افشاگر سیسمونی‌گیت به دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از فعالیت در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی محکوم شد

Submitted on پ., 07/21/2022 - 12:57

وحید اشتری، افشاگر ماجرای موسوم به سیسمونی گیت، در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «دو سال حبس تعزیری و ممنوعیت از هرگونه فعالیت در فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های مکتوب، سخنرانی و یا هر چیز دیگر، بابت افشای خبر سیسمونی نوه آقای قالیباف و خیریه آقای حسین طائب و مطالب مرتبط با هولدینگ یاس و ...».

بر اساس حکم قضایی صادر شده برای وحید اشتری، این فعال جناح موسوم به جوانان عدالت‌خواه، علاوه بر ممنوعیت فعالیت در فضای حقیقی روزنامه‌ها و انجام سخنرانی، وی از هرگونه فعالیت در فضاهای مجازی همچون توییتر، اینستاگرام یا فیس‌بوک، منع شده است. این فعال اصولگرا، بر اساس این حکم، موظف به بستن تمامی صفحات خود در شبکه‌های اجتماعی شده است.

بر اساس این حکم که وحید اشتری، تصویری از آن را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده است، «رای صادره غیابی» بود و وی فرصت دارد ظرف مهلت بیست روز واخواهی و سپس ظرف مهلت بیست روز دیگر اعتراض خود را در دادگاه تجدیدنظر استان تهران اعلام نماید.

آنگونه که وحید اشتری، افشاگر سیسمونی‌گیت عنوان کرده است، پرونده علیه وی با اعلام جرم از سوی «یک نهاد امنیتی تشکیل شده است».

در روز ۳۰ فروردین، گزارشی درباره سفر اعضا خانواده محمدباقر قالیباف در شبکه‌های مجازی منتشر شد. این افشاگری که به ماجرای «سیسمونی‌گیت» شهرت یافت، به سرعت با موضع‌‌گیری افراد نزدیک به محمدباقر قالیباف مواجه شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، زهرا مشیر، همسر رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، به همراه مریم قالیباف، دختر رییس مجلس و امیررضا بحیرایی داماد قالیباف، که به ترکیه سفر کرده بودند به دلیل میزان زیاد چمدان‌ها و حجم زیاد بار، در فرودگاه ترکیه با مشکل روبرو شدند. در پی افشاگری درباره «سیسمونی‌گیت»، ادعای خرید دو واحد آپارتمان در ترکیه توسط خانواده محمدباقر قالیباف نیز مطرح شد.  

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز