بر اساس یک تحقیق، مردم کانادا از مهاجرین استقبال می کنند ولی نگران پناهجویان هستند

Submitted on ی., 08/19/2018 - 20:50


Demonstrators from Solidarity Across Borders gathered near Roxham Road in Hemmingford to promote an open and inclusive border. Angela Mackenzie/CTV Montreal

بر اساس یک نظرسنجی عمومی که توسط دولت فدرال انجام شده، مردم کانادا عموما و بطور کل از تمام مهاجرین استقبال می کنند ولی درعین حال نگران پناهجویان هستند.
به نقل از سی تی وی، این نظرسنجی که توسط شرکت ایپسوس در ماه مارس انجام شده است مسائل تازه واردین، مهاجرین مقیم و عموم مردم در غالب تمرکز بر روی یکسری مسائل مانند خدمات تلفن و اینترنت بررسی کرده است.

این نظرسنجی با بودجه ای بالغ بر 245هزار دلار توسط مهاجرین، پناهندگان(سیاسی /اجتماعی) و شهروندان کانادایی بعنوان بخشی از این تحقیق برای کسب نتایج بهتر و شناخت دیدگاه مردم کانادا نسبت به مهاجرین و برنامه دولت مرکزی انجام شده است.

بنابر نتایج این پژوهش، اغلب پاسخ دهندگان به این نظرسنجی معتقد بودند که مهاجرت تاثیرات مثبتی بر کانادا داشته و با ایجاد تنوع فرهنگی موجب توسعه اقتصادی کشور نیز می شود اما درعین حال برخی از پاسخ دهندگان در رابطه با برقراری عدالت و تاثیرات ورود غیرقانونی پناهندگانی که از سال 2017 وارد کشور شده اند نگران هستند.

بر همین اساس یکی دیگر از دغدغه های مردم کانادا ورود بی ضابطه پناه جویان و بخطر افتادن امنیت کشور است.

برخی از افراد مخصوصا تازه واردین نیز معتقدند برخی از پناهندگان با استفاده از خلاء های قانونی توانسته اند وارد خاک کانادا شوند و حقانیت و مشروعیت شان زیر سوال است.

این افراد همچنین در رابطه با شبکه های تامین اجتماعی کانادا مانند خدمات سلامتی و یا امنیت شغلی ابراز نگرانی کرده اند.

ایپسوس بر اساس نتایج این تحقیق می گوید: بر اساس دیدگاه های مردم کانادا و مهاجرین که از طریق کانال های سنتی وارد کانادا شده اند و یا پناهندگانی که از راه های غیرقانونی و غلط آمده اند، مشخص می شود که ضروریست در این رابطه (مهاجرین و پناهندگان) با آنها ارتباط برقرار کرد و وارد گفتگو شد.

متیو جنست (Mathieu Genest)مشاور رسانه ای احمد حسین، وزیر مهاجرت کانادا، نیز در این رابطه گفت: این تحقیق بخشی از گفتگوهای در دست اقدام دولت بوده که به منظور درک بیشتر و بهتر برای ارائه خدمات انجام می شود.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات غلط محافظه کاران در رابطه با پناهجویان و ایجاد ترس در این رابطه می افزاید: این تحقیق به وضوح نشان داده است که کمپین محافظه کاران اطلاعات غلطی به کانادا می دهد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز