زلنسکی در پارلمان اروپا: ما در نبرد با روسیه، از ارزش‌های اروپایی دفاع می کنیم

Submitted on پ., 02/09/2023 - 12:09

به گزارش لوموند، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین، در دومین روز از سفر اروپایی خود، پس از ورود به بروکسل پایتخت بلژیک، همچون یک قهرمان مورد استقبال قرار گرفت.

رئیس جمهوری اوکراین ابتدا مورد استقبال نمایندگان پارلمان اروپا قرار گرفت که او را مورد تشویق قرار دادند. سپس شارل میشل رییس شورای اروپا، خطاب به زلنسکی گفت: «به خانه خوش آمدید، به اتحادیه اروپا خوش آمدید».

زلنسکی همچنین در کنار روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا، به سرود ملی اوکراین گوش سپرد که این روز را «روزی تاریخی برای اروپا» قلمداد کرد.

به گزارش لوموند، زلنسکی در جریان سخنرانی در پارلمان اروپا، ضمن قدردانی از سران اتحادیۀ اروپا برای حمایت‌های بی دریغ آنها از اوکراین در چند ماه اخیر، گفت: «ما تنها از خاک خود دفاع نمی کنیم، بلکه ما از خانۀ اروپایی خود دفاع می کنیم».

زلنسکی در ادامه هشدار داد که باید اقدامات حمایتی بیشتری برای اوکراین انجام شود و تصریح کرد: «ما به توپخانه، مهمات، تانک‌های مدرن، موشک‌های دوربرد و هواپیماهای جنگنده مدرن نیاز فوری داریم تا بتوانیم از متجاوز به خاک خود، پیشی بگیریم».

LIVE - press conference with @ZelenskyyUa and @vonderleyen #EUCO https://t.co/KqWUgUdoZh

به گزارش لوموند، ولودیمیر زلنسکی در ادامه خواستار اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدتر علیه روسیه شد و گفت: «این لحظه برای اوکراین که از پیشروی‌های اخیر نیروهای روسیه در دونباس و حملات سنگین این کشور در هفته‌های آینده نگران است، بسیار مهم و کلیدی است».

بنا به نوشتۀ لوموند، اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، از زمان آغاز تهاجم نظامی روسیه به خاک اوکراین، دست کم ۶۷ میلیارد یورو کمک نظامی، مالی و بشردوستانه به کی‌یف ارائه کرده اند.

اخیراً رهبران بریتانیا، فرانسه و آلمان در جریان دیدار با زلنسکی در لندن و پاریس، بر ادامۀ حمایت‌های نظامی خود از اوکراین تأکید کردند.

این در حالی است که دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین، روز پنجشنبه نسبت به دخالت فزایندۀ آلمان، بریتانیا و فرانسه در درگیری میان روسیه و اوکراین، هشدار داد.

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز