آغاز جذب نیروی انسانی در برنامه ی مهاجرت انتاریو در سال جدید

Submitted on ی., 01/20/2019 - 21:09

آغاز جذب نیروی انسانی در انتاریو در سال جدید
برنامه اولویت های سرمایه انسانی در انتاریو این هفته شروع قدرتمندی داشته است، و 1,493 دعوتنامه اکسپرس اینتری برای کاندیداهایی با نمره بالاتر از 439 ارسال شده است.

افرادی که این دعوتنامه ها را دریافت کرده و برای مهاجرت استانی تقاضا داده اند در صورتی که تقاضانامه آنان قبول شود 600 امتیاز اضافی نیز کسب می کنند. این 600 امتیاز اضافی، دریافت دعوتنامه اقامت دائم از طرف دولت کانادا را تضمین می کند.

از جمله نکاتی که در مورد این دوره از دعوتنامه ها میتوان ذکر کرد این است که حداقل امتیاز این دوره، از حداقل امتیاز دوره قبل کمتر بوده است؛ همچنین افرادی که در این دوره و تحت عنوان سرمایه انسانی وارد کانادا می شوند الزاما پیشنهاد شغلی ندارند و به زبان فرانسوی نیز مسلط نمی باشند.

در آخرین دوره جذب نیروی انسانی در سال 2018، سه چهارم افرادی که جذب شدند پیشنهاد شغلی داشته، و یک چهارم باقی مانده مسلط به زبان فرانسوی بودند.

از آنجایی که هیچ یک از این دو مهارت اکنون نیاز نیست، دارا بودن هریک از این مهارت ها شانس دریافت تقاضانامه را بیشتر می کند.

سال گذشته 3,719 نفر از مسیر اولویت های سرمایه انسانی در اکسپرس اینتری شرکت کردند. 1,633 نفر از طریق برنامه نیروهای متخصص فرانسوی زبان و 1,626 نفر نیز طبق برنامه نیروهای فنی حرفه ای نامزد اکسپرس اینتری شدند.

زین پس دزدان مغازه ها در صورت اولین تجربه سرقت، توسط پلیس تورنتو دستگیر نمی شوند
از این پس دیگر صاحبان فروشگاه و مغازه ها نگران تحویل دزدان مغازه ها نباشند چرا که پلیس تورنتو در حال اجرای برنامه جدیدی است تا افرادی که برای اولین بار سرقت در مغازه ها را تجربه می کنند را دستگیر نکنند.

اجرای این برنامه به صورت آزمایشی می باشد و هنوز به رسمیت شناخته نشده است. طبق برنامه جدید از ابتدای ماه نوامبر پس از دستگیری دزدان مغازه ها توسط نگهبانان ذیربط و بررسی های لازم مبنی بر صحت و سقم نخستین دزدی فرد سارق به دستور پلیس فرد خاطی آزاد می شود.

شرایط به این صورت است که حداقل سن فرد 18 سال و دارای کارت شناسایی باشد و ارزش دزدی کمتر از 100 دلار برآورد شود و هیچ گونه رفتار خشونت آمیز از خود نشان ندهد. درغیر اینصورت در صورت لزوم، پلیس در محل حاضر می گردد.

پیش از این چنین شرایط برخورد با موارد سرقتی به این صورت بود که پس از دستگیری فرد سارق، پلیس در صحنه حاضر می شد و علاوه بر صدور جرایم، سابقه کیفری نیز در نظر می گرفت.

در حال حاضر این برنامه به مدت 6 ماه در منطقه جنوب خیابان Bloor در حد فاصل بین Spadina و Don River به صورت آزمایشی اجرا می شود.

لغو کمک های مالی حزب لیبرال به دانشجویان کم درآمد توسط دولت محافظه کار انتاریو
حزب محافظه کار اعلام کرد کمک های بلاعوضی که در سال 2016 توسط دولت لیبرال، تحت عنوان تحصیل رایگان دانشجویان کم درآمد ترویج یافت، تغییر کرده و در قالب وام و سایر تسهیلات به دانشجویان پرداخت می شود، و این تسهیلات فقط شامل دانشجویان کم درآمد می شود. همچنین "برنامه کمک به دانشجویان انتاریو" (OSAP) باید بازنگری شود.

دولت هم اکنون 2 میلیارد دلار در سال خرج برنامه OSAP می کند، و نسبت به سال 2016 که حزب لیبرال این برنامه را آغاز کرد، 50% افزایش داشته است. حزب لیبرال این برنامه را جهت افزایش دسترسی دانشجویان کم درآمد به تحصیلات دانشگاهی، بنیان نهاد.

Merrilee Fullerton، وزیر آموزش دانشگاه و دانشکده ها، اعلام کرد در سال تحصیلی 20-2019 به دانشجویان بومی انتاریو 10% تخفیف شهریه تعلق می گیرد، و این برنامه در سال 2021-2020 نیز ادامه خواهد داشت.

این برنامه موجب تغییر 2 تا 4 درصدی در بودجه دانشگاه ها می شود، که باید خود را با آن تطبیق دهند. آموزشگاه های شمالی می توانند با جذب بیشتر دانشجویان بین المللی، که این تخفیف شامل حالشان نمی شود، کسری بودجه خود را تامین کنند.

همچنین دولت اعلام کرد زین پس هزینه های عضویت در باشگاه، سلامتی و دندان پزشکی لغو می شود. سابق بر این دانشجویان تا 2,000 دلار خرج این امکانات می کردند. بدین ترتیب پولی که دانشگاه می گیرد به جیب دانشجویان بازمی گردد.

طبق اعلام دولت خانواده های کم درآمد از 69% به 72% افزایش یافته اند و 82% کمک هایی که به این خانواده ها می شود بالغ بر 50,000 دلار است.

با توجه به اینکه انتاریو جزء دانشگاه های گران است، و کمترین هزینه را از دولت دریافت می کند، این برنامه موجب مخالفت دانشگاه شده است.

Davic Lindsay، مشاور دانشگاه های انتاریو، اظهار داشت: "در حال حاضر 35% هزینه های ما از کمک های دولت است، در حالی که این رقم در سایر استان ها به 50% میرسد. لغو و کاهش حمایت های مالی فشار زیادی را بر دانشگاه وارد می کند. حتی تخفیف 10 درصدی در هزینه دانشگاه حدود 360 میلیون دلار می شود که برای ما امکان پذیر نیست."

در سال 2016، یک سوم کمک های مالی به دانشجویان کم درآمد، کمک های بلاعوض و دو سوم آن در قالب وام های پرداختی بود. در سال تحصیلی 18-2017، 92% بودجه صرف کمک های بلاعوض، و تنها 85% آن صرف وام شد.

طبق اعلام OSAP، تعداد دانشجویان کم درآمد از 360,000 نفر در سال 2016، به 440,000 نفر در سال تحصیلی 18-2017 افزایش یافته است.

دولت این هفته چارچوب جدید را اعلام کرده، و چارچوب ها و حمایت های کنونی تا پایان سال تحصیلی ادامه دارند.

منبع
iraniancanada

بیشترین بازدید اخبار امروز