اگر به این دو نمودار نگاه کنید می توانید تخمین بزنید که قیمت خانه های جی تی ای فقط بالا می رود و کاهش نخواهد یافت

Submitted on س., 06/04/2019 - 17:27

با توجه به جدیدترین گزارش هافپست کانادا، دانشگاه جانسون انستیتوی وابسته به دانشگاه رایرسون، گزارشی را منتشر کرد که تورنتو و جی تی ای پیشرفت سریعی داشته است، رشد جمعیت تورنتو و جی تی ای در آمریکای شمالی از جمله ی بهترین رشد ها بوده است. اما این برای ساکنان محلی چیز خوبی نیست.

آنچنان که نویسنده ی این مقاله می گوید، کارشناسان طراحی شهری هشدار داده اند که قیمت خانه در تورنتو و شهرهای اطراف بالاست و بار قیمت خانه بر دوش مردم سنگین تر می شود و رشد سریع و افزایش جمعیت شهر نه تنها تهیه کردن خانه را برای مردم سخت می کند بلکه باعث می شود که قیمت خانه را نیز بالا می برد.

این نمودار نشان می دهد که بین سال جولای سال ۲۰۱۷ تا جولای ۲۰۱۸، ساکنان تورنتو به تعداد ۷۷۰۰۰ نفر اضافه شده است که در بین شهرهای اصلی آمریکا و کانادا رتبه ی اول را بدست آورده است. بعد از آن فونیکس و سن آنتونیو به ترتیب رتبه های دوم و سوم را بدست آورده اند.

اگر کلانشهر ها را مورد محاسبه قرار دهیم، جی تی ای افزایش جمعیت خالص بیش از ۱۲۰۰۰۰ نفر را در همان زمان داشته است و شهر دوم دالاس از نظر جمعیت در میان کلانشهر ها می باشد.

در این رتبه بندی تنها دو شهر کانادا در رده ی ده تای اول قرار می گیرند که شامل جی تی ای و بعد از آن مونترال با جمعیت کلی بیش از ۶۶۰۰۰ نفر در رتبه ی ششم می باشد.

Frank Clayton، نویسنده ی همکار این مقاله می باشد و کارشناس اقتصادی و مشاور املاک نیز هست. وی در یک مصاحبه ی تلفنی به هافپست کانادا گفت که از بعضی زوایا این برای تورنتو و جی تی ای می تواند موفقیت به حساب بیاید و البته رشد جمعیت یکی از شاخص هایی است که نشانه ی رشد اقتصادی است اما از سوی دیگر و روی دیگر سکه این بدان معناست که جی تی ای با مشکل جدی مسکن برای این افراد مواجه است.

Clayton از نقطه نظر تاریخی این موضوع را مورد بررسی قرار داد و گفت در دهه ی ۱۹۹۰ مهاجرت به کانادا بسیار زیاد بود. و با توجه به سقوط سریع قیمت خانه، خانه سازان ساختن خانه های جدید را کاهش دادند و به علت کاهش قیمت تمایلی به ساخت خانه نداشتند. ولی این باعث کاهش تقاضا و مشکل جدی فراهم کردن خانه نشد.

وی گفت کاهش فروش خانه شرایط را به سمت موقعیت مشابه هدایت می کند. با توجه به اطلاعات بدست آمده از Canadian Mortgage and Housing Corporation (CMHC) در پنج ماه اول امسال، در مقایسه با همین زمان در سال گذشته،ساخت خانه به بیش از ۱۵٪ در اونتاریو کاهش داشت در حالیکه در پنج ماه اول امسال ساخت خانه در تورنتو به ۲۴٪ تنزل کرد. ساخت خانه های آماده برای خرید در این منطقه نسبت به همین زمان در سال گذشته به میزان ۲۲٪ رکود داشته است.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، این کارشناس پیشنهاد کرد که بر خلاف ونکوور، تورنتو دارای پتانسیل بالایی برای توسعه زمین، به ویژه در محل های کار است، که در آن انواع خدمات زندگی راحت و دور از منطقه کمربند سبز است. . این منطقه،‌منطقه ی زرد است و بنام کمربند زرد شناخته شده است.

Clayton گفت این کمربند زرد چقدر می تواند بزرگ باشد؟ این منطقه تقریباً سه چهارم شهر تورنتو را در بر می گیرد. اگر ساختمان های کم طبقه تر مثلا سه تا چهار طبقه و یا آپارتمان های کم طبقه تر ساخته شود نه تنها خوب فروش می رود بلکه بر محیط زیست نیز تأثیر کمتری خواهد داشت و می توان گفت که برد برد از جهت فروش و محیط زیست محسوب می شود.
تورنتوپرشنز

نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز