استارتاپی کانادایی از عینک هوشمند ۱۰۰۰ دلاری خود رونمایی کرد

Submitted on Mon, 10/29/2018 - 21:23

استارتاپی کانادایی از عینک هوشمند ۱۰۰۰ دلاری خود رونمایی کرد
یک استارتاپ کانادایی به نام North مدعی شده که اولین عینک هوشمند را با ظاهر عینک های معمولی توسعه داده است. این در حالی است تا به حال محصولات زیادی نظیر عینک گوگل و اسنپ چت عرضه شده اما موفق نشده‌اند توجه مخاطبین را به خود جلب کنند. با این وجود، سری جدیدی از عینک‌های پیشرفته که Focals نام دارند با ظاهر زیبای خود کاربران را وادر می‌سازند که حداقل یکبار آنها را امتحان کنند.


منبع عکس: dailymail
Focals در واقع یک عینک به ظاهر طبی معمولی است که ۱۰۰۰ دلار قیمت دارد و علاقه‌مندان اکنون می توانند آنها را پیش خرید کنند. البته قرار است عینک‌های یادشده تا پایان امسال به بازار گجت‌های هوشمند عرضه شوند.این عینک‌های هوشمند طراحی بسیار زیبا و ظریفی دارند و از پلیمر با کیفیت ساخته شده‌‌اند. علاوه بر این قرار است در دو مدل دایره‌ای و مربعی با رنگ ها و طرح‌های مختلف عرضه شوند. همچنین کاربران می‌توانند نمره چشم‌های خود را به مسئولین ارائه دهند تا عینکی مناسب قدرت چشم آنها تهیه شود.


منبع عکس: dailymail

در شیشه‌ی این عینک‌، یک نمایشگر هولوگرافیک تعبیه شده که تنها دارنده آن می تواند محتوای به نمایش درآمده را مشاهده کند. بدین ترتیب اطلاعات مختلفی از جهان پیش روی کاربر برایش به نمایش درمی آید و می‌تواند به صورت همزمان، اعلان های مختلف تلفن هوشمند خود را چک کند.

این بدین معنی است که کاربر می‌تواند بدون استفاده از تلفن همراه خود، پیغام‌های متنی، وضعیت آب و هوا، اعلانات تقویم و راهنمایی اپلیکیشن های مسیر یابی را روی لنز هولوگرافیک این عینک مشاهده کند. البته کاربر می تواند در مواقع مورد نیاز حالت مخصوصی را فعال کرده و عینک هوشمند خود را به مدلی معمولی تبدیل کند تا بتواند روی دنیای پیرامون خود تمرکز نماید.

دو محل برای نمایش این عینک‌ هوشمند در نظر گرفته شده که یکی در بروکلین شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا قرار دارد و دیگری در تورنتوی کانادا قرار گرفته است. بدین ترتیب علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به این محل‌ها، عینک‌های منحصر به فرد خود را سفارش دهند.

فیسبوک عینک‌ واقعیت افزوده توسعه می‌دهد
فیسبوک تاکنون علاقه‌ی زیادی به واقعیت افزوده نشان داده اما تا به حال محصولی بر اساس آن تولید نکرده است. حال این شرکت قصد دارد نخستین عینک‌ واقعیت افزوده خود را توسعه دهد.

سرپرست بخش واقعیت افزوده فیسبوک Ficus Kirkpatrick در محاسبه‌ای اعلام نمود که این شبکه اجتماعی در حال ساخت چنین محصولی است و در این باره خاطر نشان کرد: «ما در حال ساخت سخت افزار‌هایی این چینی هستیم و می‌خواهیم آنها را کم کم به واقعیت تبدیل کنیم. ما باور داریم که باید نقش خود در توسعه‌ی چنین محصولاتی را ایفا کنیم.»

با این وجود وی درباره‌‌ی مشخصات، نحوه‌ی کارکرد یا ظاهر این محصول اطلاعات دیگری ارائه نکرد اما احتمالاً فیسبوک محصول دیگری با تکنولوژی واقعیت افزوده در دست ساخت دارد و در آینده‌ آن را معرفی خواهد کرد.


منبع عکس: dailymail

فیسبوک سال ۲۰۱۴ میلادی با پرداخت ۲ میلیون دلار شرکتی فعال در حوزه‌ی تولید هدست‌های واقعیت مجازی را خریداری کرد و تا به حال عینک‌های واقعیت مجازی زیادی عرضه کرده است.

با این وجود «مارک زاگربرگ» بنیانگذار شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک، علاقه‌ی زیادی به عینک‌ واقعیت افزوده نشان داده و در صحبت‌هایش بارها به آن اشاره کرده است. برای مثال زاگربرگ در کنفراس مطبوعاتی F8 سال ۲۰۱۷ مدعی شد که ۱۰ سال دیگر، تکنولوژی واقعیت مجازی و افزوده در یک قاب عینک جای می گیرند.

شهریور ماه سال گذشته، پتنتی از کمپانی فیسبوک منتشر شد که عینک‌هایی با نام near-eye display به معنی نمایشگر نزدیک چشم را توصیف می‌کرد.

بر اساس این پتنت، عینک‌های مذکور به نمایش دنیای واقعی در کنار المان‌هایی ساخته شده توسط کامپیوتر اختصاص داشتند و قرار بود این فریم‌ها یا تصاویر را نزدیک چشم‌های کاربر به نمایش بگذارند.

پتنت یاد شده مشخص می‌کرد این تکنولوژی با استفاده از نمایشگر‌های موجبر (waveguide) قصد دارد نور را به چشم کاربر انتقال داده و نمایش تصویر یا ویدیو را ممکن سازد. این توصیف در واقع نشان می داد که فیسبوک در حال توسعه‌ی عینک‌های واقعیت مجازی است. حال به نظر می‌رسد تمامی این شایعات صحت داشته و باید در آینده‌ای نزدیک منتظر معرفی عینک واقعیت افزوده فیسبوک باشیم.

منبع
internet

بیشترین بازدید اخبار امروز