وزارت اطلاعات ایران: اعضا شبکه مالی و عملیاتی مجاهدین در ایران بازداشت شدند؛ «پدر دانشجوی نخبه زندانی» دستگیر شد

Submitted on Mon, 01/02/2023 - 09:57

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه ۱٢ دی ماه، با انتشار اطلاعیه‌ای، اعلام کرد: «سربازان گمنام امام زمان» با «شناسایی بزرگترین شبکه تامین مالی و تجهیزات تیم‌های عملیاتی» سازمان مجاهدین خلق، «عناصر اصلی این شبکه» را بازداشت کردند. در این اطلاعیه، به زمان و مکان این عملیات اشاره‌ نشده است.

بر اساس این اطلاعیه، «شش نفر از اعضا اصلی» این شبکه در «سلسله عملیاتی همزمان» و در «چند استان ایران» بازداشت شدند. همین بیانیه می‌افزاید: «ده نفر» دیگر «احضار» و «تعداد دیگری از مرتبطین با این شبکه تحت تعقیب» هستند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، در این اطلاعیه، با اشاره به «وظیفه این شبکه»، آورده است: این شبکه «وظیفه انتقال پول از خارج با شیوه‌های پیچیده پولشویی و تامین تجهیزات مختلف برای تیم‌های عملیاتی –تروریستی منافقین» را عهده‌دار بود.

در این اطلاعیه، نام «علی محمد دولتی» به عنوان «سرکرده شبکه» و از «عناصر مهم» سازمان مجاهدین خلق اعلام شده است. در ادامه این اطلاعیه آمده است: این فرد، دارای «دفاتر و موسساتی در کشورهای امارات و هلند» بوده و در «تعامل مثلث آلبانی، امارات و هلند، خطوط عملیاتی و پوشش لازم برای تأمین مالی و لجستیک تروریست‌ها را فراهم» می‌کرده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران افزوده است: در «داخل ایران»، «دفاتر، موسسات و مرتبطین متعددی توسط وابستگان اعضا منافقین» (سازمان مجاهدین خلق)، روند «تحویل پول و امکانات از سرپل‌های مستقر در خارج و انجام فرِآیندهای چند لایه پولشویی با هدف امحاء ردها و آثار» سازمان مجاهدین خلق را به اجرا درمی‌آوردند.

تحویل «پول، اسلحه، مواد منفجره و ابزارهای فنی و مخابراتی به تیم‌های تروریستی» و «استخدام اراذل و اوباش» برای صحنه‌های «اغتشاشات» از جمله اقدامات این گروه عنوان شده است. جمهوری اسلامی ایران، اعتراضات انقلابی گسترده مردم ایران علیه جمهوری اسلامی را به رسمیت نشناخته و از آن با عنوان «اغتشاشات» یاد می‌کند.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران، یکی از اعضا این عملیات را «پدر» یک «دانشجوی دانشگاه صنعتی مهم که سه سال پیش بازداشت شده است»، معرفی کرده است. در روزهای اخیر، گزارش‌هایی مبنی بر بازداشت «میریوسف یونسی»، پدر «علی یونسی»، دانشجوی نخبه زندانی، منتشر شده است.

رضا یونسی، فرزند میریوسف یونسی، ضمن تایید بازداشت پدرش در شاهرود توسط شش مامور لباس شخصی، در عین حال گفته است: دلیل بازداشت وی مشخص نیست.

در بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران به «سابقه محکومیت زندان» و «وابستگی قدیمی» پدر دانشجوی نخبه بازداشت شده (علی یونسی) به سازمان مجاهدین خلق اشاره شده است.

بر أساس اطلاعاتی که هفته گذشته منتشر شد، میریوسف یونسی، پدر علی یونسی، ۶۹ ساله و سابقه زندان در دهه شصت خورشیدی دارد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است که تحقیقات پیرامون این شبکه و مرتبطین آن ادامه داشته و «عناصر مقیم خارج از کشور» از طریق اینترپل به جرم «تامین مالی تروریسم» و «پولشویی سازمان یافته» تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

سازمان مجاهدین خلق ایران،  تا زمان تنظیم این خبر، به اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان نداده است.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز