قیمت مسکن سقوط کرد، وام های خرید شکست خورد!

Submitted on س., 06/21/2022 - 20:05

خانه را ۱۱۰ هزار دلار ارزان تر بخرید!
بازار پررونق املاک و مستغلات در یک لحظه با سرعت افزایش سریع و مستمر نرخ بهره بانک مرکزی مسیر خود را معکوس کرده است؛ از بازار فروشندگان قوی که در آن قیمت‌ها افزایش می‌یافت ومردم برای خرید خانه‌ها هجوم می‌آورند و سر و دست می شکستند تا اکنون که فهرست‌ها سر به فلک کشیده، و خانه های بیشتر و بیشتر از قیمت افتاده اند. این اتفاق طی دو یا سه ماه رخ داد.

وام خریدار شکست خورد، صاحب خانه ۱۱۰۰۰۰ دلار قیمت خانه را پایین آورد
زهال حبیبی، ساکن تورنتو، که به خانه جدید حومه شهر خود نقل مکان نکرده است، در حال حاضر گریه می کند: "ما تصمیم بسیار بدی گرفتیم."

در ماه مارچ سال جاری، او و خانواده اش یک خانه سه خوابه را به قیمت ۹۲۰ هزار دلار خریدند و سپس قیمت با سرعت برق شروع به سقوط کرد.

در ماه می، زمانی که وام دهنده خانه را ارزیابی کرد، ارزش تخمینی آن به ۸۰۰ هزار دلار کاهش یافت و ارزیابی دوم چند هفته بعد به ۷۴۰ هزار دلار رسید! زن و شوهر واقعا گریه می کنند و مضطرب هستند، اما هنوز باید معامله خانه را تکمیل کنند.

نمی توان نادیده گرفت که آنها به دلیل کاهش قیمت مسکن اصلا نتوانستند اصل وام را دریافت کنند، بنابراین حتی می خواستند معامله را رها کنند. اما این زوج فروشنده در کمال تعجب، در واقع ۱۱۰ هزار دلار قیمت را کاهش دادند تا به آنها اجازه داده شد تا فروش خانه را تکمیل کنند!

حبیبی گفت: «ما نمی دانستیم بازار فرو می ریزد.» او فقط از فروشنده خواست تا قیمت را پایین بیاورد با این فکر که آن را امتحان کند. خرید آن معامله نهایی ۸۱۰ هزار دلار بود.

اما حتی این قیمت باز هم ۷۰ هزار دلار بالاتر از قیمت تخمینی بود! بنابراین حبیبی ها از خانه جدید خود کاملاً ناراضی بودند و همچنان نگران بودند زیرا مطمئن نبودند که آیا بازار در نهایت سقوط می کند یا خیر.

بسیاری از خریداران به دام افتاده اند
جان پاسالیس از Realosophy Realty Inc. بر اساس تجربه کاری اخیر خود گفت: "در حال حاضر فروشندگان زیادی در بازار به دام افتاده اند و این فشار نزولی زیادی بر قیمت ها وارد می کند."

او می‌گوید بازار مسکن مانند یک زنجیره غذایی کار می‌کند: خریدارانی که برای اولین‌بار یک خانه اولیه را از شخصی می‌خرند؛ آن شخص از پول آن برای خرید خانه بزرگ‌تر از شخص دیگری استفاده می‌کند، صاحب خانه بزرگ‌تر ممکن است خانه بزرگ‌تری بخرد. به همین ترتیب زنجیر وار ادامه می یابد...

شکستن هر یک از این پیوندها می‌تواند منجر به یک واکنش زنجیره‌ای شود. وقتی یکی از طرفین نتواند یک معامله را تکمیل کند، ممکن است به این معنا باشد که طرف دیگر نمی‌تواند معامله دیگری را انجام دهد و بحران نقدینگی متعاقب آن ممکن است باعث شود فروشندگان برای فروش ملک به صورت نقدی قیمت‌ها را برای فروش سریع کاهش دهند.

در دو هفته گذشته جان به تنهایی در معرض حداقل ۲۰ سند قرار گرفته است که همه مربوط به عدم توانایی خریدار در انجام قرارداد خرید بوده است. حتی تصور می کرد که این مدل کسب و کار برای مدتی طولانی خواهد بود.

ورود به بازار خریدار
چرخش بازار نه تنها در شرق کشور، بلکه در ونکوور نیز اتفاق افتاده است. داده های نظرسنجی گزارش املاک و مستغلات Greater Vancouver Rennie Review نشان می دهد که حتی گران ترین و داغ ترین بازار مسکن در بازار خانه های تک خانواری در ونکوور بزرگ وارد یک بازار متعادل شده است، در وست ونکوور خانه‌های یک خانواری در دست بازار خریداران است.

داده ها نشان می دهد که در ماه می ۲۰۲۲، نسبت فروش به فهرست خانه های مستقل در غرب ونکوور۱۱ درصد کاهش یافته است که بازار خریدار است.

گزارش شده است که وقتی این نسبت بالای ۲۰ درصد است، بازار، بازار فروشنده است؛ وقتی نسبت بین ۱۲ تا ۲۰ درصد است، بازار متعادل است؛ وقتی نسبت زیر ۱۲ درصد است، بازار، بازار خریدار است.

این تحلیل بر این باور است که قیمت‌های فروش خانه‌های تک‌خانواری در ونکوور وست و حجم فروش ضعیف بوده است، به طوری که فروش خانه‌های تک‌خانوار در این منطقه در ماه می ۱۴ درصد و نسبت به ماه می۲۰۲۱ به میزان ۳۲ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. .

یکی از گران‌ترین جوامع تک‌خانواری در مترو ونکوور، قیمت متوسط ​​یک خانه تک‌خانواری در غرب ونکوور می باشد که در ماه می ۳/۶ میلیون دلار بود که ۴ درصد نسبت به آپریل کاهش داشت و تنها ۰/۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

در همان زمان، فهرست ها همچنان در حال افزایش هستند و ماه به ماه از پایین ترین نقطه در دسامبر سال گذشته و ژانویه امسال صعود می کنند.

گزارش املاک و مستغلات rennie در ماه جون ۲۰۲۲ پیش‌بینی می‌کند که کل بازار املاک و مستغلات مترو ونکوور، از جمله خانه‌های قطاری و آپارتمان‌ها، در تابستان امسال وارد بازار متعادلی می‌شود.

تحلیل نشان داد که بازار از اینرسی خاصی برخوردار است و عرضه فعلی خانه‌های بورسی همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد و فروش سرد است یا به صورت اینرسی ادامه خواهد داشت، بنابراین بازار متعادل یا بازار خریدار درتابستان ظاهر می‌شود.

بحران و بحران، خطر ولی فرصت وجود دارد
لیورمور ساکن انتاریو به صراحت گفت که منتظر فرصتی برای "خرید کف قیمت" است!

او گفت که مالک ۲۰ خانه در حدود یک ساعت در شمال تورنتو است و در اوایل سال جاری چهار مورد از ۲۰ ملک خود را فروخت، زیرا "احساس ترس در بازار" بر او غالب شد.

در مواجهه با اصلاحات و تعدیل‌های بازار، لیورمور گفت که او اصلاً مضطرب نیست و منتظر است تا بازار در جای خود تنظیم شود تا واقعاً به انتها برسد و سپس شروع به خرید کند. ، ممکن است معاملات بیشتری انجام شود، آن دسته از معاملاتی که قرارداد را به هم بزنند یا زنجیره سرمایه را مختل کنند، بازار مسکن را به پایان می رسانند و ثبات را در بازار مسکن ایجاد می کنند که فرصت جدیدی برای سرمایه گذاران خواهد بود.
تورنتوپرشنزداتکام
https://www.torontopersians.com/

منبع
torontoPersians
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز