وزارت اطلاعات از دولت آلبانی به خاطر برخورد با سازمان مجاهدین خلق تقدیر کرد

Submitted on ی., 07/02/2023 - 13:42

روز یکشنبه ۱۱ تیر، خبرگزاری‌های جمهوری اسلامی اطلاعیه‌ای از وزارت اطلاعات منتشر کردند که در آن آمده است: در روزهای قبل از هجوم پلیس آلبانی به اردوگاه مجاهدین در تیرانا، این سازمان «حداکثر تلاش خود را برای دست زدن به عملیات تروریستی در نقاطی از کشور به‌عمل آورده بود».

اطلاعیه سپس فهرست‌وار برخی «اقدامات ایذایی» مجاهدین را در شهرستان‌ها شرح می‌دهد و به عنوان مثال می‌نویسد: «در اردیبهشت ماه گذشته سلسله عملیاتی در شهرستان‌های کلارآباد، سلمان‌شهر، عباس‌آباد و تنکابن علیه اماکن و اموال دولتی از قبیل ایجاد انفجارهایی با استفاده از نارنجک‌های دست‌ساز یا آتش‌سوزی رخ داده بود»، اما «سربازان گمنام امام زمان» تیم چهار نفرۀ عامل خرابکاری‌ها را شناسایی و دستگیر می‌کنند.

پس از ذکر این موارد، وزارت اطلاعات گوشزد می‌کند که همۀ افراد بازداشت‌شده «سابقۀ خرابکاری در اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ را داشته‌اند». همچنین بعضی از آنها برای خرید تجهیزات و تهیۀ خانه‌های تیمی از پایگاه آلبانی پول دریافت کرده بودند.

وزارت اطلاعات می‌گوید که طی مراوداتش با سرویس‌های اطلاعاتی اروپایی، در مورد فعالیت‌های تروریستی مجاهدین «از خاک کشورهای مختلف غربی و به‌ویژه از پایگاه مرکزی آلبانی» به آنها تذکر و هشدار داده بوده و سپس یادآور می‌شود که «جمهوری اسلامی ایران تعقیب تروریست‌ها در خارج از مرزهای خود را به‌صورت جدی در دستور کار خود دارد».

در پایان، وزارت اطلاعات «برخورد اخیر دولت آلبانی با تروریست‌ها» را «گامی به جلو» می‌داند و در ضمن هشدار می‌دهد که برخی از حامیان سابقه‌دار تروریسم در اروپا و آمریکا و اسرائیل «به دنبال دادن تنفس مصنوعی و احیای فرقۀ تروریستی منافقین (مجاهدین) هستند.»

روز گذشته – شنبه دهم تیر - سازمان مجاهدین خلق اجازه یافت تا همایش خود را در پاریس برگزار کند. مایک پنس، معاون پیشین دونالد ترامپ و لیز تراس که سال گذشته کمتر از دو ماه بر کرسی صدارت بریتانیا دوام آورد در این همایش حضور یافتند.

سه روز قبل از این همایش، رسانه‌های جمهوری اسلامی به نقل از یک «کارشناس امور امنیتی و بین‌الملل» به نام مهدی احمدزاده نوشتند که بر اساس آخرین یافته‌ها، مسعود رجوی «چند سال قبل مرده است و هم‌اکنون در گورستانی در پاریس مدفون است.» سازمان مجاهدین هیچگاه توضیح روشنی در مورد سرنوشت رهبر قدیمی‌اش ارائه نکرده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز