وزارت اطلاعات ده‌ها هزار میلیارد تومان تخلف و قاچاق در آذربایجان شرقی کشف کرده

Submitted on Mon, 04/05/2021 - 12:52

وی همچنین گفته است که اعضای این باند به اسم افراد بی بضاعت و معتاد حساب‌های بانکی باز می‌کردند و سپس چک‌های سفید آنان را در بازار به فروش می رساندند.

مدیر کل اطلاعات استان آذربایجان شرقی سپس گفته است که سال گذشته تنها در ١٥ پروندۀ مقابله با مفاسد اقتصادی، اداری و قاچاق کالا بیش از ٦ هزار و ٢٠٠ میلیارد تومان تخلف اقتصادی در این استان کشف شده و در این بین ارزش تخلفات مالی یک صراف ٥٠٠ میلیارد تومان بوده است.

دامنۀ تخلفات مالی به وام‌های ازدواج نیز کشیده است. به گفتۀ مدیرکل اطلاعات آذربایجان شرقی سال گذشته اعضای یک باند با همکاری کارکنان متخلف بانک‌ها ٤٢٨ وام ازدواج به ارزش ده میلیارد تومان به افراد غیرمشمول داده‌اند.

مدیرکل اطلاعات استان همچنین گفته است که سال گذشته در این استان ٩ هزار دستگاه ماینر که به وسیله شان روزانه ٢٥٠ میلیون تومان برق جهت استخراج ارز دیجیتالی سرقت می شده کشف و ضبط شد و ٤١ هکتار از اراضی دولتی شهرک خاوران به ارزش هفت هزار میلیارد تومان بازپس‌گرفته شد.

همین منبع سپس افزوده است که ٢١ هزار تُن گندم قاچاق که در سامانه‌های دولتی ثبت نشده بود در این استان کشف شد. مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی سپس گفته است که "سربازان گمنام امام زمان پارسال در همین استان با بررسی عملکرد ٩ شرکت در حوزۀ فولاد ١٧٦ میلیارد تومان تخلف را کشف کردند."

مدیر کل اطلاعات آذربایجان شرقی سپس با اشاره به قاچاق خاک طلا از معدن طلای اندریان گفت که "بر اساس تصمیم شورای تأمین استان قرار شد که هیئت مدیرۀ این معدن یا به مسئولیت‌های قانونی خود در قبال معدن عمل کند یا از مدیریت آن کنار برود." وی سپس افزوده است که "ادارۀ کل اطلاعات آذربایجان شرقی در روزهای سخت کرونایی تخلفاتی را نیز در قالب قاچاق دارو، امکانات پزشکی، الکل، مواد ضدعفونی‌کننده و اکسیژن طبی کشف کرده" و البته تعدادی جاسوس خارجی از جمله یک جاسوس اسرائیلی را هم شناسایی و دستگیر کرده است.         

 

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز