ژنرال هالوی : تحولات منفی در ارتباط با ایران در حال شکل‌گیری است

Submitted on س., 05/23/2023 - 10:31

هرتسی هالوی گفت که اسرائیل توانایی ضربه زدن به حکومت ایران را دارد و نسبت به تحرکات آن در اطراف اسرائیل بی تفاوت نیست ضمن این که خود حکومت ایران نیز به سختی می‌تواند نسبت به سیاست اسرائیل بی تفاوت باشد. رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل سپس گفت که هر یک از دشمنان اسرائیل نشان و ردپایی از حکومت ایران دارند.

هالوی در جای دیگری از سخنانش با اشاره به ازسرگیری مناسبات عربستان و ایران گفت که به گمان او این نزدیکی ناشی از اعتماد عربستان و دیگر کشورهای عرب منطقه به حکومت ایران نیست، بلکه ناشی از ارادۀ کاستن از تنش‌ها و پیشگیری از وقوع جنگ در منطقه است.

رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل سپس بر اهمیت آمادگی این کشور برای رویارویی با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد. او گفت که ارتش اسرائیل توانایی نبرد در حیاط خلوت ایران را دارد و باید ظرفیت‌های خود را تقویت کند. هالوی تصریح کرد که مساحت ایران هفتاد برابر اسرائیل است و تولید ناخالص آن با اسرائیل برابری می‌کند، اما، سرانۀ تولید ناخالص اسرائیل چهار برابر سرانۀ تولید ناخالص ایران است و این فرصت و کیفیتی مهم برای اسرائیل به شمار می‌رود

هرتسی هالوی بی آن که به رزمایش اخیر حزب‌الله در نزدیکی اسرائیل اشاره بکند، تأکید کرد که حزب‌الله میل ندارد وارد جنگ تمام عیار با اسرائیل شود. وی در عین حال گفت که جمهوری اسلامی ایران از سوریه به عنوان فضای نبرد بالقوه (علیه اسرائیل) استفاده می‌کند و اسرائیل نیز نسبت به این موضوع بی تفاوت نیست. با این حال، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل به بشار اسد یادآوری کرد که هر کشوری که به جمهوری اسلامی ایران اتکاء کرده، امروز به کشوری ورشکسته تبدیل شده است و اگر وی حقیقتاً خواستار بازسازی سوریه پس از جنگ داخلی در این کشور است، باید این مهم را مد نظر قرار دهد.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز