زلزله بزرگ در سیستم مشاوره املاک؛ ایالات متحده کمیسیون های استاندارد را حذف کرده است که ممکن است کانادا را تحت تاثیر قرار دهد

Submitted on جمعه, 03/15/2024 - 21:08

به گزارش سی ان ان، انجمن ملی املاک و مستغلات روز جمعه توافقی را با یک گروه فروش خانه اعلام کرد و موافقت کرد که با پرداخت ۴۱۸ میلیون دلار خسارت و حذف قوانین کمیسیون، به یک دعوای ضد انحصار پایان دهد. استاندارد کمیسیون ۶ درصد دیگر وجود ندارد و این حرکتی است که انتظار می رود به طور قابل توجهی هزینه خرید و فروش خانه را کاهش دهد. این تغییر قانون در ایالات متحده ممکن است مستقیماً بر سیستم کمیسیون کارگزاری املاک و مستغلات کانادا تأثیر بگذارد.

به گزارش BNN، یک دعوای دسته جمعی در سراسر کشور که صنعت معاملات املاک را به افزایش کمیسیون متهم می کند در کانادا در جریان است و یک کارشناس گفت که می تواند تغییرات عظیمی را در بازار املاک و مستغلات ایجاد کند. در اکتبر سال گذشته، دادگاه میسوری در ایالات متحده حکم داد که شاکی در این نوع دعوا ۱/۸ میلیارد دلار خسارت دریافت کرده است که ممکن است بر دعاوی دسته جمعی در کانادا تأثیر بگذارد.

بر اساس گزارش ها، یک دعوای دسته جمعی که ماه گذشته در دادگاه فدرال ارائه شد، ۷۲ دفتر منطقه ای مختلف املاک و مستغلات، ۱۰ صاحب امتیاز املاک و مستغلات و هشت شرکت کارگزاری املاک را به عنوان متهم معرفی کرد.

والتر ملانسون، یکی از بنیانگذاران و تحلیلگر بازار PropertyGuys.com، به BNN بلومبرگ گفت: این دعوای دسته جمعی بسیار مهم و بسیار بزرگ است.

در سپتامبر گذشته شکایتی علیه هیئت املاک و مستغلات تورنتو (TRREB) به نمایندگی از فروشندگان خانه در منطقه تورنتو بزرگ مطرح شد.

هیچ یک از اتهامات هنوز در دادگاه ثابت نشده است.

در آخرین دعوای تعیین قیمت ادعا شده است که یک ترتیب نانوشته معروف به "قاعده کمیسیون دلالی خریدار" که در بسیاری از معاملات املاک مسکونی رایج شده است، قانون رقابت را نقض می کند.

طبق این کنوانسیون، زمانی که فروش خانه بسته می شود، فروشنده معمولاً به کارگزار کمیسیونی می پردازد که بخشی از کل قیمت فروش است. به طور معمول، این هزینه بین کارگزاران نماینده فروشنده و خریدار اغلب به طور مساوی تقسیم می شود.

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، این مورد در مورد کوین مک فال، ساکن میلتون در منطقه تورنتو بزرگ است که شاکی نامبرده در دعوای دسته جمعی است. در اسناد دادگاه، مک فال مدعی شد که خانه خود را در ماه می فروخته و ۵ درصد کمیسیون فروش پرداخت کرده است که نیمی از آن به نمایندگی خریدار رفته است.

این شکایت ادعا می‌کند که این سیستم دلال‌های خریدار را تشویق می‌کند تا مشتریان خود را از فروشندگانی که کمیسیون‌های کمتری ارائه می‌دهند دور کنند و در نتیجه به‌طور مصنوعی در طول زمان کمیسیون‌ها را افزایش دهند.

ملانسون گفت: "ما در مورد قوانینی صحبت می کنیم که سیاست ها را هدایت می کند، سیاست هایی که رفتار را هدایت می کند و رفتاری که منجر به نتایج می شود."

ملانسون گفت که این اتهامات در کانادا مانند ایالات متحده است.

وکلای مدافع این دعوای دسته جمعی ادعا می کنند که قوانین خاصی از رقابت در صنعت دلالی خریدار جلوگیری می کند و منجر به کمیسیون های املاک و مستغلات به طور کاذب می شود، بنابراین تمرکز واقعی بر این موضوع است.

CREA می گوید این اتهامات "بی اساس" هستند

دعوی حقوقی دسته جمعی در سراسر کشور ادعا می کند که انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) به شرکت های کارگزاری کمک کرده است تا طرح به اصطلاح تثبیت قیمت را تسهیل کنند.

CREA گفت این اتهامات "بی اساس" است.

CREA در بیانیه ای به BNN Bloomberg گفت: CREA به مقاومت قاطعانه در برابر این اتهامات ادامه خواهد داد.

این انجمن ادعا می‌کند که سیستم فهرست‌بندی آن «یک بازار تعاونی کارآمد و مؤثر است که نمایندگان املاک و مستغلات را به نمایندگی از فروشندگان و خریداران خانه‌های کانادایی گرد هم می‌آورد و برای رقابت و هم به نفع مصرف‌کنندگان است».

پیش بینی می شود هزینه خرید و فروش خانه به میزان قابل توجهی کاهش یابد

طبق گزارش TD Cowen Insights انتظار می رود کمیسیون املاک و مستغلات ایالات متحده بین ۲۵٪ تا ۵۰٪ کاهش یابد.

برای یک خانه برای فروش در ایالات متحده با میانگین قیمت فروش 417000 دلار، فروشندگان بیش از 25000 دلار هزینه کارگزاری می پردازند. این هزینه ها به خریداران منتقل می شود و باعث افزایش قیمت خانه در ایالات متحده می شود.

به گفته TD Cowen Insights، این هزینه می تواند از ۶۰۰۰ دلار به ۱۲۰۰۰ دلار کاهش یابد.

کوین سیرز، رئیس انجمن ملی مشاوران املاک در بیانیه ای گفت: «در حالی که تسویه حساب پرهزینه است، ما معتقدیم که مزایایی که برای صنعت ما به همراه خواهد داشت ارزش آن را دارد.

برخی از تحلیلگران تخمین می زنند که کمیسیون املاک و مستغلات در کانادا در نتیجه اقدامات قانونی ممکن است تا ۳۰ درصد کاهش یابد.

ملانسون گفت این تغییری است که امیدواریم در بازار شاهد آن باشیم.

تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز