با وجود تحریم‌های ایران پروازهای هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) به ایران ادامه می‌یابد / ایرانیان کانادا نگران نباشند

Submitted on س., 10/09/2018 - 21:07
Videos

با وجود تحریم‌های ایران پروازهای هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) به ایران ادامه می‌یابد / ایرانیان کانادا نگران نباشند
ئیس شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) اعلام کرد، با وجود تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه ایران پروازهای این شرکت به مقصد ایران ادامه خواهد داشت.

به نقل از خبرگزاری یورو نیوز، اکبر البکر رئیس شرکت هواپیمایی قطر گفته است که قطر ایرویز پروازهایش به ایران را ادامه می‌دهد.

البکر که در یک کنفراس اقتصادی در دوحه شرکت کرده بود به خبرنگاران گفت که از فشارها بر کشورهایی که با ایران کار می‌کنند آگاه است و می‌داند که فشارها بیشتر خواهد شد.

با این حال شرکت هواپیمایی قطر یا قطر ایرویز به همکاری با ایران ادامه می‌دهد.

گفتنی است که در سال‌های گذشته یکی از فعال‌ترین شرکت‌های هواپیمایی از شهرهای کانادا به مقصد دوحه و سپس ایران شرکت هواپیمایی قطر (قطر ایرویز) بوده است.

شرکت هواپیمایی قطر در حال حاضر پروازهایی به مقصد تهران، مشهد و شیراز دارد.
قطر ایرویز در حالی اعلام می کند به همکاری به ایران ادامه می‌دهد که پیش از این پروازهای شرکت هواپیمایی بریتانیا (بریتیش ایرویز)، خطوط هواپیمایی هلند (کی ال ام) و خطوط هواپیمایی فرانسه (ایر فرانس) به ایران برای مدت نامعلومی به حالت تعلیق درآمده است.

با این که این شرکت‌ها ملاحظات تجاری و به صرفه نبودن این پروازها به تهران را علت تعلیق پروازهایشان اعلام کرده‌اند، اما نگرانی از تحریم‌های گسترده ایالات متحده آمریکا علیه ایران که از ماه نوامبر آغاز می‌شود.

احتمالا از دیگر دلایل متوقف شدن پروازهای این شرکت‌های هواپیمایی اروپایی به ایران است.

انفجار بزرگ در پالایشگاه سنت جان صبح روز شکرگزاری (گزارش ویدیویی از این حادثه)
به دنبال انفجار در پالایشگاه سنت جان(Saint John)، یکی از معروف‌ترین پالایشگاه‌های نفتی کانادا در نیوبرانزویک نسبت به وقوع اشتعال ناگهانی در این پالایشگاه به ساکنان شهر هشدار داده شد.

پخش ویدیوی این خبر از طریق سرور آپارات

به نقل از سی تی وی، روز دوشنبه صبح در پالایشگاه شرکت نفتی «اروینگ اویل»(Irving Oil) شهر نیوبرانزویک انفجاری رخداد داد و دود سیاهی از آن به آسمان رفت که از چند کیلومتری دیده می‌شد.

در زمان آتش سوزی 3،000 کارگر در محل حضور داشتند، اما این حادثه فقط یک صدمه جزئی ایجاد کرد.
این شرکت در پست توییتری بدین منظور اعلام کرد: بروز یک حادثه بزرگ در پالایشگاه سنت جان را تائید می‌کنیم.

دان دارلینگ (Don Darling) شهردار سنت جان، در این رابطه به سی تی وی گفت: مردم باید بدانند این حادثه هیچ گونه تلفات جانی درپی نداشته و از کسانیکه از همان ساعات اولیه به یاری ما شتافتند سپاسگزاریم.

وی افزود: من فکر می‌کنم تیم ما کار خود را بدون عیب و نقص انجام می‌داده‌اند.

همچنین به گفته مقامات مسئول آتش احتمالا از واحدهای دیزلی پالایشگاه سنت جان ، جایی که گوگرد جداسازی می‌شود آغاز شده است و هفته آینده اطلاعات جامع و کامل آن ارائه خواهد شد.

شهردار سنت جان تاکید کرد: ما می‌دانیم این حادثه جامعه را دچار شوک کرده ولی انتظار نداریم به سرعت بررسی های کامل و دقیق بلافاصله بعد از حادثه انجام شود اگرچه مطمئنا تاکنون کارهای زیادی انجام شده است.

گفتنی است شرکت نفتی «ایروینگ اویل» (Irving Oil) یکی از شرکت‌‌های نفتی معروف کانادا است.

شهر سنت جان بزرگترین شهر ایالت نیوبرانزویک واقع در کشور کانادا است.

این شهر با جمعیت ۱۳۰۰۰۰ نفر بزرگترین شهر استان ایالت نیوبرانزویک است.

دو زبان انگلیسی و فرانسوی به طور مساوی در این شهر صحبت می‌شود.

مردمان این شهر به هویت محلی خود افتخار می‌کنند.

صنعت در این شهر جایگاه ویژه‌ای دارد و مهمترین صنایع Atlantic Coast در این شهر یافت می‌شود.

در سالهای اخیر این شهر به خوبی توسعه یافته‌است که به خطوط راه‌آهن سابق جان تازه بخشیده‌است.

حاصل آن قدرت گرفتن کارهای خدماتی در این شهر می‌باشد.

گفتنی است که پالایشگاه سنت جان در حومه این شهر قراردارد.

قتل خبرنگار بلغاری که روی فساد صندوق‌های اروپایی کار می‌کرد / جنجال رسانه‌ای این خبر
ویکتوریا مارینوا خبرنگار تلویزیونی بلغارستانی که در تحقیق در زمینه اتهام فساد صندوق‌های اروپایی در ارتباط با سیاستمداران و فعالان اقتصادی کشورش فعالیت داشت، به شیوه‌ای وحشیانه‌ در شهر روسه واقع در شمال این کشور کشته شد.

به نقل از دویچه وله، «گئورگی گئورگیف» دادستان محلی بلغارستان با اعلام این خبر افزود: مارینوا که با گروه تحقیقاتی در زمینه فساد مرتبط با صندوق‌های اتحادیه اروپا همکاری می‌کرد، در پی ضربه به سر و خفگی به قتل رسیده است.

جسد این خبرنگار ۳۰ ساله در یکی از پارک‌ها در حالی پیدا شد که تلفن همراه، کلید خودرو، عینک و بخشی از لباس‌های وی ربوده شده بود.

بویکو بوریسف نخست‌وزیر بلغارستان به این قتل واکنش نشان داده و از بررسی این واقعه حمایت کرده است.

ملادن مارینوف وزیر کشور بلغارستان، با اشاره به تجاوز به این زن خبرنگار تصریح کرد: تاکنون شواهدی مبنی بر اینکه قتل به فعالیت‌های شغلی مارینوا ارتباط داشته، پیدا نشده است.

مارینوا عضوی از مجموعه‌ای در ایستگاهی تلویزیونی در شهر روسه بود.

وی گزارش‌هایی از گروهی متشکل از خبرنگاران بلغارستانی مربوط به شرکت‌هایی تهیه می‌کرد که مقامات محلی آنها را اداره می‌کنند و با حمایت اتحادیه اروپا در پروژه‌های زیرساختی فعالیت دارند. مواردی از اتهامات فساد به این پروژه‌ها وارد شده است.

سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) قتل این خبرنگار را محکوم کرد. این سومین خبرنگار است که در طول یک سال در اتحادیه اروپا کشته می‌شود.

اکتبر گذشته «دافته کاروانا گالیزیا» خبرنگار مالتی در پی انفجار خودروی شخصی‌اش به قتل رسید.
کشته شدن «یان کوکیاک» خبرنگار اسلواک در ماه فوریه دیگر مورد قتل خبرنگاران در اروپا بود.

فرد مظنون به قتل خبرنگار افشاگر بلغاری بازداشت شد
یک مقام دولتی در بلغارستان از بازداشت یک نفر در ارتباط با قتل خبرنگار افشاگر این کشور خبر داد.

این مقام دولتی بلغارستان در گفتگو با رویترز از بازداشت یک نفر در ارتباط با قتل «ویکتوریا مارینوا» خبر داد اما از دادن اطلاعات بیشتر در این رابطه خودداری کرد.

مارینوا مدیر اجرایی یکی از تلویزیون های خصوصی کوچک در بلغارستان بود که در تاریخ ۳۰ سپتامبر برنامه ای را در مورد کلاهبرداری ادعایی تجار و سیاستمداران بزرگ در حوزه تامین مالی اتحادیه اروپا پخش کرد.

جورجی جورجیف (Georgy Georgiev) دادستان محلی در بلغارستان با انتشار جزئیاتی در مورد این جنایت عنوان کرد که مارینوای ۳۰ ساله با ضرباتی به سر و آثار خفگی به قتل رسیده و «تلفن همراه، سوییچ، عینک و بخشی از لباس هایش مفقود شده اند.

در همین رابطه برخی رسانه ها مدعی شده اند که مارینوا پیش از به قتل رسیدن، هدف تجاوز قرار گرفته و مقداری از دی.ان.ای (DNA) قاتل احتمالی در محل کشف شد پیدا شده و همین امر می تواند به روشن شدن پرونده قتل مشکوک این خبرنگار کمک کند.

مشکل امنیتی در گوگل پلاس موجب لو رفتن اطلاعات نیم میلیون کاربر شد
شرکت گوگل روز دوشنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ماه مارس 2018 یک مشکل امنیتی در شبکه اجتماعی گوگل پلاس خود پیدا کرده و بلافاصله آن‌را رفع کرده است.

به نقل از تکنولوژی تکنیکال، این مشکل امنیتی موجب شده که اطلاعات شخصی دست‌کم نیم میلیون کاربر در دسترس همگان باشد و شرکت گوگل این خبر را از ترس پیامدهای منفی آن از ماه مارس تا کنون از دید عموم مخفی کرده بود.

در پی این مشکل نام، شغل، جنسیت، سن و آدرس ایمیل نیم میلیون کاربر در معرض دید همگان قرار گرفت.

با این حال شرکت گوگل مدعی است که اطلاعاتی مانند پیام‌ها و محتویات ایمیل‌ها از جمله شماره تلفن افراد در اثر این مشکل هیچ آسیبی ندیده‌اند.

مدیران گوگل اعلام کرده‌اند که توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن از نقص امنیتی آن آگاه نبوده‌اند و گوگل شواهدی نیافته است که داده‌های این حساب‌ها به طور نامناسب مورد استفاده قرار گرفته باشد.

گوگل، سرویس گوگل پلاس خود را در رقابت با فیس بوک در سال ۲۰۱۱ راه انداخت اما شکست این سامانه و عدم استقبال از آن یکی از بزرگ‌ترین شکست‌های گوگل در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

در چهار ماه ابتدایی عرضه گوگل پلاس، ۴۰ میلیون کاربر در آن عضو شدند.

رسیدن به این تعداد کاربر در طول چهار ماه، آماری خیره‌کننده برای هر وب سایت اجتماعی است.

اگرچه شروع گوگل پلاس بسیار خوب بوده، اما نباید فراموش کرد که رقیب آن یعنی فیس بوک، در حال حاضر بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر دارد.

منبع
hodhod

بیشترین بازدید اخبار امروز