خوشا به حال خریداران بار اول خانه! دولت برای کمک به شما در بازپرداخت وام مسکن کمک مالی می کند

Submitted on س., 09/03/2019 - 17:48

آنچنانکه قیمت خانه بالا می رود، بخصوص قیمت خانه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو، جوانان در مورد خرید خانه نگران می شوند. اما اخیراً خبر خوبی از طرف دولت فدرال کانادا انتشار یافته است که معیارهای جدیدی برای تشویق به خریداران دست اولی خانه معرفی می کند.

در روز ۲۹ آگوست، دولت فدرال، Duclo Jean-Yves Duclo وزیر توسعه ی اجتماعی و امور کودکان در ریچموند هیل و یورک اعلام کرد که کانادا به طور رسمی از تاریخ دوم سپتامبر معیارهای تشویق خریداران دست اول را اعلام می کند. این معیار تهیه ی مقدار معینی پول می باشد که ( پول مشوق ) نام دارد تا به خریدار دست اول خانه کمک کند تا هر ماه از هزینه های پرداخت مورتگیج بکاهد.

اگرچه هر فردی باید توجه کند که حتماً واجد شرایط باشد تا از این موقعیت استفاده کند. افراد باید خریدار خانه برای بار اول باشند، درآمد سالانه شان بیش از ۱۲۰ هزار دلار در سال نباشد و مبلغ پرداختی مورتگیج به اضافه ی مبلغ پول تشویقی دولت نباید بیش از چهار برابر درآمد سالانه ی خانواده ی فرد تقاضا کننده باشد.

معیارهای سیاست های خاص شامل موارد زیر می شود:
*برای خرید خانه مورد نظر می توانید مبلغ تشویقی 5٪ دریافت کنید. برای خرید خانه های جدید می توانید 5٪ یا 10٪ پاداش دریافت کنید.
*برای ساخت خانه ی جدید ۵٪ مبلغ تشویقی تعلق می گیرد.
*تشویق برای تهیه و ساخت خانه های جدید می باشد.
*نیازی نیست که بازپرداخت به موقع باشد و هیچ بهره ای نباید برای این پول این تشویق پرداخت شود. وام گیرنده می تواند مبلغ تشویقی را در هر زمانی بدون پرداخت جریمه دوباره پرداخت کند.
*سهمی که دولت برای خرید خانه با خریدار شریک می شود با توجه به قیمت خانه تغییر می کند.
*خریدار باید مبلغ پرداختی را بعد از ۲۵ سال در زمان فروش ملک بپردازد.
اگر یک خانواده بخواهد خانه ای با قیمت ۵۰۰ هزار دلار بخرد، این طرح می تواند ۲۸۶ دلار در ماه و ۳۴۳۰ دلار در سال برای خانواده پس انداز کند.

Duclos گفت هدف دولت این است که قشر متوسط و زحمتکش که به سختی کار می کنند جایی امن، راحت و ارزان برای زندگی پیدا کنند. این طرح به حدود ۱۰۰ هزار خانواده در کانادا کمک می کند تا صاحب خانه شوند.

بنا به گزارش تورنتوپرشنز، در یک کنفرانس خبری، دولت طرح تازه اجرایی شده ی مالی به نام Shared Equity Loan Provider (SEMP) را معرفی کرد. این برنامه می تواند به مورتگیج دهنده کمک کند و برای کانادایی ها این امکان را فراهم آورد تا به خانه ی رؤیایی خود با قیمت ارزان برسند.

وجه SEMP پنج ساله می باشد که در ماه جاری با مجموع ۱۰۰ میلیون دلار وام برای کمک به واجدان شرایط که در دو گروه قرار دارند اختصاص داده شده است.
گروه اول هزینه ای است که قبل ساخت و ساز شروع می شود تا اینکه پروژه ی خانه ی جدید شروع شود. گروه دوم جریان پول برای خرید خانه است تا اینکه این پول برای مورتگیج تقسیم شود و اجازه دهد که مؤسسات اعطای مورتگیج، سهم مورتگیج را مستقیماً به خریدار بپردازد. سازمان غیر انتقاعی دولتی در تمامی سطوح و سازمان های انتقاعی می توانند برای این وام درخواست کنند.

Richmond Hill Congressman Ma Wanli، که در این کنفرانس خبری شرکت داشت گفت که بنا بر استراتژی املاک دولت فدرال، صدها دلار به این منظور برای بسیاری از خانواده ها که بتوانند غذای سالم داشته باشند و برای ورزش کودکان پس انداز شده است. Deb Schulte، عضو شورای منطقه ای King-Vaughan نیز دراین کنفرانس خبری حضور داشت.
تورنتوپرشنز

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز