک زن جوان بیگانه، صرفنظر از حرفه یا موقعیت زمانی و مکانی، رفتاری ناشایست است؟ نکته جالب، عذرخواهی عجیب و غریب ترودو بابت رفتارش بود: ترودوی جوان گفت: اگر می دانستم برای یک نشریه ملی خبر تهیه می کنید، چنین کاری را نمی کردم.

از عذرخواهی ترودو اینطور استنباط می شود که دست درازی جنسی به خبرنگار یک نشریه کوچک محلی اشکالی ندارد ولی به خبرنگار نشریه ملی چرا؟! حال به لطف رسانه های اجتماعی، ماجرایی که در آرشیو نشریه Advance خاک می خورد، به اشتراک گذاشته شده و حتی از سوی انتشارات وابسته به لیبرال ها از جمله Buzzfeed و New York Times پوشش داده شده است. واکنش دفتر ترودو به این مقاله این بود که او چنین چیزی را به خاطر ندارد! مت پاسکوزو، سخنگوی ترودو در گفتگو با خبرنگار Toronto Sun گفت: او (نخست وزیر) حضور در Creston برای Avalanche Foundation را به یاد دارد، اما فکر نمی کند که برخوردی منفی در آنجا داشت.

بر طبق استانداردهای ترودو، زنانی که اتهام آزار و سوءاستفاده جنسی را مطرح می کنند را بایستی بدون چون و چرا باور کرد. او در یکی از مصاحبه هایش با CBC گفت: دلیلی وجود ندارد که فرد مسوول رفتارهای گذشته اش نباشد. او بارها تاکید کرده که در طول زندگی و در اعمالش نهایت احتیاط را به عمل آورده است و همواره با احترام با مردم رفتار کرده است.

ترودو خود را یک فمینیست می داند و نمایندگان لیبرالی که با اتهامات مشابه روبرو شده اند را از حزب اخراج کرده است. باید دید استانداردها شامل حال خودش نیز خواهند بود یا خیر.

مذاکره امارات و کانادا برای افزایش پروازهای بین دو کشور
اتاوا- مذاکرات فیمابین سلطان المنصوری، وزیر اقتصاد امارات با مارک گارنو، وزیر حمل و نقل کانادا برای افزایش پروازهای بین دو کشور آغاز شده است. روابط دو کشور، از سال 2010 به این سو، یعنی پس از اینکه دولت استیون هارپر از ارائه امتیازات بیشتر به دو شرکت هواپیمایی امارات و اتحاد برای فعالیت در کانادا خودداری کرد، تیره شده بود. امارات در آن زمان خواهان افزایش شمار پروازهای دوبی به تورنتو و همچنین آغاز پروازهای دوبی به ونکوور و کلگری شده بود. اما این درخواست در نتیجه تلاش های Air Canada و هشدارهای آن در مورد سیستم یا شیوه کار شرکت هواپیمایی امارات، رد شد. مقامات امارات در واکنش به تصمیم دولت هارپر، اقداماتی را انجام دادند. از جمله نیروی هوایی کانادا مجبور شد پایگاه هوایی میراژ در دوبی را تخلیه کند. نیروی هوایی کانادا از این پایگاه نظامی برای انجام ماموریت های هوایی در افغانستان استفاده می کرد.

سپس در اوایل سال 2011، امارات متحده عربی دریافت ویزای ورود را برای کانادایی ها الزامی کرد. به این ترتیب کانادایی ها مجبور بودند مبلغ 660 دلار بابت ویزای ورود به امارات متحده بپردازند.

روابط بین دو کشور، در سال 2013 و پس از امضای تفاهم نامه همکاری های هسته ای بین دو کشور و همچنین ایجاد شورای همکاری های دو جانبه، بهبود یافت. اوایل هفته گذشته، کانادا به نشانه حسن نیت، شرط دریافت ویزای کانادا برای شهروندان اماراتی را لغو کرد.

بر اساس توافقنامه فعلی بین کانادا و امارات (مصوب 1999)، این کشور می تواند در هفته 6 پرواز به کانادا داشته باشد. شرکت هواپیمایی امارات سه پرواز هفتگی از دوبی به تورنتو و شرکت هواپیمایی اتحاد نیز سه پرواز هفتگی از ابوظبی به تورنتو را دارد. از اواخر 2015، شرکت Air Canada سه پرواز هفتگی تورنتو به دوبی را ارائه می کند.

در حال حاضر حدود 40 هزار کانادایی در امارات متحده عربی زندگی و کار می کنند.

تورنتو از بهترین شهرهای جهان برای راهپیمایی همجنسگرایان
تورنتو- دست اندرکاران نشریه National Geographic، تورنتو را در جمع بهترین شهرهای جهان برای برگزاری راهپیمایی سالانه همجنسگرایان (PRIDE)، قرار دادند. در فهرست امسال همچنین از شهرهای نیویورک، پورتو وایارتا (مکزیک)، آمستردام (هلند)، سیدنی (استرالیا)، دوبلین (ایرلند) و پرویدنس (آمریکا) نام برده شده است.

تاریخچه برگزاری راهپیمایی Pride در تورنتو به سال 1981 و اعتراضات عمومی به حمله پلیس به مراکز تفریحی همجنسگرایان باز می گردد.

Toronto Pride هم اکنون یکی از بزرگترین و باشکوه ترین راهپیمایی های همجنسگرایان در جهان می باشد. زیرا جامعه LGBTQ در این کشور از حق و حقوق زیاد برخوردار می باشند.

سی و هشتمین راهپیمایی سالانه همجنسگرایان در تورنتو 24 جون برگزار می شود.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز