یک نماینده مجلس: پول واحد شانگهای ایجاد شود | پیمان‌های پولی راهکار مقابله با مافیای ارزی

Submitted on ش., 03/04/2023 - 00:41

 به گزارش همشهری آنلاین، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، با اشاره به نوسانات بازار ارز اظهار داشت: ما امروز با جنگ اقتصادی دشمن علیه کشورمان مواجه هستیم و این مسئله بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی تاکید کرد: باید در راستای خنثی سازی تاثیر دلار و یورو بر اقتصاد کشور و مقابله با مافیای ارزی باید انعقاد پیمان‌های پولی دوجانبه و چندجانبه را در دستور کار قرار دهیم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: راه اندازی واحد پولی به نام شانگهای همانند واحد پول یورو در اروپا، می تواند گشایش های زیادی را از نظر اقتصادی برای کشورهای عضو پیمان شانگهای از جمله کشورمان به همراه داشته باشد.

ابوترابی خاطرنشان کرد: ۸۵ درصد مبادلات ایران با کشورهای دوست و منطقه انجام می‌شود و ما می‌توانیم برای داد و ستد از واحدهای پولی یکدیگر استفاده کنیم که این مسئله به رواج و رونق پول ملی کشورهای طرف مبادله نیز منجر خواهد شد.

وی افزود: مدیران دولت و مجلس فقط مسئولیت اعلام دشمنی، دشمنان علیه ملت ایران را ندارند بلکه باید به مقابله با توطئه های دشمنان بپردازند، و ثبت خرید و فروش ارز در سامانه بهترین راه برای مقابله با مافیا در بازار ارز است‌.

عضو شورای مرکزی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس با بیان اینکه باید فروش فیزیکی ارز و سکه و شمش توسط صرافی‌ها ممنوع شود و خرید و فروش طلا و ارز از طریق سامانه انجام شود، اظهار داشت: با خرید و فروش ارز و سکه از طریق سامانه می توانیم جلوی مافیا در این حوزه را بگیریم چرا که با نظارت دقیق و ایجاد سامانه جلوی تخلفات با سهولت بیشتری گرفته می شود.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز