ویروس کرونا: آمار مرگ و میر در حال افزایش است؛ علی ربیعی می‌گوید موضوع را سیاسی نکنید

Submitted on Mon, 02/24/2020 - 12:40

شمار قربانیان ویروس کرونا به شدت در ایران در حال افزایش است و مسئولان دولتی تاکید دارند علاوه بر اینکه «همه باید در مبارزه با کرونا برخاسته و در کنار وزارت بهداشت بیاستند، از سیاسی کردن موضوع باید اجتناب» شود.

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران و مدیر کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مبارزه با کرونا، روز دوشنبه پنجم اسفند، ضمن تکذیب خبرهایی مبنی بر تعطیلی إدارات و موسسات، شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا را بین ۵۹ تا ۶۱ نفر اعلام کرد.

این مقام دولتی در ایران، ضمن تکذیب گزارش‌هایی مبنی بر درگذشت حدود ۵۰ نفر تا شامگاه یک‌شنبه چهارم اسفند، شمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا تا صبح دوشنبه پنجم اسفند را ۱۲ نفر اعلام کرد.

گزارش‌های منابع رسمی نشان می‌دهد از روز دوشنبه پنجم اسفند شهر مشهد به منظور مقابله با ویروس کرونا به حال آماده‌باش در آمده است.

تاکنون موارد ابتلا به ویروس کرونا در استان‌های تهران، قم، گیلان و مرکزی مورد تائید قرار گرفته است.

بر أساس گزارش خبرگزاری ایرنا، تاکنون هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهر مشهد در استان خراسان رضوی، گزارش نشده است اما در شهر نیشابور، در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد، تاکنون یک مورد فوت به ثبت رسیده است.

به گفته رییس دانشکده پزشکی نیشابور، از مجموع ۲۰ بیمار دارای علائم بیماری دستگاه تنفسی فوقانی که طی هفته گذشته به مرکر درمانی ۲۲ بهمن مراجعه کرده بودند، نمونه‌گیری شد و ده نفر از آنان با بهبود وضعیت از بیمارستان مرخص شدند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

برایگان دانلود کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز