استعفای رئیس استارباکس | رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰؟

Submitted on س., 06/05/2018 - 18:36

استعفای رئیس استارباکس | رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰؟
هاوارد شولتز، رئیس هیئت مدیره استارباکس از سمت خود کناره‌گیری کرد.
این تصمیم غیرمنتظره گمانه‌زنی در مورد احتمال نامزد شدن شولتز در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا را تقویت کرده است کمپانی استارباکس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد هاوارد شولتز، مؤسس این کمپانی از سمت خود به عنوان رئیس این کمپانی کناره‌گیری کرده است. این سرمایه‌دار ۶۴ ساله روز ۲۶ ژوئن به طور رسمی این کمپانی را ترک خواهد کرد.

خبر این کناره‌گیری شایعات ورود شولتز به دنیای سیاست را به شدت تقویت کرده است. گمان می‌رود او قصد دارد به عنوان نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا وارد صحنه شود. شولتز به روزنامه "نیویورک تایمز" گفته، هنوز در مورد آینده‌اش تصمیمی نگرفته است. او افزود: «از چندی پیش عمیقا نسبت به کشورمان و تقسیم رو به رشد در کشور و وجهه ما در جهان احساس نگرانی می‌کنم.»

شولتز یکی از هواداران سرسخت حزب دموکرات و از نزدیکان مورد اعتماد باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکاست که در زمان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ حمایت کرده بود.

شولتز در پاسخ به پرسشی در مورد نامزدی احتمالی خود در انتخابات بعدی گفت: «من در مورد طیف وسیعی از گزینه‌ها فکر می‌کنم که می‌تواند فعالیت در بخش دولتی هم باشد. اما هنوز تا تصمیم‌گیری نهایی برای آینده فاصله زیادی دارم. من می‌خواهم در خدمت کشورم باشم، اما این بدین‌ معنا نیست که برای تحقق این خواسته باید برای پست دولتی خودم را نامزد کنم.»

شولتز در سال ۱۹۸۲ به عنوان مدیر اجرایی و بازاریابی به استارباکس پیوست و توانست این شرکت کوچک مستقر در سیاتل را به یک کمپانی مشهور بین‌المللی با بیش از ۲۸ هزار شعبه در ۷۷ کشور بدل کند.

در بیانیه‌ای که کمپانی استارباکس در همین رابطه منتشر کرده‌، هیچ اشاره‌ای به بلندپروازی‌های سیاسی شولتز نشده است.

کمپانی استارباکس تحت مدیریت شولتز هر چند در اتحادیه اروپا به دلیل فریب‌های احتمالی مالیاتی مورد انتقاد قرار دارد، اما در آمریکا به واسطه اظهارنظرهای صریح شولتز در مورد مسائل بحث‌برانگیز نظیر ازدواج همجنس‌گرایان، قانون حمل سلاح یا نژادپرستی، چهره‌ای لیبرال و ذهنیتی باز به جهان از خود نشان داده است. از همین رو نیز این کمپانی نزد شمار زیادی از هواداران ترامپ و حزب جمهوری‌خواه از محبوبیت اندکی برخوردار است.

عکس | تیم ملی فوتبال ایران با لباس رسمی برای جام جهانی روسیه
عکس تیمی اعضای تیم ملی فوتبال ایران با لباس رسمی پیش از حضور در جام جهانی روسیه ۲۰۱۸

عکس | پرواز به سوی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه
اولین تصویر گرفته شده از پرواز هواپیمای تیم ملی فوتبال ایران در راه جام جهانى

عکس | هواپیمای اختصاصی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه
هواپیمای اختصاصی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی روسیه ده روز مانده به جام جهانی به استانبول تا ملی پوشان فوتبال را از اردو به مسکو ببرد.

يك روز بعد از فرمان رهبري؛
صالحی: زیرساخت ایجاد چند صد هزار سو در نطنز آماده است
رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه زیرساخت‌های ایجاد چند صد هزار سو در نطنز آماده است، گفت: در روند مذاکرات رهبری دائم می‌گفتند به طرف مقابل نمی‌توان اعتماد کرد. از این رو فعالیت‌های زیرساختی وسیعی را در چارچوب پادمانی انجام دادیم از جمله در مورد زیر ساخت برق سایت نطنز با سرعت کار کردیم و الان برای چند صد هزار سو این زیرساخت آماده است.
به گزارش ایسنا، در پي دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سازمان انرژی اتمی سریعاً مقدمات رسیدن به ۱۹۰ هزار سو را در چارچوب برجام فراهم کند، علی اکبر صالحی ، رئيس سازمان انرژي اتمي، در کنفرانسی خبری با اشاره به التزام ایران به تعهداتش طبق برجام اظهار کرد: این اصل برای ما همواره در سازمان مدنظر بوده است. قبل از برجام توافق پادمان را انجام می‌دادیم و بعد از آن پروتکل الحاقی و تعهدات برجامی هم اضافه شدند. اصل دیگر این است که فعالیت‌های هسته‌ای ایران صلح آمیز است و مبنای آن هم فتوای رهبری است و هیچ گاه از این اصل منحرف نشده و نمی‌شویم. اصل دیگر این است که سازمان دو هدف عمده تامین برق هسته‌ای و سوخت نیروگاه‌های هسته‌ای را دنبال می کند.

وی گفت: فناوری هسته‌ای به لحاظ افکار عمومی ظرفیت و استفاده دوگانه صلح آمیز و غیرصلح آمیز دارد، اما غرب سعی دارد این فناوری را برای ما تبدیل به نقطه ضعف کند. کشوری که این فناوری را در اختیار دارد یعنی از استانداردهای بالایی به لحاظ صنعتی برخوردار است و از این رو سعی دارند بگویند کشور ما نفت خیز است پس چرا باید دنبال انرژی هسته‌ای باشید.

صالحی ادامه داد: متاسفانه برخی‌ها هم در تحلیل‌هایشان این مطلب را در داخل بازتاب می‌دهند اما معتقدم عزیزان بهتر است از منظر علمی به این مساله بپردازند. ما نباید اجازه دهیم این دستاورد که نقطه قوت ماست به نقطه ضعف تبدیل شود.

صالحی با تاکید بر سخنان رهبری که ما به برجامی که تعهد کردیم، عمل می‌کنیم و برجام معیوب را نمی‌پذیریم، اظهار کرد: این موضوع جدی ماست.

وی در ادامه تصریح کرد: سازمان انرژی اتمی باید به گونه‌ای عمل می‌کرد که زمان را از دست ندهد، در روند مذاکرات رهبری دائم می‌گفتند به طرف مقابل نمی‌توان اعتماد کرد. اگر بدعهدی کردند و به قبل از برجام برگشتیم جایگاهمان همان جایگاه قبلی نباشد و از این رو سازمان در طول مذاکرات فعالیت‌های زیرساختی وسیعی را در چارچوب پادمانی شروع کرد که اگر در زمان عادی عمل می‌کردیم در چند سال آینده محقق می‌شد اما با حمایت دولت، فرزندان این مرز و بوم عمل کردند. از جمله زیر ساخت برق سایت نطنز که برای شرایط و اهداف بلندمدت آن کافی نبود ولی با سرعت کار کردیم و الان برای چند صد هزار سو این زیرساخت آماده است

وضعیت ادامه فعالیت مدرسه غیردولتی غرب تهران
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۲ شهر تهران در خصوص وضعیت ادامه فعالیت مدرسه غیردولتی متخلف این منطقه توضیحاتی ارائه کرد.
ناصر کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین وضعیت پرونده مدرسه غیر دولتی منطقه 2 اظهار کرد: هم اکنون پرونده ناظم متخلف این مدرسه روند قضایی خود را به سرعت طی می‌کند و مراجع قضایی باید راجع به حکم پرونده نظر دهند.

وی افزود: امتحانات دانش‌آموزان مدرسه در فضایی آرام و با حضور ناظری از سوی آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 شهر تهران در خصوص ادامه فعالیت این مدرسه غیردولتی گفت: پرونده این مدرسه در شورای نظارت مدارس غیردولتی بررسی شده است و اعلام وضعیت ادامه فعالیت مدرسه در شرایط کنونی به دانش‌آموزان در فصل امتحانات هستند موجب نگرانی آنها و خانواده‌ها می‌شود. بنابراین پس از پایان امتحانات یعنی در هفته آینده وضعیت ادامه فعالیت مدرسه را اعلام خواهیم کرد.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز