افت ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه | ورود دلار به دامنه ۱۰ هزار تومان

Submitted on Mon, 12/10/2018 - 19:37

افت ۲۰ هزار تومانی قیمت سکه | ورود دلار به دامنه ۱۰ هزار تومان
همشهری آنلاین: قیمت سکه طرح جدید امروز در بازار تهران با ۲۵۰ هزار تومان کاهش ۳ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان و دلار با افت ۳۰۰ تومانی ۱۰ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید.

ارز
فارس نوشت: بهای سکه و ارز امروز در معاملات بازار تهران افت قابل توجهی داشت. سکه طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۳۰ هزار تومان، ربع سکه ۲۰ هزار تومان، سکه گرمی ۲۵ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹۹۵۰ تومان کاهش قیمت داشت. در بازار ارز، دلار ۳۰۰ تومان، درهم ۷۵ تومان و یورو ۵۰ تومان افت قیمت داشته است. قیمت اونس طلا در بازار جهانی با ۴ دلار و ۱۱ سنت کاهش به ۱۲۲۴ دلار و ۵۱ سنت رسیده است.

طلا و ارز قیمت میزان تغییر قیمت
سکه طرح جدید 3،670،000 تومان 250،000- تومان
سکه طرح قدیم 3،550،000 تومان 100،000- تومان
نیم سکه 1،890،000 تومان 30،000- تومان
ربع سکه 1،100،000 تومان 20،000- تومان
سکه گرمی 645،000 تومان 25،000- تومان
هر گرم طلای 18 عیار 328،500 تومان 9950- تومان
اونس طلا 1224.51 دلار 4.11- دلار
دلار 10،900 تومان 300- تومان
یورو 12،750 50- تومان
درهم 3010 تومان _

دوشنبه ۱۹ آذر | قیمت ارز مسافرتی؛ یورو ۱۲۸۱۳ تومان شد
شعب منتخب بانکی امروز قیمت فروش ارز مسافرتی را بدون کارمزد ۱۲ هزار و ۸۱۳ تومان اعلام کرده‌اند.

ارز
به گزارش تسنیم، شعب منتخب بانک‌های ملی، تجارت، ملت، سامان و پارسیان که مسئولیت فروش ارز مسافرتی به مردم را برعهده دارند، روزانه بعد از دریافت نرخ ارز از سوی بانک مرکزی توزیع ارز به مسافران را آغاز می‌کنند.

قیمت فروش ارز مسافرتی روزانه بعد از ساعت ۱۱ صبح به شعب منتخب اعلام و بعد از آن فروش ارز مسافرتی در بانک‌های عامل آغاز می‌شود. گفتنی است، تجربه هفته‌های اخیر نشان داده که فروش ارز مسافرتی در شعب محدود است و روزانه این شعب به تعداد مشخصی از مسافران می‌توانند ارز بفروشند.

شعب منتخب فروشنده ارز مسافرتی در نظام بانکی فروش ارز مسافرتی را طبق روال روزهای قبل، بعد از ساعت ۱۱ آغاز کرده و به مسافران یورو را با قیمت ۱۲ هزار و ۸۱۳ تومان می‌فروشند که با احتساب کارمزد ۷ در هزار به رقمی حدود ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان می‌رسد. نرخ امروز نسبت به روز گذشته با کاهش ۳۶۴ تومانی همراه بوده است.

گفتنی است، امروز در صرافی‌های دولتی، قیمت فروش یورو نیز از ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان صبح دیروز به ۱۳ هزار تومان کاهش یافته است؛ البته یورو در پایان معاملات صرافی‌های دولتی در روز گذشته با همین قیمت فروخته می‌شد. قیمت خرید یورو نیز در صرافی‌های دولتی ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده است. بنابراین قیمت‌های خرید و فروش یورو نسبت به پایان معاملات دیروز در این صرافی‌ها تغییر نکرده است.

با اعلام قیمت امروز فروش ارز مسافرتی در شعب منتخب بانکی و البته آغاز معاملات صرافی‌های دولتی، مشخص شد که امروز قیمت فروش یورو مسافرتی ارزان‌تر از فروش یورو در صرافی‌های دولتی است.

به گزارش تسنیم، مسافران خارج از کشوری که اسناد و مدارک خواسته شده را به شعب بانک‌های عامل ارائه کنند می‌توانند برای کشورهای همسایه و مشترک‌المنافع حداکثر ۵۰۰ یورو و برای سایر کشورها تا ۱۰۰۰ یورو خریداری کنند.

براساس سیاست جدید بانک مرکزی که از روز ۱۸ شهریورماه آغاز شده، ارز پرداختی به مسافران یورو است و دلار به متقاضیان پرداخت نمی‌شود. طبق بخشنامه بانک مرکزی تامین و پرداخت ارز مسافرتی (به صورت اسکناس) از طریق بانک‌های‌ ملی ایران، ملت، سامان، تجارت و پارسیان به نرخ بازار بلامانع است.

بر این اساس بانک‌ها مجازند از محل ارزهای خریداری‌ شده و با تامین اسکناس از محل منابع خود، نسبت به فروش و پرداخت ارز مسافرتی به نرخ بازار در سطح شعب داخل شهر با اخذ مدارک مثبته از قبیل گذرنامه‌ معتبر، بلیط‌ مسافرت هوایی، ویزای کشور مقصدـ‌ در مورد کشورهایی که نیاز به ویزا دارند اقدام کنند.

همچنین لازم است مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق نگهداری شود و اخذ تعهد کتبی از متقاضی مبنی بر خرید ارز صرفاً از یک منبع اعم از بانک و یا صرافی مجاز معتبر الزامی است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
همشهری آنلاین: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق در لایحه بودجه سال ۹۸ حدود دو هزار میلیارد تومان منابع نیز برای همسان سازی حقوق برخی بازنشستگان در نظر گرفته شد.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر نوبخت با بیان این خبر افزود: باوجود محدودیت های منابع مالی دولت تلاش کرد در سال آینده به وضعیت معیشتی مردم کمک کند.

وی ادامه داد: درخصوص افزایش حقوق کارمندان تصمیم گرفته شده در بودجه یک پنجم به میزان حقوق‌ها در سال آیندده اضافه شود.

رییس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: در سال گذشته باوجود محدودیت‌های مالی تلاش شد تا سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در راستای عدالت اختصاص یابد.

نوبخت یادآور شد: در بودجه سال ۹۸ بار دیگر دولت به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توجه کرد و بر این اساس علاوه بر افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال آتی، حدود دو هزار میلیارد تومان منابع برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت و بر این اساس امکان دارد حقوق برخی بازنشستگان بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

شهروندان ایرانی تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند
همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امور خارجه از شهروندان ایرانی خواست تا اطلاع ثانوی از سفر به گرجستان خودداری کنند تا وزارت خارجه بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند.


بهرامي سخنگوي وزارت خارجه
به گزارش ایرنا، بهرام قاسمی در گفت‌وگو با رادیو تهران درباره ممانعت پلیس فرودگاه گرجستان از ورود یک زن ایرانی و بازداشت وی به مدت بیش از ۲۰ ساعت و همچنین رفتارهای خشونت‌آمیز پلیس‌ اظهار کرد: اخبار مربوط به این خانم را دیده‌ایم و با جدیت مساله را دنبال می‌کنیم و هم‌زمان سفارت‌مان ماموریت گرفته است که از نزدیک این مساله را دنبال کند.

وی ادامه داد: ما در هفته‌ها و یکی دو ماه گذشته این اخبار را داشتیم که در مرزهای هوایی و زمینی این کشور تعدادی ایرانی دیپورت شدند. ما این رفتار دولت گرجستان را مورد انتقاد قرار می‌دهیم و مراتب ناراحتی ما به سفیرشان ابلاغ شد و برنامه‌هایی داریم که ظرف یکی دو روز آینده انجام می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه خطاب به شهروندان ایرانی گفت: از هرگونه سفر به گرجستان در صورت عدم نیاز و اجبار خودداری کنند تا ایران بتواند در یک سازوکار مشخص چرایی این مشکل و مصائبی که دولت گرجستان برای اتباع ایرانی ایجاد کرده را روشن کند و آنها تکلیف این رفت و آمد ایرانیان را اعلام کنند.

وی در عین حال گفت: البته ما با گرجستان لغو رواید هستیم اما متاسفانه برخی ایرانیان توسط گروه‌های مافیایی که مجوز لازم را ندارند تحت عناوین خرید مسکن و بحث‌های توریستی به این کشور می‌روند و مدارک لازم را ندارند و بهانه‌ای را به دست نیروهای گرجستان می‌دهند، اما با همه این‌ها باعث نمی‌شود که نسبت به رفتار دولت گرجستان گلایه نکنیم.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز