رهبران آمریکا و اسرائیل دربارۀ مقابله با تهدیدهای ایران گفتگو کردند

Submitted on پ., 03/09/2023 - 09:29

پیش از شروع گفتگوها، بنیامین نتانیاهو خطاب به خبرنگاران گفت که برنامۀ مشترک اسرائیل و آمریکا جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی، مقابله با سیاست تهاجمی این کشور در منطقه و پیشبرد صلح و آبادانی در خاورمیانه است.

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه‌ای که به مناسبت این ملاقات منتشر کرد اعلام نمود که هدف از گفتگوهای امروز میان لوید آستین و بنیامین نتانیاهو تأکید بر همکاری راهبردی دو کشور و نیز بررسی افزایش تنش‌ها میان اسرائیل و فلسطینیان است. بیانیه وزارت دفاع آمریکا سپس تصریح کرده است که در این ملاقات نمایندگان دو کشور دربارۀ تهدیدهای ایران در منطقه نیز گفتگو و همچنین توافق کردند که همکاری های خود را در مقابل تهاجم‌های ایران افزایش دهند. وزیر دفاع آمریکا در این ملاقات بار دیگر تأکید کرد که این کشور هرگز به ایران اجازۀ دستیابی به سلاح اتمی را نخواهد داد.

ژنرال آستین در گفتگو با نخست‌وزیر اسرائیل بر نتایج مرگبار توسعۀ همکاری‌های نظامی روسیه و ایران در اوکراین و تاثیرات منفی آن بر خاورمیانه نیز تأکید کرد.

در آستانۀ این ملاقات "لوک دو بروشه" در تفسیری در سرمقالۀ هفته‌نامۀ فرانسوی "لوپوئن" نوشت : اسرائیل که این روزها سخت درگیر منازعات داخلی است در عین حال ناگزیر از رویارویی با نخستین بمب اتمی جمهوری اسلامی است.

سرمقاله‌نویس "لوپوئن" به اظهارات معاون وزیر دفاع آمریکا اشاره کرده که به تازگی به نمایندگان کنگرۀ این کشور گفت که جمهوری اسلامی ایران تنها دوازده روز با تولید مواد لازم برای ساختن نخستین بمب اتمی خود فاصله دارد.

"لوک دوبروشه" گفته است که این خبر نه فقط برای اسرائیل، بلکه نیز برای اروپا نگران‌کننده است. زیرا وقوع دومین منازعۀ نظامی پس از جنگ اوکراین در محیط نزدیک اروپا افزایش قیمت انرژی را در پی خواهد داشت و ضربات سختی به اقتصاد اروپا وارد خواهد آورد.    

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز