وزیر اقتصاد اسرائیل از رهبران ایران خواست «حقیقتاً، حقیقتاً» نگران باشند و شب نخوابند

Submitted on س., 06/06/2023 - 10:30

او  در ادامه تصریح کرد : "قضایا خیلی روشن است : ما هرگز، هرگز به رهبران ایران اجازه نخواهیم داد که به قدرت هسته‌ای دست یابند." وزیر اقتصاد اسرائیل سپس افزود : "رهبران ایران باید عمیقاً نگران باشند، زیرا، آنان به آستانۀ دستیابی به سلاح اتمی نزدیک شده‌اند و باید بدانند که شب نمی‌توانند بخوابند، زیرا ما هرگز اجازه نخواهیم داد که جمهوری اسلامی ایران به سلاح اتمی دست یابد." وزیر اقتصاد اسرائیل در پایان تأکید کرد که رهبران ایران "باید حقیقتاً، حقیقتاً نگران باشند."

نیر برکت در ادامه به "دوستان آمریکایی" اسرائیل یادآوری کرد که دو کشور با یکدیگر هم‌نظر هستند. او در عباراتی عمومی  تلویحاً گفت که اسرائیل و "مابقی جهان آزاد" حاضرند در عملیاتی مشترک به رهبری آمریکا علیه برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی ایران به اقدام نظامی مبادرت کنند.

نیر برکت گفت : "...برای ما انجام این کار در اسرائیل در همکاری با مابقی جهان آزاد به رهبری آمریکا آسان‌تر است. این انتظار من است و امیدوارم که ایران هر چه سریعتر متوجه شود که نباید با ما بازی کند."

در روزهای گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در نشست کابینۀ امنیتی این کشور که همزمان با رزمایش دوهفته‌ای ارتش اسرائیل تشکیل شد، با اشاره به تهدید برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی گفت که اسرائیل باید آمادۀ پاسخگویی در مقابل وضعیت بحرانی باشد که سریعاً در منطقه در حال تحول است.

اظهارات وزیر اقتصاد اسرائیل همزمان است با سفر آنتونی بلینکن به عربستان و ملاقات او با رهبران کشورهای عرب حوزۀ خلیج فارس و ائتلاف بین‌المللی علیه داعش. بلینکن پیش از رفتن به عربستان در نشست آیپک، سازمان یهودیان با نفوذ آمریکا، حضور یافت و یک بار دیگر  از جمهوری اسلامی به عنوان تهدید اصلی امنیتی علیه اسرائیل یاد کرد. او گفت که اگر مناقشۀ اتمی ایران از طریق دیپلماتیک حل نشود، آمریکا هیچ وسیله و امکانی را برای جلوگیری از دستیابی ایران به توان تولید سلاح اتمی از نظر دور نمی دارد.     

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز