اعتراف به مصرف ماری جوانا؛ محرومیت مادام العمر از ورود به آمریکا!

Submitted on ی., 07/01/2018 - 19:36

اعتراف به مصرف ماری جوانا؛ محرومیت مادام العمر از ورود به آمریکا!
کانادا- اگر حتی یک بار در طول زندگی تان ماری جوانا مصرف کرده باشید، بایستی مراقب جواب هایی که به سوالات ماموران مرزی آمریکا می دهید، باشید. علیرغم قانونی بودن مصرف تفننی ماری جوانا در برخی از ایالت های آمریکا و قانونی شدن آن در کانادا از 17 اکتبر 2018، همراه داشتن ماری جوانا همچنان از نظر قوانین آمریکا جرم تلقی می شود.

لن ساندرز، از وکلای امور مهاجرت که در واشنگتن مستقر می باشد، می گوید: مساله واضح است. اگر نزد مامور مرزی آمریکایی اعتراف کنید که در گذشته (چه در کانادا یا در آمریکا) ماری جوانا مصرف کرده اید، ممکن است به صورت مادام العمل از ورود به آمریکا منع بشوید. کانادایی هایی که با ممنوعیت مادام العمر روبرو می شوند می توانند برای دریافت waiver یا معافیت موقت اقدام کنند. اعتبار این معافیت 5 ساله است. بنابراین این افراد مجبورند هر چند سال یک بار برای دریافت معافیت تقاضا بدهند، که فرایندی زمان بر و پرهزینه است.

بر طبق اطلاعات منتشر شده در وب سایت آژانس خدمات مرزی آمریکا، هزینه تقاضای معافیت 585 دلار آمریکا می باشد و فرایند رسیدگی به آن ممکن است 1 سال طول بکشد. متقاضی همچنین بایستی مدارک و اسناد متعدد، از جمله اثر انگشت و گواهی عدم سوءپیشینه را ارائه نماید.

ساندرز می گوید که کانادایی ها پس از قانونی شدن مصرف آن در کشور، بایستی انتظار روبرو شدن با سوالات ماموران مرزی آمریکا را داشته باشند. البته او توصیه نمی کند که به ماموران آمریکایی دروغ بگویید، ولی می گوید که لزومی ندارد به سوال مربوط به ماری جوانا پاسخ بدهید. از نظر او، شما حق امتناع از دادن پاسخ را دارید. این افراد ممکن است در آن روز، از ورود به آمریکا منع شوند، اما بهتر از این است که با ممنوعیت مادام العمر روبرو شوند.

دولت کانادا در وب سایت خود به مسافران عازم آمریکا در مورد احتمال ممنوع الورود شدن اتباع خود در صورت مصرف ماری جوانا یا هر ماده ممنوعه دیگر بر اساس قوانین محلی، هشدار داده است.

نسبت ماموران پلیس به جمعیت کانادا در پایین ترین حد طی سیزده سال گذشته
اتاوا- بر اساس گزارش داخلی وزارتخانه امنیت عمومی که از طریق قانون دسترسی به اطلاعات در اختیار رسانه ها قرار گرفته است، نسبت ماموران پلیس به جمعیت کانادا در مقایسه با نسبت آن در سایر کشورهای صنعتی و پیشرفته، در پایین ترین حد می باشد. به عبارتی تعداد ماموران پلیس به نسبت هر 100 هزار کانادایی پایین تر از همه کشورهای عضو گروه 7 می باشد.

بر طبق گزارش اخیر اداره آمار کانادا تا 15 می 2017، حدود 69 هزار پلیس وجود داشت. یعنی 188 مامور در ازای هر 100 هزار کانادایی.

اسکات باردسلی، سخنگوی رالف گودل (وزیر امنیت عمومی) با اشاره به آمار منتشر شده گفت: طی 20 سال گذشته شاهد کاهش تعداد جرائم گزارش شده به پلیس بودیم. همزمان تعداد ماموران پلیس به نسبت جمعیت تقریبا ثابت مانده است. در مقابل شمار کارکنان غیریونیفورم پوش ادارات پلیس افزایش پیدا کرده است. علیرغم آنچه گفته شد، اینکه بخشی از کانادایی ها خود را در امنیت احساس نکنند، نگران کننده است. هم اکنون حدود 30 درصد از پرسنل ادارات پلیس را کارکنان غیریونیفورم پوش تشکیل می دهند.

تام استاماتاکیس، دبیر اتحادیه ماموران پلیس کانادا، تعدیل نیرو با هدف کاهش هزینه ها را مقصر می داند و می گوید که تعدیل نیرو فشار مضاعفی را بر روی نیروهای باقی مانده وارد می کند.

علیرغم ادعای دولت مبنی بر کاهش میزان جرم و جنایت طی چند سال گذشته، میزان جرائم خشونت آمیز، از جمله جرائم مسلحانه از سال 2013 تا 2016 حدود 30 درصد افزایش داشت.

منبع
iranjavan

بیشترین بازدید اخبار امروز