آیا پیش خرید کاندو در تورنتو سرمایه گذاری مناسبی است؟

Submitted on ی., 12/09/2018 - 20:17

آیا پیش خرید کاندو در تورنتو سرمایه گذاری مناسبی است؟
دوستان گرامی، تحولات اخیر بازار کاندو آپارتمان توجه برخی از شما را به سوی پیش خرید کاندو جلب کرده است لذا شما دوستان این سؤال را مطرح کرده اید که آیا پیش خرید کاندو می تواند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب درآمد محسوب گردد؟
در پیش خرید یک کاندو، از آنجایی که امکان پرداخت مبالغ در چند قسط و در یک دوره زمانی نسبتا طولانی وجود دارد این امکان را خواهید داشت که با مبلغ پیش پرداخت نه چندان زیاد، پروسه خریدتان را شروع کرده و فرصت داشته باشید تا مابقی پرداختها را فراهم کنید.
از مزایای دیگر آنکه در طی زمان کانستراکشن و یا پس از ساخت و تکمیل کاندو می توانید ازافزایش ارزش افزوده قیمت کاندوتان در طی زمان پیش خرید تا فروش بهره برده و کسب درآمد کنید.

با توجه به وجود نکات مثبتی که ذکر کردم بنظر می آید که پیش خرید کاندو آپارتمان می تواند یک سرمایه گذاری مناسب باشد اما به یاد داشته باشید که از زاویه دیگری نیز به این نوع سرمایه گذاری باید توجه داشت.
آیا تمام پروژه های پیش فروش کاندو تا مرحله آخر پیش می روند یا به دلایل مختلف به تعویق افتاده و یا کنسل می شوند. متاسفانه برخی از آنها بخاطر مشکلات اخذ مجوز rezoning از شهرداری دچار مشکل می شوند و حتی گاهی مجبور به تغییراتی از جمله کاهش تعداد طبقات و یا واحدها هم می شوند که در نتیجه برخی از واحدهای فروش رفته بایستی حذف شوند.
از جمله می توان به پروژه کاندو واقع در نورت یورک، پروژه جیمز در ریچموند هیل، کاندوهای Icona در شهر وان اشاره کرد که در پروژه کاندوهای آیکونا، بعد از پیش فروش واحدها به صدها خریدار، سازنده بعد از یکسال اعلام کرد که امکان ساخت وجود ندارد به دلیل آنکه زمینی که قرار بوده است ساختمان در آن ساخته شود محدودیت قانونی دارد. حتی با آنکه خریداران امکان باز پس گیری ودیعه اشان را دارند ولی نهایتا متضرر شدند. از سال 2017، دوازده پروژه ساختمانی شامل 5625 واحد کاندو در شهر تورنتوی بزرگ خصوصا در داون تاون تورنتو متوقف شده اند که این آمار قابل توجه می باشد.
حال اگر شما دوستان خوش شانس باشید بعد از تاخیر رایج که تقریبا در همه پروژه های ساختمانی باب شده است می توانید واحدی که خریده اید را تحویل بگیرید. به یاد داشته باشید که هزینه های کلوزینگ درصدی از قیمت پایه خرید است که علاوه بر هزینه های وکیل و مالیات انتقال سند، هزینه های توسعه Development Levies، نصب انشعابات خدمات شهری، Assignment Fee، هزینه های ثبت وارانتی خانه های نوساز، تعرفه ها و HST و ... نیز مطرح می شوند که باید آنها را در محاسباتتان از قلم نیاندازید. شارژ کاندوها نیز در ابتدا کم در نظر گرفته می شود چرا که هنوز هزینه های واقعی ساختمان دیده نشده است و معمولا 10 تا 20 درصد در دو سال اول افزایش می یابد.
دوستان سعی کردم به نمونه هایی از نکات مثبت و منفی پیش خرید کاندو اشاره کنم. بهرحال در هنگام پیش خرید کاندو، وجود بروشورهای براق تبلیغاتی بسیار جذب کننده است ولی به دقت زوایای مختلف سرمایه گذاری تان را از نظر لوکیشن، اعتبار سازنده، هزینه های پنهان خریدتان و ...کاملا شفاف کنید. همینطورمی توانید از تجارب ما مشاوران املاک در انتخاب یک پروژه ساختمانی با ضریب اطمینان بیشتر بهره بجویید.
دوستان گرامی، مشاور و پاسخگوی شما در این ارتباط وهمچنین در زمینه خرید و فروش املاک مسکونی، تجاری و صنعتی ازطریق تلفن یا ایمیل ذیل می باشم. در شماره های آتی به موارد دیگر مرتبط با بازار مسکن تورنتو پرداخته خواهد.
⭐️ نویسنده: فلورا فاطمی
مشاور رسمی انتاریو

منبع
internet
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز