یک مهاجم در فرانسه شش نفر از جمله چهار کودک ۳ ساله را با چاقو زخمی کرد

Submitted on پ., 06/08/2023 - 14:35

خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی حال ۳ تن از زخمی شدگان حمله صبح روز پنج‌شنبه را وخیم گزارش کرده و نوشته است که آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

در همین حال، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه با انتشار پیام در توییتر حمله اخیر را «ناجوانمردانه» خواند و به شدت محکوم کرد. امانوئل ماکرون با ابراز همدردی با قربانیان این حادثه نوشت: «ملت در شوک به سر می‌برد».

Attaque d’une lâcheté absolue ce matin dans un parc à Annecy. Des enfants et un adulte sont entre la vie et la mort. La Nation est sous le choc. Nos pensées les accompagnent ainsi que leurs familles et les secours mobilisés.

افزون بر وی، ژرالد دارمنن، وزیر کشور فرانسه نیز که قرار است به زودی به محل حادثه برود، دستگیری مهاجم این حادثه توسط نیروهای پلیس را در یک پیام توییتری تایید کرد.

Plusieurs personnes dont des enfants ont été blessés par un individu armé d’un couteau dans un square à Annecy. L’individu a été interpellé grâce à l’intervention très rapide des forces de l’ordre.

به گزارش خبرگزاری فرانسه و به نقل از منابع  پلیس این کشور، فردی که حوالی ساعت ۹ و ۴۵ دقیقه بامداد روز پنج‌شنبه به کودکان در شهر انسی حمله کرد یک پناهجوی اهل سوریه است.

این مرد متولد سال ۱۹۹۱، پیش از پناهندگی در فرانسه به مدت  ۱۰ سال در سوئد زندگی کرده است. تاکنون جزئیات بیشتری در مورد انگیزه وی از دست زدن به چنین حمله‌ای منتشر نشده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز