یک عضو نیروی قدس پیش از ترور یک مقام اسرائیلی در پرو دستگیر شد

Submitted on ش., 03/09/2024 - 13:08

پلیس پرو با اعلام این خبر، دیروز جمعه هشتم مارس، تصریح کرد که مجید عزیزی قصد داشته یک مقام اسرائیلی را در جریان نشست "آپک" (سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام) در سال جاری ترور کند. به گفتۀ پلیس پرو، مجید عزیزی با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی بین‌المللی دستگیر شده و این سرویس ها اطلاعات مهمی را دربارۀ او پس از ورودش به لیما در اوایل ماه جاری در اختیار مقامات پرو گذاشتند.

یک سخنگوی پلیس پرو گفته است که دستگیری مجید عزیزی باید به سرعت صورت می‌گرفت، زیرا نامبرده قصد داشته پس از تشکیل یک سلول تروریستی برای کشتن یک شهروند اسرائیلی به سرعت خاک پرو را ترک کند. پلیس پرو در جستجوی یک شهروند سوم پرویی است که مسئولیت قتل شهروند اسرائیلی را برعهده داشته است.

مقامات پرویی به دلایل امنیتی از اعلام هویت شهروند اسرائیلی که قرار بوده کشته شود، خودداری کرده‌اند. به گفتۀ وزیر کشور پرو، مجید عزیزی، به عنوان عضو نیروی قدس سپاه پاسداران در شماری از توطئه‌ها و سوءقصدهای تروریستی حکومت ایران علیه اسرائیلی‌ها نقش و دست داشته است. مجید عزیزی در سوم مارس گذشته وارد لیما و بعد از کشیدن پول از یک خودپرداز  دستگیر شد. او و دو پرویی دستگیر شده ابتدا به مدت پانزده روز به اتهام تروریسم در بازداشت خواهند بود.   

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز