وقوع انفجار در کابل؛ طالبان شمار قربانیان را هشت تن اعلام کردند

Submitted on چ., 11/02/2022 - 07:09

گواهان رویداد می‌گویند که ماین جاسازی شده، اتوبوس حامل کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات (انکشاف روستایی) را هدف قرار داد.

بر اساس گفته‌های باشندگان شهرکابل، انفجار ماین زمانی رخ داد که کارمندان وزارت احیا و انکشاف دهات به سوی وظایف شان در حرکت بودند.

خالد زدران، سخنگوی پولیس طالبان برای ولایت کابل نیز گفته است که انفجار ناشی از ماین کارگذاری شده کنار جاده بوده است.

وی افزوده است که در این حادثه هشت تن زخم برداشته اند که قربانیان برای درمان به بیمارستان ها منتقل شدند.

سخنگوی پولیس طالبان علاوه کرده است که اکنون هیچ مشکلی در ساحه انفجار وجود ندارد و امنیت کابل تامین است.

اما شهروندان کابل می‌گویند که شمار قربانیان این حادثه بیشتر از ٱمار اراٸه شده توسط طالبان است و احتمال مرگ چندین تن نیز وجود دارد.

یکی از باشندگان کابل گفت که طالبان در امر تامین امنیت شهر ها ناکام بوده و گروه های تروریستی مثل داعش به راحتی شهروندان افغانستان را هدف انفجار و یا ترور قرار می‌دهند.

این باشنده کابل علاوه می‌کند که طالبان خود نیز حامی گروه های تروریستی می‌باشد و داشتن امید برای ٱوردن امنیت از این گروه بیهوده است.

این باشنده کابل بدون ذکر نام خویش می افزاید که طالبان در گذشته یکی از عاملین اصلی انفجار ها علیه مردم افغانستان بودند و اکنون نیز بخشی از این انفجار ها از سوی عناصر داخلی طالبان انجام می‌شود.

تاکنون هیچ فرد یا گروهی مسٸولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، اما داعش مسٸولیت اکثر انفجار های اخیر در افغانستان را عهده دار می‌شود.

در یکی از مهیب ترین انفجار ها که داعش مسٸولیت ٱنرا به عهده گرفت؛ یک ماه قبل در مرکز ٱموزشی کاج در غرب کابل ۶۰ تن کشته شدند و بیش از ۱۵۰ تن زخم برداشتند.

دریافت رایگان خبرنامهبا خبر-پیامک های ما اخبار را بصورت زنده دریافت کنید

اخبار جهان را با بارگیری اَپ ار.اف.ای دنبال کنید

منبع
rfi
نوع خبر

بیشترین بازدید اخبار امروز