آیا روی بهبود بازار مسکن در بهار حساب می کنید؟ هم خریداران و هم فروشندگان باید هوشیار باشند

Submitted on چ., 03/13/2024 - 21:44

فایننشال پست امروز مقاله ای منتشر کرد که در آن اعلام کرد که "بازیابی" بازار املاک و مستغلات کانادا با یک آزمون واقعیت روبرو است. کاهش فروش و افزایش فهرست های جدید نشان می دهد که در حال حاضر هیچ انتظاری وجود ندارد که بازار املاک و مستغلات بهبود یابد. .

در این مقاله آمده است که فروش مسکن در چند بازار عمده کانادا در ماه گذشته پس از افزایش در دسامبر سال گذشته و ژانویه امسال کاهش یافته است، که نشان می‌دهد هنوز برای امید به بهبود در بازار مسکن خیلی زود است.

رابرت هوگ، اقتصاددان رویال بانک کانادا (RBC) روز جمعه در گزارشی گفت: "هرکسی که انتظار حرکت آرام در بازار مسکن را داشت، در ماه فوریه یک بررسی واقعی دریافت کرد."

هوگ گفت، کاهش ماه فوریه تا حدی سودهای دو ماهه قبل را معکوس کرد و یادآور این بود که «توان خرید چالش برانگیز» همچنان مانع خریداران خانه می شود.

با این حال، فروشنده برگشت. هاگ تخمین زد که فهرست های جدید در ونکوور، فریزر ولی، ادمونتون، همیلتون و مونترال در مقایسه با ماه قبل بین ۳ تا ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی گفت: «ما گمان می‌بریم فروشندگانی که در پاییز بازار را از دست داده‌اند، ممکن است با فعالیت فعال‌تر بازار مسکن در ماه های دسامبر و ژانویه ماه تشویق شده باشند و زودتر وارد بازار بهار آینده شوند. با این حال، افزایش موجودی نتوانست خریداران را جذب کند.

فروش در تورنتو، بزرگترین بازار املاک و مستغلات کانادا، ۱۲ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش یافت و نیمی از سود دو ماه قبل را معکوس کرد.

هوگ می‌گوید: «این نوسان ممکن است نشانه‌ای از اتقاقاتی در آینده باشد، با عدم قطعیت نرخ بهره و قیمت پایین که خریداران و فروشندگان را برای مدتی در آینده محتاط نگه می‌دارد.»

فروش خانه در ونکوور در حال حاضر "از لحاظ تاریخی ضعیف" و ۲۳ درصد کمتر از میانگین ۱۰ ساله است.

"ما انتظار نداریم که این ضعف به این زودی کاهش یابد. خرید خانه در ونکوور بسیار دشوار است و این همچنان یک محدودیت عمده برای خریداران خانه خواهد بود."

بنا بر گزارش تورنتوپرشنز، در حال حاضر، فروشندگان با افزایش ۳۱ درصدی تعداد فهرست‌های جدید با افزایش حتی بیشتر در ژانویه در حال هجوم به بازار هستند.

بازار کلگری، شلوغ ترین و داغ ترین بازار کانادا نیز در ماه فوریه رونقی نداشت . RBC تخمین می زند که فروش خانه ۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است که رشد در دو ماه قبل را معکوس کرده است.


فروش خانه ۶۰ درصد بالاتر از سطح قبل از همه گیری است و تقاضا به دلیل رشد جمعیت همچنان قوی است.

قیمت مسکن نیز اندکی افزایش یافت. شاخص های قیمت مسکن MLS در تورنتو و ونکوور برای اولین بار در چند ماه گذشته افزایش یافت.

هوگ هشدار داد که انتظار افزایش شدید قیمت مسکن را نداشته باشید. RBC انتظار دارد که قیمت مسکن در کوتاه مدت به طور کلی ثابت بماند و اگر تعداد زیادی از فروشندگان که ممکن است برخی از آنها مضطرب شوند و به ورود به بازار ادامه دهند، ممکن است کاهش یابد.

او گفت: "ما معتقدیم تا زمانی که نرخ بهره به میزان قابل توجهی کاهش پیدا نکند، که انتظار داریم در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ رخ دهد، یک بهبود قوی و پایدار بتواند شکل بگیرد."
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز