اخبار امروز ایران سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۷

Submitted on Mon, 08/20/2018 - 21:16

طلای پرویز هادی برای کشتی ایران در رقابت‌های آسیایی جاکارتا
ملی‎پوش وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با پیروزی در فینال مسابقات کشتی آزاد بازی‎های آسیایی به عنوان قهرمانی رسید و سومین طلا و هشتمین مدال کاروان ایران را به نام خود زد.

به گزارش مهر، پیکارهای وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد بازی‌های آسیایی 2018 جاكارتا از صبح امروز، دوشنبه 29 مرداد، آغاز شد که پرویز هادی با پیروزی در دیدار فینال توانست سومین مدال طلای کاروان ورزشی ایران را از آن خود کند.

هادی در دیدار فینال به مصاف ژی وی دنگ از چین رفت و با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید.

ملی پوش سنگین وزن کشورمان در دور اول سومیت از را با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست داد و در دور دوم با نتیجه مشابه از سد حریف قزاق گذشت. وی در مرحله نیمه نهایی هم توانست داوید مودزماناشویلی دارنده مدال نقره المپیک، برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان را با نتیجه ۱۱ بر ۸ شکست دهد و به فینال برسد.

پرویز هادی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون نیز موفق شد طلای سنگین وزن کشتی آزاد را از آن خود کند.

رقابت‌های کشتی آزاد بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روز گذشته با برگزاری مسابقات پنج وزن نخست آغاز شد که نمایندگان ایران در این اوزان موفق به کسب دو مدال طلا و یک برنز شدند.

مدال آوران ایران در هجدهمین دوره بازیهای آسیایی:

طلا:

حسن یزدانی - کشتی آزاد
علیرضا کریمی - کشتی آزاد
پرویز هادی - کشتی آزاد

نقره:

مرجان سلحشوری - پومسه تکواندو
کوروش بختیار - پومسه تکواندو

برنز:

رضا اطری - کشتی آزاد
فرزان عاشورزاده - تکواندو
علی پاکدامن - شمشیربازی

زنگنه: توتال به صورت رسمی ایران را ترک کرد
وزیر نفت گفت: شرکت فرانسوی توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی را ترک کرده است.

خانه ملت نوشت: بیژن نامدار زنگنه درباره آخرین وضعیت قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی اظهار داشت: توتال به صورت رسمی قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی را ترک کرده و بیش از دو ماه است که اعلام کرده از قرارداد خارج می‌شود.

وزیر نفت درباره جایگزین شرکت فرانسوی توتال در قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی تصریح کرد: اکنون فرآیند جایگزینی شرکت دیگر در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، دوازدهم تیرماه پارسال نخستین قرارداد جدید نفتی در پساتحریم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین‌المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی امضا شد.

بر اساس این قرارداد، یک کنسرسیوم بین‌المللی به رهبری توتال فرانسه ایجاد شده بود که شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین (سی.ان.پی.سی) و پتروپارس ایران اعضای دیگر آن را تشکیل می‌دادند.

سهم توتال به عنوان رهبر این کنسرسیوم در این قرارداد 50.1 درصد بود. شاخه بین‌المللی شرکت ملی نفت چین و پتروپارس ایران نیز به ترتیب 30 و 19.9 درصد سهم داشتند.

بر اساس قرارداد در صورت کنار رفتن توتال، شرکت ملی نفت چین سهم این شرکت فرانسوی را در اختیار گرفته و به عنوان رهبر کنسرسیوم، فعالیت می‌کرد.

شهرداری ۵۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد | سهم حقوق کارکنان از بودجه شهرداری
شهردار پایتخت با بیان اینکه شهرداری تهران مبلغ ۵۵ هزار میلیارد تومان بدهی دارد، سهم حقوق کارکنان از بودجه شهرداری تهران را اعلام کرد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از شهرنوشت، محمدعلی افشانی در نشست هم‌انديشي نخبگان شهري پيرامون سند راهبردي برنامه سوم شهر تهران درباره راهكارهاي افزايش منابع شهر، گفت: ما با دولت كنار آمده‌ايم و دولت موافقت كرده كه درآمد شهرداري از ماليات بر ارزش افزوده را افزايش دهد.

وی افزود: بر اساس تبصره ماده ٥٢ سال ١٣٦٢ دولت موظف بود، اقداماتی را به مرحله اجرا گذارد تا شهرداري‌ها طَي سه سال روي پاي خود بایستند.

شهردار تهران با اشاره به تحولات صورت گرفته در اين رابطه و كم و كمتر شدن سهم شهرداري‌ها از عوارض يا ارزش‌افزوده، ادامه داد: الان سهم شهرداري‌ها به ظاهر ٣٣ درصد است اما رقم واقعی زير ٢٧ درصد است.

افشاني تصریح کرد: وقتي اسم اين عوارض به ماليات تغيير يافت ما با حضور در دولت و بيان تاريخچه موضوع، سهم کنونی شهرداری را به ٥٠ درصد رساندیم و اميدواريم این مهم در مجلس نيز به تصويب برسد. از نظر شهردار تهران، این یکی از راه‌های تامین درآمد برای شهر است اما دارای تاثیر اندکی است، زیرا شهرداری تهران مبلغ 55 هزار میلیارد تومان بدهی دارد و بخش عمده‌ای از این بدهی نیز به بخش بانکی است که هر ماه سود بانکی نیز در ارقام بدهی اضافه می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: از صاحبنظران درخواست می‌کنم در رابطه با برنامه سوم شهرداري راهكارهايي ارائه دهند كه موضوعات غیرقابل اجرا در برنامه پيش رو تكرار نشود.

وي با بيان اينكه برنامه من در دو واژه ارتقاي كيفيت زندگي مردم و ايجاد رضايتمندي براي مردم نهفته است و بر این اساس، شعار «شهر زيست‌پذير و شهروند مشاركت‌پذير» را انتخاب كرده‌ام، ادامه داد: اين شعار را بر مبنای دانش امروز بشري در حوزه شهرسازي و با مطالعات کارشناسی انتخاب كردم و معتقدم حتی اگر بخش اندکی از ان شعار، تحقق پيدا كند، وضعيت زندگي ما بهتر مي‌شود.

افشاني با عنوان اين مطلب كه هرگز نباید با نگاه ایده‌آلی بپنداریم فقط با اجرای اين برنامه و طی چند سال كار، همه مشكلات بزرگ تهران حل و فصل خواهد شد، ادامه داد: حتي اگر يك قدم هم برداریم، به نوبه خود ارزشمند است. قدم اول اين است كه وضعیت بدتر نشويم، قدم دوم اينكه وضعیت بهتر شود و قدم سوم اینکه سرعت بهبود افزایش پيدا كند.

افشاني با تاكيد بر اينكه بودجه شهرداري تهران طی 5 سال گذشته بین 17هزار و 200 میلیارد تا ١٧ هزار و 500 ميليارد تومان متغیر بوده است، اين در حالي است كه حدود ١٠ هزار ميليارد تومان آن صرف حقوق كاركنان شهرداري شده است، گفت: کل منابع برای شهری با دغدغه‌هاي موجود بسیار، همين ارقام است.

وی با ذکر مشکلات و چالش‌های کنونی شهر تهران در حوزه‌های مختلف گفت: از صاحبنظران و کارشناسان تقاضا دارم برای شهری به نام تهران با دانستن این واقعیت که این شهر دارای مسائل متعددی است، برنامه‌ریزی کنند.

توضیحات جهانگیری در باره افزایش تاب‌آوری اقتصاد کشور
معاون اول رییس جمهوری گفت: با تمرکز ویژه‌ای که از طریق اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بر بخش‌های مختلف اقتصادی ایجاد شد، تاب‌آوری اقتصاد کشور افزایش یافت.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی امروز (دوشنبه 29 مرداد) به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.

اسحاق جهانگیری در این جلسه مهم‌ترین هدف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی را مقاوم سازی اقتصاد کشور برابر تکانه‌های خارجی عنوان کرد و افزود: کاهش بهای نفت در سال 94 تکانه‌ای بر اقتصاد کشور بود که توانستیم با بهره گیری از ظرفیت اقتصاد مقاومتی آن را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز که با تحریم‌های یک جانبه آمریکا مواجه هستیم باید به نحوی عمل کنیم که در پرتو سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با افزایش تاب آوری اقتصاد کشور بتوانیم با تحریم‌ها مقابله کنیم.

اختصاصي همشهري آنلاين: تاب‌آوري چيست؟

معاون اول رییس جمهوری تصریح کرد: با تمرکز ویژه‌ای که از طریق اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی بر بخش‌های مختلف اقتصاد کشور ایجاد شد، تاب‌آوری اقتصاد افزایش یافت که به عنوان مثال با بهره‌برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بخش زیادی از نیاز بنزین کشور با اتکا به توان داخلی تامین شده و فرصت از دشمنان برای اعمال فشار بر کشور از طریق تحریم بنزین سلب شده است.

جهانگیری با یادآوری این که بنزین تولید داخل از کیفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: کیفیت بنزین تولیدی مطابق با استاندارد جهانی است و با آلایندگی و مسائل زیست محیطی بنزین پتروشیمی که در دوره گذشته تولید می‌شد، همراه نیست.

وی همچنین به دستاوردهای حاصل شده در زمینه امنیت غذایی اشاره کرد و اظهار داشت: بهبود شاخص‌های امنیت غذایی در کشور تا حد زیادی نتیجه اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است.

معاون اول رییس جمهوری ادامه داد: البته در برخی دیگر از حوزه‌ها نظیر شفافیت به رغم دستاوردهای مثبت در بخش طراحی سامانه‌ها و دولت الکترونیک که با ثمرات بسیار مثبتی همراه بوده، اما هنوز طرح‌ها و برنامه‌ها به صورت کامل اجرایی نشده و همچنان نیازمند پیگیری‌هایی جدی برای تحقق شفافیت در جهت پیشگیری از فساد و رانت در کشور هستیم.

جهانگیری از دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی خواست با مشارکت دستگاه های ستادی، گزارش دقیقی در خصوص میزان تاب آوری اقتصاد کشور برابر تکانه‌های خارجی تهیه و میزان موفقیت عملکرد دولت در اجرای اقتصاد مقاومتی را در بخش‌های مختلف مشخص کنند.

معاون اول رییس جمهوری در ادامه به گزارش ارائه شده درباره عملکرد اجرای مصوبات دستگاه‌های اجرایی مختلف و از جمله برنامه‌های وزارت نیرو برای گذر از مشکلات ناشی از قطعی برق اشاره کرد و گفت: وزارت نیرو طرحی را برای تابستان سال آینده تدوین کرده تا با مشکل قطع برق مواجه نشویم که لازم است همه دستگاه‌های ذیربط همچون سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی همکاری لازم را برای هر چه بهتر اجرا شدن این برنامه با این وزارتخانه انجام دهند.

وی همچنین به گزارش دبیرخانه ستاد درباره وضعیت حمل و نقل هوایی کشور و اثرات و پیامدهای ناشی از تحریم در صنعت حمل و نقل هوایی اشاره و تصریح کرد: صنعت حمل و نقل هوایی از بخش‌های مهم و حساس کشور است و با توجه به اینکه هم با ایمنی مردم در ارتباط است و هم بخشی از حمل و نقل کشور در این بخش انجام می‌شود، لازم است نهایت تلاش را بکار گیریم تا از این صنعت محافظت کنیم.

رییس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: باید در دوره تحریم از بخش‌های حساس و مهم کشور به خوبی حفاظت کنیم و زمینه استمرار فعالیت این بخش‌ها را فراهم آوریم.

جهانگیری با یادآوری پیشنهادات مطرح شده از سوی رییس سازمان هواپیمایی کشوری برای حل مشکلات حوزه حمل و نقل هوایی بر لزوم تلاش در جهت حل این مسائل و لزوم طرح این پیشنهادات در جلسه ستاد مقابله با تحریم برای اتخاذ تصمیمات راهگشا تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود دبیرخانه این ستاد را موظف به ارائه گزارش‌های هفتگی از عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه اقتصاد مقاومتی به وی کرد.

نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه به گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی در تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید مشخص شود که تا چه میزان توانسته‌ایم به اهداف تعیین شده در سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی نزدیک شویم و باید موانع پیش رو و اقدامات لازم برای تحقق کامل اهداف این سیاست‌ها نیز مشخص شود.

مسعود پزشکیان همچنین بر لزوم اطلاع رسانی دقیق در خصوص واقعیت‌ها به مردم تاکید کرد و افزود: شرایط جدید کشور باید به درستی به اطلاع مردم برسد و مشکلات باید با مردم درمیان گذاشته شود.

در این جلسه که وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، نیرو، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی،‌ رییس سازمان هواپیمایی کشوری،‌ فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و رییس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد گزارشی از عملکرد دستگاه‌ها در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

در این گزارش همچنین به انطباق طرح های اولویت دار و برنامه‌های اجرایی اقتصاد مقاومتی با بندهای 24 گانه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره شد.

گزارش عملکرد اجرای مصوبات ستاد در خصوص برنامه‌های مقابله با تحریم از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که در همین راستا گزارشی از راهبردهای مدیریت تحریم در بخش حمل و نقل ارائه شد.

ترفیع گرفتن یک پلیس زن در آرژانتین که به نوزاد بی‌مادر شیر داد
پلیس زنی در آرژانتین که به یک نوزاد رها شده شیر داده و او را از گرسنگی رهانیده بود، ترفیع درجه گرفت.

به گزارش ایسنا، "سلسته آیالا"، مأمور پلیس استان بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین چند روز پیش با همکار دیگرش برای انجام مأموریتِ تحویل کودکی به بیمارستان "بریسو" در این شهر رفته بود، متوجه گریه‌های این کودک شد که از گرسنگی داشت از حال می‌رفت.

او که خود مادر دو کودک است و یک فرزند خردسال دارد تصمیم گرفت در حین ماموریتش به این کودک شیر بدهد.

مارکوس هردیا، همکار این پلیس زن موضوع را در یک شبکه اجتماعی منتشر کرد و این خبر کاربران فضای مجازی را به شدت تحت تأثیر قرار داد و در عرض چند روز ده‌ها هزار لایک خورد.

بنابر گزارش یورونیوز، "کریستیان ریتوندو"، وزیر امنیت داخلی استان بوئنوس آیرس با دیدن پست مزبور در شبکه‌های اجتماعی تصمیم گرفت به این پلیس زن ترفیع درجه نظامی بدهد و به این ترتیب آیالا به درجه سرگروهبانی رسید.

آیالا که به تلویزیون محلی بوئنوس آیرس دعوت شده بود در مورد حرکت انسان‌دوستانه خود گفت: تصمیم گرفتم به این بچه شیر بدهم چون خودم مادر شیرده هستم و یاد بچه‌های خودم افتادم. این وظیفه شغلی من نبود، فقط یک حس انسانی بود که در من به عنوان یک مادر بیدار شد.

به نوشته روزنامه لاناسیون آرژانتین، این کودک بنا به تصمیم دادگاه خانواده از مادر گرفته و به بیمارستان سپرده شده بود و قرار بود مسئولان بیمارستان او را از مأموران پلیس تحویل بگیرند.

چین مخالف تشکیل گروه اقدام آمریکا علیه ایران است
سخنگوی وزارت خارجه چین اظهار داشت چین مخالف تشکیل گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا است و با این حرکت واشنگتن همراهی نمی‌کند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا 'لوکانگ' تاکید کرد: چین به هیچ وجه این اقدام آمریکا را تایید نمی‌کند.

مایک پمپئو روز جمعه گذشته از تشکیل گروه اقدام ایران در وزارت خارجه آمریکا خبر داد که هدف آن هماهنگی دستگاه‌های داخلی این کشور برای پیگیری راهبردهای ضد ایرانی است.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد تشکیل این گروه توسط آمریکا باعث بی‌ثباتی در منطقه می‌شود و ما نمی‌توانیم آن را بپذیریم.

'لو کانگ' با اشاره به خروج آمریکا از برجام تاکید کرد همه طرف‌ها باید با یکدیگر همکاری کنند تا این توافق هسته‌ای ایران را اجرایی کنند.

وی حل مشکلات خاورمیانه و مساله هسته‌ای ایران را نیازمند همکاری‌های همه جانبه و تلاش جمعی عنوان کرد و افزود: حل این موضوع نیازمند یک رهیافت با ثبات و مناسب است.

سخنگوی وزارت خارجه چین یاداوری کرد چین موافق اقدامات، تهدیدات و تحریم های یکجانبه یک کشور علیه کشورهای دیگر نیست.

او استدلال کرد تحریم های یکجانبه یک کشور علیه کشورهای دیگری نه تنها بر روی آن کشور بلکه روی تمام دنیا اثر خواهد گذاشت.

روایت ظریف از یک کلیپ دروغین به زبان روسی در مورد دریای خزر
وزیر امور خارجه گفت: درباره نشست و تصمیمات اخیر دریای خزر تبلیغات دروغین و فشارهای زیاد رسانه‌ای جریان دارد.

به گزارش ایسنا ، محمدجواد ظریف پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جمع خبرنگاران گفت: برای ما اصل منافع مردم و کشورمان است اما اکنون دشمنان به دروغ درباره خزر تبلیغات منفی می کنند به عنوان نمونه؛ کلیپی به من نشان داده شد که در تلویزیون روسیه گفته می شود سهم ایران قبل از کنوانسیون و بعد از آن متفاوت بوده و فلان میزان است در حالی که متن کلیپ را به چند مترجم نشان دادیم مشخص شد که اصلاً حرفی از سهم خزر در کار نیست و حتی دو مرتبه که اسم ایران آورده می شود درباره ماهی خاویار است.

وی گفت: در جلسه امروز درباره نشست دریای خزر، روباط با همسایه ها، عراق و برجام گفتگوهای خوبی صورت گرفت و نشست بسیار صمیمی و دوستانه بود.

ظریف افزود: به سؤال برخی از نمایندگان درباره اینکه گفته می شود بعد از توافق هسته ای قرار است به برخی اقامت دائمی در آمریکا داده شود نیز پاسخ دادیم که حتماً چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی گفت: اتفاقاً تلاش هم شده بود تا پیشنهادهای بسیار سطحی تر از اقامت هم مطرح شود مثلاً یکی از اعضای هیئت های آمریکایی گفته بود برداشتن محدودیت دیپلمات های ایرانی بیشتر از شعاع معروف 40 کیلومتری نیویورک قابل بررسی است اما پاسخ ما این بود که صحبت ما درباره همکارانم نیست بلکه درباره مردم ایران است.

ظریف افزود: هم اکنون نیز همکارانم در نیویورک از محدوده 40 کیلومتری یا 25 مایلی در تردد محدودیت دارند بنابراین پیشنهاد دادیم که اگر همکاران ما در مجلس موارد و یا اطلاعاتی دارند هم به ما ارسال کنند و هم وزارت اطلاعات پیگیری کند.

وزیر امور خارجه درباره اظهارات جان بولتون نیز گفت: حرف های بولتون مبنایی ندارد او آرزوهایش را مطرح کرد به ویژه در جایی هم حضور داشته است که تصور می کند برای تأثیر باید صدایش را بلندتر کند.

ظریف با تأکید بر اینکه آمریکایی ها باید واقعیات منطقه و نتیجه سیاست ها و اشتباه های گذشته در فشار به ایران را ببینند افزود: اقدامات آنان برای مردم ایران مضیقه ایجاد می کند اما ما هم در کشور در تلاش هستیم تا در برابر فشارهای آنان بایستیم به ویژه اینکه اکنون آنان بیشتر با ابزار جنگ روانی وارد شده اند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با قلدری و دست و پا زدن و استفاده از همه امکانات خود تلاش می کنند تا انزوای خود را در جهان جبران کنند که راه آن را در فشار به ملت ایران برگزیده اند اما دولت هم در تلاش است تا فشارهای آمریکا را با کمترین هزینه خنثی کند تا سربلندی و عزت مردم را در پی داشته باشد.

ظریف اشاره ای به مذاکرات برجامی با اروپایی ها کرد و گفت: اروپایی ها برای تأمین منافع خود چاره ای جز هزینه کردن ندارند.

وی افزود: آنان اگر می خواهند تصمیم بگیرند زمان محدود است و نمی توانند همچنان منتظر زمان باشند.

ظریف همچنین با اشاره به ایجاد گروه اقدام ایران در هیئت حاکمه آمریکا گفت: قبل از اقدام آمریکایی ها در شورای عالی امنیت ملی، کمیته ای برای مقابله با اقدامات آنان تعریف شده و اقدامات خوبی هم صورت داده بود.

وزیر امور خارجه ادامه داد: آمریکایی ها تصور می کردند که با فشارهایشان، ایران از برجام خارج می شود اما آنان برخلاف سیاست های اولیه، خود را از برجام به صورت یکجانبه خارج کردند که باعث انزوای بیشتر خودشان شد و امروز غیر از رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای وابسته، آمریکا در سیاست های ضد ایرانی خود مانند برجام همراهی ندارد.

وی گفت: از اینکه برای مردم مشکلاتی ایجاد شده مطلع هستیم و دولت هم در این باره تلاش میکند تا در برابر فشارهای آمریکایی ها بایستد و با کمک مردم از این مرحله عبور کند.

منبع
hamshahrionline
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز